دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) زمین‌های رهاشده رباط طرق مشهد پارکینگ می‌شود
سرخط خبرها

زمین جمعه‌بازار جدید خودروی مشهد تعیین شد

  • کد خبر: ۲۳۴۷۹۷
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
زمین جمعه‌بازار جدید خودروی مشهد تعیین شد
جمعه‌بازار خودرو به‌واسطه تعیین تکلیف پلاک ۱۷۶ تحویل داده شد و بعد از یکی‌دوماه بلاتکلیفی، زمینی در ضلع جنوبی جمعه‌بازار قدیم تهیه شد و به صورت موقت بازار خودرو و یکشنبه‌بازار و چهارشنبه‌بازار در آن مستقر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حدود ۲۴ سال پیش و براساس قانون، سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی وارد چارت شهرداری مشهد شد تا وظیفه ایجاد میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی در مقیاس شهری، منطقه‌ای و محلی و ایجاد بازار متناسب با ذائقه مردم با حذف واسطه‌ها، سامان‌دهی و انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده، سامان‌دهی مشاغل غیررسمی با ایجاد بازار‌های سیار، سامان‌دهی و نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی شهر و... را برعهده بگیرد.

وظایفی که در این سال‌ها به اجرای پروژه‌هایی مثل فروشگاه‌های شهرما، مجتمع‌های خدمات خودرویی، سامان‌دهی دست‌فروشان و مشاغل غیررسمی با اجرای طرح روزبازار‌های شهرداری و چندین و چند پروژه ریز و درشت مهم دیگر منجر شده است و حالا مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهرداری مشهد، از اتمام بخش زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام سال‌های گذشته در این سازمان و سروسامان دادن به برخی از مشکلات و معضلات و اجرای طرح‌های نوآورانه خبر داد.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام دوره‌های قبل

حسن کلیدری در حاشیه بازدید خبرنگاران از برخی پروژه‌های مهم سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی با اشاره به بسته شدن پرونده تعداد زیادی از پروژه‌های سنواتی دوره‌های قبل این سازمان در دوره جدید توضیح داد: در این دوره سعی کردیم تا فعالیت‌ها و پروژه‌هایی را که در سنوات قبل پیگیری شده و ناتمام باقی مانده بود تمام کنیم و بعد پروژه جدید تعریف کنیم که خوشبختانه در این حوزه موفق بودیم.

وی ادامه داد: ۶۹۵ دستگاه خودروی توقیفی در پارکینگ داشتیم که نگهداری از آنها هزینه سنگینی داشت. طی رایزنی قضایی و کمیسیون اصل ۱۴، این خودرو‌ها طی دو مرحله مزایده و از طریق ستاد اجرایی فرامین امام (ره) به فروش رسید و هزینه زیادی از روی دوش سازمان برداشته شد.

مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری با بیان اینکه بحث سند مالکیت بسیاری از واحد‌های تجاری حل و سند برای آنها صادر شده است افزود: یکی دیگر از مشکلات بزرگ ما دکه‌های مطبوعاتی بودند، جلسات مختلفی با دکه‌داران داشتیم و با مشاوره‌های قضایی این معضل هم حل شد و از ۱۸۰ دکه موجود در شهر ۱۶۰ دکه وارد قرارداد شدند.

کلیدری در ادامه از تنظیم و تمدید مجدد تفاهم‌نامه ایست‌کار‌ها با دیگر سازمان‌ها در ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: ایست‌کار‌ها با اینکه برای شهرداری انتفاع مالی ندارد، اما دغدغه ماست. ایجاد ایست‌کار برای اولین بار در کشور در مشهد کلید خورد و کاری که در این دوره انجام شد، تنظیم و تمدید تفاهم‌نامه‌ای بود که پیش از این با برخی از سازمان‌ها منعقد شده بود. این کار باعث شد تا ماجرای ایست‌کار در دستگاه قضا هم پیگیری شود و حالا علاوه بر شهرداری آنها هم براساس تکلیفی که دارند باید به کارگران خدمات بدهند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مردم این بود که وقتی از حاشیه خیابان، کارگر می‌گرفتند، اگر مشکلاتی پیش می‌آمد و اتفاقی می‌افتاد قابل پیگیری نبود، ولی به واسطه ایست‌کار همه نیرو‌های اعزامی هم متخصص هستند و هم شناسنامه‌دار و به راحتی قابل شناسایی هستند، ضمن اینکه در ایست‌کار‌ها کرامت کارگران حفظ می‌شود و امروز خیلی شهر‌ها راغب شدند که ایست‌کار داشته باشند.
مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری مشهد با تأکید بر رسیدگی به ۱۲ هزار مزاحمت در کمیسیون بند ۲۰، درباره جزئیات آرای صادر شده در این کمیسیون در سال گذشته تصریح کرد: طی سال گذشته و در این کمیسیون به ۱۲ هزار مزاحمت رسیدگی شد که ۵ هزار رأی و ۲ هزار مورد هم پلمب از دل این کمیسیون بیرون آمد.

