به گزارش شهرآرانیوز، با آغاز فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری و در راستای تشویق مردم کشور بهویژه مشهدیها برای حضور در پای صندوقهای رأی و انتخابات که دیروز در سراسر کشور برگزار شد، شهرداری مشهد حضوری پررنگ و نقشی فعال داشت، بهطوریکه شهرداری علاوه بر آمادهسازی فضاهایی برای تبلیغات نامزدهای ریاستجمهوری در سراسر شهر، تبلیغات گستردهای با موضوع انتخابات و نقش تعیینکننده مردم در مسیر پیشرفت کشور آغاز کرد. در این روزها شاهد بودیم که شهر مشهد رنگوبوی انتخاباتی به خود گرفته بود.
دراینزمینه معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز درباره اقدامات ویژه مدیریت شهری در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دیروز، گفت: تبلیغات چهاردهمین دوره ریاستجمهوری کشور با ایام عید سعید غدیرخم همزمان شد و در مدیریت شهری این اتفاق را به فال نیک گرفتیم و در دو جبهه شهر را برای عید غدیر و انتخابات ریاستجمهوری آماده کردیم.
جاوید کیانی با تأکید بر اینکه بیگمان همچون انتخابات گذشته، پیروز این انتخابات هم مردم ایران هستند، تصریح کرد: مدیریت شهری مشهد در راستای انجام وظایفش برای حضور پرشور زائران و مجاوران بارگاه رضوی در کنار سایر دستگاهها اقدامات متعددی را در روزهای گذشته بهویژه در بخش فضاسازی محیطی شهر انجام داد. دراینراستا، حدود دویست بیلبورد شهری، سیصد استرابورد شهری و پنجاه قاب عکس مفاخر به موضوع انتخابات اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۴ هزار آویز ستونی نیز در نقاط مختلف شهر مشهد با محتوای انتخابات دیروز اکران شد، افزود: همچنین نهصد بنر جلواتوبوسی نیز به این موضوع اختصاص یافت و در راستای ایجاد فضای مناسب شهری برای تبلیغات نامزدهای ریاستجمهوری، نهصد سازه برای انجام تبلیغات نامزدها در نقاط مختلف شهر و چهارراههای مهم شهر با بنر «حماسه جمهور، ۸ تیر در کنار هم» نصب شد.
کیانی تأکید کرد: در کنار اکرانهای بنری در شهر، در این دوره انتخابات ریاستجمهوری و در راستای مشارکت حداکثری مردم، تبلیغات مربوط به انتخابات را در ۷ تلویزیون شهری، ۳۵۰ تلویزیون مترو و ۷۲ نمایشگر ستونی چهارراههای شهر پخش کردیم و عملا برای حضور پرشور مردم در پای صندوقهای رأی، از همه ظرفیتهای تبلیغی مدیریت شهری استفاده شده است.
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه افزود: در این دوره از انتخابات ریاستجمهوری برای نخستینبار پخش زنده مناظرات نامزدهای ریاستجمهوری را در بوستانهای شهر مشهد بهویژه بوستانهای ملت، کوهسنگی و کوهپارک عملیاتی کردیم.
وی همچنین درباره تبلیغات مربوط به انتخابات با موضوع «شهید جمهور» نیز گفت: اکران این محتوای تبلیغی نیز براساس مصوبه شورای عالی اطلاعرسانی بود و این اقدام نیز بهصورت یکدست در شهر انجام شد.
کیانی همچنین درباره رعایت اصل عدالت و انصاف برای نامزدهای ریاستجمهوری در آمادهسازی فضای شهری برای تبلیغات نامزدها، اظهار کرد: نگاه مدیریت شهری در موضوع انتخابات نگاهی مشارکتی بوده و بههیچعنوان حمایت از فرد و نامزد خاصی در دستورکار ما نبوده است. اگر در تبلیغات انتخاباتی از شهید جمهور، آیتا... رئیسی، یاد شده، بهدلیل ویژگیهای این شهید بزرگوار بوده است. امروز کشور نیازمند فردی است که در میدان باشد، بین مردم باشد، آگاه به امور و پرتلاش و پرکار باشد تا گرهی از کار مردم باز شود. اینها ویژگیهای رئیسجمهور شهیدمان بود که سعی شد این موضوعات به مردم نیز یادآوری شود.
وی ادامه داد: امیدواریم در این انتخابات هر فردی که سکان مسئولیت کشور را برعهده میگیرد، با این ویژگیها و شرایط در بین مردم باشد تا گرهی از کار آنها باز کند. درعینحال، رویکرد مدیریت شهری در موضوع انتخابات رویکرد اطلاعرسانی بوده است و ما طرفداری یا حمایت از فرد خاصی را قویا تکذیب میکنیم.
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه گفت: در موضوع جمعآوری اکرانهای شهری و تبلیغات نامزدها نیز هر زمان که فرمانداری برای جمعآوری به ما اعلام کند، مدیریت شهری مشهد برای جمعآوری اقدام خواهد کرد.