خدمت‌رسانی ۵۵۰ خادم حرم امام‌رضا(ع) در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ آیت‌الله علم‌الهدی: حضور مردم در انتخابات، نشانه پایمردی ملت پای کار انقلاب است | ملت ایران، صاحب بصیرت است تولیت آستان قدس رضوی رأی خود را در صندوق انداخت (۸ تیر ۱۴۰۳) | حجت‌الاسلام مروی: ملت ایران شایسته خدمت عزتمندانه است آغاز فرایند اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و تصاویر همسر شهید رئیسی: مردم با بصیرت می‌توانند اقامه عدل کنند+ویدئو تدریس حضرت آیت‌الله سبحانی در مدرسه تابستانی «دارالعلم» درباره جواد اسدا... زاده یکی از شهدای مشهدی بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی عبدی صالح که زینت مجتهدین بود بررسی سیره اخلاقی موسی‌بن‌جعفر(ع)| فقیر نواز و گره‌گشا، امام هفتم شیعیان استقرار ۲۸ صندوق رأی در حرم مطهر برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام ویژه برنامه‌های میلاد امام موسی‌بن جعفر(ع) در حرم امام رضا(ع) مراسم بزرگداشت شهدای ۷ تیرماه در مشهد برگزار می‌شود تبعیت از ولایت فقیه، تنها راه وصول به سعادت در عصر غیبت است مهم‌ترین آرمان غدیر، حکومت صالحان و شایستگان است رونمایی از پرتره جدید نقاش جنجالی عاشقانه‌های حبیب روی بوم شرط ازدواج موفق و پایدار تکنیک‌های مهار خشم با استفاده از آموزه‌های قرآنی تولیت آستان قدس: کسی را انتخاب کنیم که به مواضع امامین انقلاب نزدیک باشد
سرخط خبرها

ظرفیت اسکان زائر اداره اوقاف در مشهد محدود است

  • کد خبر: ۲۳۳۲۰۰
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
ظرفیت اسکان زائر اداره اوقاف در مشهد محدود است
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: حدود ۴۰ هزار ظرفیت شب خواب برای اسکان رسمی، موقت و اضطراری از سوی نهاد وقف در مشهد وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین جمال ایزدی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: در حوزه اسکان زائر از سوی نهاد وقف دو فرصت برای این خدمت وجود دارد؛ یکی بقاع متبرکه در استان است که در مسیر زائر هستند مانند بقاع متبرکه میقات الرضا (ع)، بخش دیگر اسکان زائر در مشهد است که تنها یک امامزاده بیشتر در شهر وجود ندارد و آن هم زائرسرا ندارد.

حجت الاسلام ایزدی افزود: به طور کلی می‌توان گفت سه نوع اسکان برای زائران داریم؛ یک نوع اسکان رسمی است که شامل زائرسرا‌های مربوط به اوقاف است. نوع دوم اسکان موقت است مثلا در شرایطی که جمعیت تا حد زیادی شلوغ است می‌گوییم فضای حسینیه را در اختیار اسکان قرار دهند. نوع سوم اسکان اضطراری است که به دلیل ازدحام شدید جمعیت مانند دهه آخر ماه صفر علاوه بر حسینیه؛ سالن‌ها، مهدیه‌ی اوقاف و... را هم محل اسکان قرار می‌دهند.

ایزدی با اشاره به برخی محدودیت‌های قانونی برای اسکان زائر بیان کرد: بسیاری از زائرسرا‌های موجود متولی‌شان اداره‌ی اوقاف نیست. یعنی وقف هستند، اما مثلا متولی فلان حسینیه فرد دیگری است و ما نمی‌توانیم برای آن تعیین تکلیف کنیم، اما در ایام شلوغ مثل عید نوروز علاوه بر ابلاغ به کلیه‌ اماکن تحت تولیت خودمان، از اماکنی که تولیت‌شان هم با ما نیست خواهش می‌کنیم که در اختیار زائر قرار بگیرند.

وی ظرفیت موجود در مشهد را از سوی اداره اوقاف در ایام پیک زائر کم دانست و عنوان کرد: با وجود اینکه جهت اسکان زائران در ایام پیک زائر اطلاع رسانی صورت می‌گیرد تا مشارکت هم بالا برود، اما با این حال این ظرفیت محدود و کم است. ما به طور کلی در مشهد حدود ۴۰ هزار ظرفیت شب خواب برای اسکان رسمی، موقت و اضطراری داریم.

حجت الاسلام ایزدی در پاسخ به کمبود اطلاع رسانی دقیق محل اسکان برای زائران ابراز کرد: از آنجا که اسکان رسمی ما محدود است؛ اگر اطلاع رسانی گسترده و عمومی داشته باشیم، با هجوم جمعیت رو به رو خواهیم شد و توان اسکان دهی از ما سلب می‌شود. تقریبا در بیشتر ایام سال ظرفیت اسکان رسمی اوقاف پر است؛ البته اگر وقف جدیدی صورت گیرد قطعا این ظرفیت نیز افزایش پیدا می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->