طراحی جدید برای کیوسک‌های شهری

اقدامات نوآورانه موضوع دیگری بود که کلیدری درباره آن صحبت کرد و گفت: یکی از اقدامات جدید سازمان، ایجاد غرفه‌های گل در سطح شهر بود که در نوروز رونمایی شد. این اقدام با استقبال مواجه شد و قرار است توسعه پیدا کند. کیوسک‌های شهری هم با نگاه جدید بازطراحی شده است که یک نمونه طراحی شده آن در احمدآباد مستقر شده است. 

نگاه ما در طراحی این کیوسک‌ها این بود که کار فرهنگی در آنها صورت بگیرد و علاوه بر روزنامه، خدمات شهری هم به مردم ارائه بدهند. در این راستا امکانات تبلیغات دیجیتال هم برای کیوسک‌ها فراهم شده است و در اتفاقات مختلف اطلاع‌رسانی و اکران خواهیم داشت. این کار برای اولین بار است که در مشهد انجام شده است و با حضور سرمایه‌گذاران برای کیوسک‌های جدید، قدیمی‌ها حذف خواهند شد.

وی ادامه داد: سال گذشته جشنواره‌های مختلفی مثل طعم و رنگ پاییز برگزار کردیم که بازخورد خوبی داشت و با توجه به استقبال، در تیرماه هم جشنواره گل‌های اطلسی را داریم که تنوع این گل‌ها و میوه‌های تابستانی به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین طرح‌ها و جشنواره‌های تخفیفی ۶ تا ۴۵ درصد در فروشگاه‌های شهرما و برای کالا‌های اساسی مثل شکر و گوشت و... برگزار شد که متقاضی زیادی داشت و استقبال شد.

تعیین تکلیف جمعه بازار خودرو، به زودی

کلیدری با بیان اینکه هر جمعه بیش از سه هزار خودرو برای خرید و فروش وارد بازار خودرو می‌شوند تأکید کرد: جمعه بازار خودرو، به واسطه تعیین تکلیف پلاک ۱۷۶ تحویل داده شد و بعد از یکی دوماه بلاتکلیفی، زمینی در ضلع جنوبی جمعه بازار قدیم تهیه و به صورت موقت بازار خودرو و یکشنبه و چهارشنبه‌بازار در آن مستقر شدند. برای بازار جدید خودرو زمینی شناسایی شده است که اگر بتوانیم مراحل را طی کنیم، بازار خودرو را منتقل خواهیم کرد.

کار مطالعاتی درحال انجام است و منتظر جمع‌بندی هستیم تا کار اجرا را شروع کنیم. مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در ادامه تصریح کرد: ۸ پل عابرپیاده به صورت مشارکتی اجرا کردیم و علاوه بر آن برای ساخت و سامان‌دهی پارکینگ بازار شهید شوشتری هم زمینی شش هکتاری خریداری شد که در حال دیوارکشی است و تا پایان ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کلیدری با بیان اینکه برای تأمین کالا‌های اساسی زائران در اطراف حرم مطهر رضوی فضا‌های دائمی ایجاد شده است گفت: سالیانه خیل عظیمی از زائران برای اسکان در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر می‌شوند و یکی از دغدغه‌های جدی شورای شهر و فرمانداری، ارائه کالا‌های اساسی به آنهاست. با توجه به محدود بودن تعداد فروشگاه‌های عرضه‌کننده این کالاها، قرار شد فضا‌هایی توسط سازمان ایجاد شود که سال گذشته در ۱۰ نقطه به وسیله سازه‌های پیش‌ساخته فروشگاه‌هایی به صورت دائمی ایجاد شد. در این مکان‌ها کالا‌های اساسی با بیشترین تخفیف و با نظارت کامل و با قیمت مصوب به زائران فروخته می‌شود و کرامت زائران حفظ می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->