از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سهم زیادی از گردش مالی صنایع دستی در کشور متعلق به خراسان‌رضوی و مشهد است

  • کد خبر: ۲۳۲۵۲۱
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
سهم زیادی از گردش مالی صنایع دستی در کشور متعلق به خراسان‌رضوی و مشهد است
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سهم خوبی از گردش مالی صنایع دستی در سراسر کشور متعلق به خراسان‌رضوی و مشهد است.

مریم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: گردش مالی صنایع دستی هم‌اکنون در کشور سالانه، ۱۶ هزار میلیارد تومان است که خراسان‌رضوی و مشهد سهم زیادی از این میزان گردش مالی را دارند.

وی با بیان اینکه ۱۶ شهر و روستای جهانی در کشور داریم که برای حمایت و به‌روز‌شدن آن‌ها برنامه‌های فراوان داریم، گفت: درصدد هستیم هنرها و محصولات صنایع دستی و سنتی این شهرها و روستاها را در فضای جمعه‌بازار صنایع دستی در مشهد ارائه دهیم.

جلالی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین هنرهای صنایع دستی در کشور، در خراسان‌رضوی انجام می‌شود و ظرفیت بالایی در این استان داریم که مهم‌ترین و شاخص‌ترین آن‌ها آثار هنری و صنایع دستی در حرم رضوی است، از مسئولان امر این خطه انتظار داریم در مسیر تجاری‌سازی صنایع دستی گام مهمی بردارند و نسبت به این مهم اقدام نماید.

وی تأکید کرد: تشکیل یک برند واحد برای صنایع دستی در خراسان‌رضوی در راستای ایجاد ارزش زنجیره تولید صنایع دستی در کشور ضروری است.

معاون صنایع دستی کشور گفت: طی یک سال گذشته، ۳۸ هنر سنتی و صنایع دستی در کشور که رو‌به‌فراموشی گذاشته بودند، احیا شدند.

وی ادامه داد: هنرهای سنتی و صنایع دستی دارای پویایی هستند و بسیاری از صنایع دستی احیاشده با تغییر کاربری، نجات یافته‌اند؛ بنابراین لازم است درراستای تغییر کاربری با هدف نجات این هنرها کوشید.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم به هنرمندان صنایع دستی بهای فراوانی داده و در مسیر احیای این هنرها و حمایت از هنرمندان آن‌ها گام‌های بلندی برداشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->