افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تصحیح بخش عمده برگه‌های امتحانی تا پایان خردادماه

  • کد خبر: ۲۳۳۷۸۷
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
تصحیح بخش عمده برگه‌های امتحانی تا پایان خردادماه
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: تا پایان خردادماه و با کمک دبیران باید بخش عمده برگه‌های امتحانی تصحیح شود تا این کار با سرعت مناسب به سرانجام برسد؛ همچنین در تلاش هستیم تا پرداخت حق‌الزحمه تصحیح امتحانات در اسرع وقت انجام شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محسن زارعی در گردهمایی شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش کشور در اصفهان اظهار کرد: یکی از راهکارها برای تربیت نسل فکور که محل دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) است، را می‌توان افزایش ضریب تأثیر امتحانات نهایی دانست که باعث مواهب بسیاری برای نظام تعلیم و تربیت و کشور خواهد بود.

وی افزود: رؤسای دانشگاه‌ها اذعان دارند که ورودی‌های اخیر آن‌ها به لحاظ کیفی در وضعیت بهتری نسبت به ورودی‌های سال‌های قبل هستند و این امری ارزشمند است که در نتیجه افزایش ضریب تأثیر امتحانات نهایی فراهم شده است.

زارعی بیان کرد: ابتکار بسیار خوب آموزش و پرورش ناحیه ۳ شهر اصفهان در تجمیع حوزه‌های برگزاری آزمون و اجرای آن در فضاهای متمرکز و با نظم و ترتیب قابل قبول، تحسین برانگیز و قابل تقدیر است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش عنوان کرد: تا پایان خردادماه و با کمک دبیران باید بخش عمده برگه‌های امتحانی تصحیح شود تا این کار با سرعت مناسب به سرانجام برسد؛ همچنین در تلاش هستیم تا پرداخت حق‌الزحمه تصحیح امتحانات در اسرع وقت انجام شود.

وی با تشریح آیین‌نامه مسیر رشد معلمی، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل درون‌داد نظام آموزش و پرورش معلم است و ارزیابی شایستگی معلمان باید در بدو و حین خدمت انجام شود که این کار در بسیاری از کشورهای جهان برای معلمان مشغول خدمت در قالب دوره‌های ضمن خدمت انجام می‌شود.

زارعی ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین و برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، ارزیابی شایستگی‌های معلمی در دستورکار قرار گرفت؛ اما به دلیل سرعت بالای اجرای کار در مرحله نخست، امکان بازنگری در چالش‌ها وجود نداشت و اکنون درحال انجام این کار هستیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش تصریح کرد: برخی داده‌هایی که از مدیران مستقیم دریافت می‌شد به دلایل مختلف قابل استناد نبود و در بازنگری صورت گرفته، این شاخص تغییر خواهد کرد تا تسلط معلم بر دانش تخصصی رشته خود و نیز دانش او در حوزه تعلیم و تربیت سنجیده شود.

وی با بیان اینکه این سنجش نیازمند آزمونی است که در مرحله نخست اجرای قانون رتبه‌بندی امکان آن فراهم نبود، عنوان کرد: در زمینه سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای نیز باید میزان موفقیت معلم در کاربست این شایستگی‌ها مورد سنجش قرار گیرد.

زارعی اضافه کرد: در آیین‌نامه مسیر رشد معلمی، تغییراتی حاصل شد که بخشی از آن‌ دریافت نظرات ذی نفعان یعنی دانش‌آموز و اولیا است که امروز امکان آن فراهم شده است و قبل از دریافت کارنامه، دانش‌آموزان و اولیا باید نظر خود را بیان و سپس کارنامه را دریافت کنند و بخش دیگر نیز دریافت نظرات ذی‌ربطان است که نظر گروه‌های آموزشی دریافت خواهد شد و فرایند آن به گونه‌ای طراحی شده که مشکل سوءگیری نداشته باشد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش در خصوص مبحث بررسی شایستگی‌های تخصصی گفت: برای این کار، در ابتدا تعیین سطح اتفاق خواهد افتاد و در مقابل آن دوره توانمندسازی متناسب با میزان نیاز برای هر معلم تعریف خواهد شد؛ همچنین روش‌های رشد و آموزش شامل هدایت‌گری، مربیگری، درس پژوهی و اقدام پژوهی، فعالیت‌های فرهنگی و یادگیری خودگردان هستند.

وی با اشاره به اینکه اجرای مسیر رشد معلمی برای معلمان درحال خدمت در چند مرحله طراحی شده است، تصریح کرد: این مراحل شامل نیازسنجی، طراحی دوره آموزشی و پایش و ارزشیابی است و در دو بخش ارزیابی دوره و ارزیابی همکاران انجام خواهد شد تا در نهایت اثربخشی دوره‌های برگزار شده باید در کف مدرسه و درمیان دانش‌آموزان سنجیده شود و ارتقای رتبه‌بندی منوط به طی‌کردن این فرایند خواهد بود.

زارعی خاطرنشان کرد: با این آیین‌نامه موضوع جذب، ارتقا و نگهداشت نیروی انسانی در آموزش و پرورش تا حد زیادی سامان‌دهی خواهد شد و برکات مطلوبی خواهد داشت .

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->