نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق قاهره ورود نیرو‌های مصری به نوار غزه را رد کرد اعتراض ایران در خصوص حواشی انتخابات در انگلیس ۷۲ درصد آمریکایی‌ها بایدن را دارایی توانایی شناختی نمی‌دانند آماده باش پایگاه‌های آمریکا در اروپا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد انصراف بایدن در انتخابات به تصمیم همسرش بستگی دارد ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی خودداری کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تریبون آزاد دانشجویی «بازیگران تغییر، دانشجویان و انتخابات ملی» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۳۳۱۸۰
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
تریبون آزاد دانشجویی «بازیگران تغییر، دانشجویان و انتخابات ملی» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد
در آستانه برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، تریبون آزاد دانشجویی با عنوان «بازیگران تغییر، دانشجویان و انتخابات ملی» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، تشکل‌های دانشجویی به عنوان موتور‌های پیشران جریان‌های دانشجویی، برنامه‌هایی را برای جلب مشارکت دانشجویان دانشگاه‌ها در انتخابات و معرفی نامزد‌ها و بحث و گفتگو آغاز کرده اند.

امروز (۲۲ خردادماه) نیز انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، در یک تریبون آزاد دانشجویی با عنوان «بازیگران تغییر، دانشجویان و انتخابات ملی»، تلاش کرد تا نظر جمعی از دانشجویان دانشگاه را به موضوع مشارمت فعال در انتخابات جلب کند.

البته این برنامه با مشارکت چندان قابل توجهی ازسوی دانشجویان مواجه نبود و آنگونه که در مباحث مطرح شده در تریبون آزاد نیز به آن پرداخته شد، دلایل مختلفی برای آن بیان شد.

سرخوردگی دانشجویان از برخی از برخورد‌های قهری و امنیتی در دانشگاه‌ها با تجمعات دانشجویی، ترس از ستاره دار شدن و برخورد‌های انظباطی، عدم توجه به خواسته‌های دانشجویان، عدم امید به تغییر و بی فایده بودن فعالیت‌های دانشجویی در مسیر تغییر سیاست‌ها در کشور و ... از جمله دلایلی بود که درباره کم رونق بودن برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی به آن اشاره شد.

اما در این تریبون دانشجویی، مسائلی نیز در ارتباط با انتخابات پیش رو و دلایل تمایل به شرکت یا عدم شرکت دانشجویان در آن نیز بیان شد.
برخی از دانشجویان معتقد بودند که وجود نهاد‌های مهم و تاثیرگذاری که دولت نقشی در اداره آن ندارد، موجبات بی انگیزه بدن و عدم توجه مردم به موضوع انتخاب رئیس جمهور را فراهم آورده است.

برخی دیگر، وجود شورا‌هایی را که آرای مردم نقش مستقیم در انتخاب اعضای آن ندارد و موازی با نهاد مهم قانونگذار مجلس شورای اسلامی، قوانینی وضع می‌کنند که بیش از قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در زندگی روزمره آنها ایفای نقش می‌کند را عامل کم انگیزه شدن مردم به مشارکت در انتخابات معرفی می‌کردند.

برخی دیگر نیز از تصمیمات دستگاه‌های نظارتی و نهاد‌هایی مانند شورای نگهبان گلایه داشتند که با مدل نظارتی خود و عدم شفافیت در عملکرد، مانع از حضور جمعی از افرادی در عرصه انتخابات شده اند که به اعتقاد آنان، از صلاحیت بیشتری برای قرار گرفتن در معرض رای مردم برخوردار بوده اند.

اما در مقابل، برخی نیز به دفاع از عملکرد حاکمیت و دستگاه‌های نظارتی در معرفی نامزد‌های انتخابات مختلف پرداختند و اعتقاد داشتند حاکمیت در زمان‌های مختلف، عرصه را برای حضور تفکرات مختلف فراهم کرده و حضور نیافتن برخی از افراد و جریانات سیاسی در عرصه‌های مدیریتی، محصول عدم مشارکت و اقبال خود آنان و یا عدم توانایی آنها در جلب آرای مردم بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->