از کتابخانه‌های دیجیتالی تا کتابخانه‌های هوشمند در بیستمین نشست اندیشگاه رضوی زمان ثبت‌نام کاروان‌های پیاده دهه پایانی صفر به مشهد؛ دهه اول محرم نبرد آیه و آتش | روایتی از آزادسازی منطقه مرزی مهران در جنگ تحمیلی ثبت‌نام بیش از ۴ هزار زائر و مجاور در طرح تابستانی «شمیم تلاوت رضوی» برنامه‌های متنوع حرم امام‌رضا(ع) برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تعرفه‌های خونی ... زندگی جوانان را شیرین کنید! قرآن؛ چراغ روشن و رهنما در تاریکی دنیا اجرای طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» در مشهد افزایش ظرفیت فضای باغ اردوگاه «خاتون» برای میزبانی از خانواده‌ها تله تقلیل‌گرایی و رویکرد شناختی در مطالعه دین راوی عظمت غدیر | علامه امینی به روایت فرزندش تولیت آستان قدس رضوی در آئین دومین کنگره جهانی شهدای مقاومت در حرم امام‌رضا (ع): مبارزه با مستکبران، آموزه مکتب اهل‌بیت (ع) است خدمت‌رسانی ۵۵۰ خادم حرم امام‌رضا(ع) در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ آیت‌الله علم‌الهدی: حضور مردم در انتخابات، نشانه پایمردی ملت پای کار انقلاب است | ملت ایران، صاحب بصیرت است تولیت آستان قدس رضوی رأی خود را در صندوق انداخت (۸ تیر ۱۴۰۳) | حجت‌الاسلام مروی: ملت ایران شایسته خدمت عزتمندانه است آغاز فرایند اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و تصاویر همسر شهید رئیسی: مردم با بصیرت می‌توانند اقامه عدل کنند+ویدئو تدریس حضرت آیت‌الله سبحانی در مدرسه تابستانی «دارالعلم»
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مشهدالرضا(ع) سوگوار ابن‌الرضا(ع)؛ عرض ارادت زائران و مجاوران به امام مهربانی‌ها در سالروز شهادت جوادالائمه(ع) + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۲۳۳۹
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
مشهدالرضا(ع) سوگوار ابن‌الرضا(ع)؛ عرض ارادت زائران و مجاوران به امام مهربانی‌ها در سالروز شهادت جوادالائمه(ع) + فیلم
زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت فرزند امام مهربانی‌ها، با حضور در حرم امام‌رضا (ع)، این روز را به ولی‌نعمت خود تسلیت گفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز آخرین روز از ماه ذیقعده و سالروز شهادت امام‌ جوادالائمه(ع)، تنها فرزند امام رئوف علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است. آن امامی که پدرش، او را "ابوجعفر" می‌نامید و آن روزی که متولد شد، فرمود که این فرزند، مولودی است که پربرکت‌تر از او برای شیعه ما به دنیا نیامده است.

او را به سبب کثرت احسان و نیکی که سفارش پدر و رویه اجداد طاهرینش بود، جوادالائمه(ع) می‌خواندند. امام همامی که در نه‌‌سالگی و پس از شهادت پدر، امامت و زعامت شیعه را عهده‌دار شد و در مدت عمر کوتاه ۲۵ساله خود و با وجود همه محدودیت‌هایی که خلفای وقت عباسی بر او روا می‌داشتند، پرچم پرافتخار شیعه را نگه داشت. آن امامی که در فضل و دانش و حکمت و ادب نیز همچون ولایت شیعیان، میراث‌دار جدش محمدبن‌عبدالله(ص) نبی خاتم بود.

اما امروز و در سالروز شهادت آن حضرت، بنا بر سنتی قدیمی، زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، برای عرض ارادت به امام و ولی‌نعمت خود، رهسپار حرم مطهر رضوی شده‌اند تا ضمن عرض تسلیت و تعزیت، در همراهی با خاندان عصمت و طهارت(ع) تجدید عهد و پیمان کنند.

امروز در اجتماع بزرگ مردمی که از میدان شهدای مشهد به مقصد حرم مطهر رضوی برگزار شد، ارادتمندان به اهل‌بیت پیامبر(ص) اشک ماتم ریختند و ظهور منجی عالم را از درگاه خداوند متعال خواستار شدند.

به نیابت از خادم الرضا (ع)

اما امسال، مراسم سالروز شهادت امام جواد الائمه (ع) رنگ و بویی دیگر هم داشت. زائران حرم مطهر، امسال به نیابت از رئیس‌جمهور شهیدی که ۲ هفته پیش او را تا جوار حرم مطهر و آرامگاه ابدی بدرقه کردند و به شکرانه سال‌های خدمت او در عرصه‌های مختلف و به ویژه تولیت و خادمی حضرت رضا (ع) نائب الزیاره او بودند.

روایتی از امام جواد الائمه (ع)

اما در سالروز شهادت آن امام همام، توصیه‌ای از آن حضرت را نیز نصب العین خود قرار می‌دهیم که راهنمایی برای زندگی ما باشد. ایشان می‌فرمایند: «المومن یحتاج الی ثلاث خصال: توفیق من الله و واعظ من نفسه و قبول من من ینصحه». مومن به سه خصلت نیازمند است: توفیق خداوند متعال، واعظ و راهنمایی از درون خود و پذیرش کلام کسی که او را پند و اندرز می‌دهد.

امید آن که با تبعیت از ائمه هدی (ع) با سپردن دل به خداوند متعال و کسب توفیق الهی و حرکت در مسیری که خداوند از طریق ائمه (ع) در مقابل ما قرار داده است، رهرو شایسته‌ای برای آنها باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->