کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳) بوستان‌های چهل‌بازه، وکیل‌آباد، کوه‌پارک و کوهشار مشهد تعطیل شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد+ فیلم  کشف ۳۱۲۰ کیلوگرم آرد نانوایی در یکی از هتل‌های مشهد اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد به‌مناسبت دهه امامت و ولایت | نورافشانی ۵۰ نقطه مشهد در شب عید غدیرخم کدام پارک‌ها و بوستان‌های مشهد دارای مجموعه‌های بازی برای کودکان هستند؟ عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب‌شرقی در مشهد به‌زودی آغاز می‌شود ۲۱۷ هزار نفرشب ظرفیت اسکان رسمی مشهد، میزبان زائران تابستانی می‌شود
سرخط خبرها

مجموعه آبی شهید قربانی معیار خدمت در مناطق کم‌برخوردار مشهد

  • کد خبر: ۲۳۳۹۲۹
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
مجموعه آبی شهید قربانی معیار خدمت در مناطق کم‌برخوردار مشهد
مجموعه آبی شهید قربانی، پروژه‌ای است که پس از ۷ سال، سرانجام سال گذشته با پیگیری ویژه در دوره اخیر مدیریت شهری مشهد به اتمام رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، در کنار همه کمبود‌هایی که مناطق کم‌برخوردار مشهد و حاشیه شهر با آن درگیر هستند، کمبود و حتی نبود سرانه‌های ورزشی بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید و این مناطق هنوز در ماجرای سرانه‌های ورزشی تا رسیدن به استاندارد‌ها فاصله زیادی دارند. با‌این‌همه، اما شهرداری مشهد در دوسه سال اخیر، هم پروژه‌های ورزشی زیادی در حاشیه شهر تعریف و اجرایی کرد و هم پروژه‌های نیمه‌تمام متعددی را تمام کرد و در اختیار مردم گذاشت.

مجموعه ورزشی و مجموعه آبی دوقلوی شهید قربانی در خیابان پنجتن، یکی از همان پروژه‌های مهم و نیمه‌تمام ورزشی حاشیه شهر مشهد بود که پس از هفت سال سرانجام با تأمین مالی در دوره ششم مدیریت شهری به بهره‌برداری رسید.

تیرماه ۱۳۹۵ کلنگ ساخت دومین مجموعه آبی شهرداری مشهد در یکی از پرتراکم‌ترین و پرجمعیت‌ترین محلات مشهد، یعنی پنجتن به زمین خورد و قرار شد تا این مجموعه آبی دوقلو که دو فضای مجزا برای آقایان و بانوان دارد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخته شود. درحالی‌که قرار بود این مجموعه آبی مشکل سرانه ورزشی در مناطق کم‌برخوردار را حل کند، ساخت‌و‌ساز این پروژه به قدری کند پیش رفت که خودش به یک مشکل تبدیل شد.

از تاریخ شروع عملیات اجرایی این مجموعه آبی تا مهرماه ۱۳۹۸ و با گذشت حدود سه سال، آن‌طور‌که معاون مالی وقت سازمان فرهنگی اعلام کرده بود، پروژه فقط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ساخت‌و‌ساز آن کاملا متوقف مانده بود. تعلل و ناتوانی پیمانکار در تکمیل مجموعه آبی، کار را به جایی رساند که پیشنهاد تغییرکاربری مجموعه آبی شهید قربانی به سالن سرپوشیده ورزشی مطرح شد؛ پیشنهادی که با واکنش مردم رو‌به‌رو و به‌سرعت فراموش شد.

وعده‌هایی که به سرانجام رسید

شهریورماه ۱۳۹۹ پروژه مجموعه آبی شهید قربانی با پیشرفت ۴۰‌درصدی به پیمانکار جدید تحویل داده شد و شش ماه بعد شهردار وقت منطقه ۴ اعلام کرد که این مجموعه ورزشی که ۳۵‌میلیارد تومان برای آن اعتبار تخصیص داده شده بود، در شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد؛ اما باز هم خبری از آب‌گیری مجموعه آبی دوم شهرداری در حاشیه شهر نشد. نیمه دوم سال ۱۴۰۰ جدیدترین تاریخ اعلام‌شده برای افتتاح این مجموعه آبی بود و در این تاریخ هم این پروژه بزرگ ورزشی به بهره‌برداری نرسید.

۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حدود یک‌سال

۲۴ مرداد‌ماه ۱۴۰۱، مجید نژادحسین، شهردار وقت منطقه ۴، در گفتگو با شهرآرا اعلام کرد که مجموعه آبی شهید قربانی با پیشرفت حدود ۴۰ درصدی تحویل شهرداری در دوره جدید شده است و پروژه تا امروز ۹۰‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها معطل نصب تجهیزات آن هستیم.

با‌این‌همه، اما بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی پنجتن با ۹۸‌درصد پیشرفت فیزیکی چند‌ماهی معطل تأمین اعتبار برای خرید دستگاه تصفیه‌آب بود تا به بهره‌برداری برسد؛ اعتباری که خردادماه ۱۴۰۲ تأمین شد و محسن نعیمی‌مقدم، شهردار منطقه ۴ هم از خرید و نصب تجهیزات آن خبر داد.

کار نیمه‌تمامی که در دوره ششم تمام شد

مجموعه آبی دوقلوی شهید قربانی که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ فقط با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل شهرداری در دوره جدید شده بود، با تأمین اعتبار مناسب و کار شبانه‌روزی سرانجام مهرماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید و در اختیار مردم قرار گرفت. این مجموعه ورزشی و مجموعه آبی چیزی نزدیک به ۴ هزارو ۶۰۰ مترمربع وسعت دارد و امکان استفاده هم‌زمان بانوان و آقایان از آن وجود دارد ضمن اینکه مجهز به سالن بدنسازی مجزا برای آقایان و بانوان و دو سالن برای ورزش‌های سالنی است. شهرداری مشهد برای تکمیل آن بیش از ۱۱۵‌میلیارد تومان در این سال‌ها هزینه کرده است.

مجموعه آبی شهید قربانی در یک نگاه

مجموعه آبی شهید قربانی معیار خدمت در مناطق کم‌برخوردار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->