حمله اسرائیل به یک مدرسه ابتدایی در غزه (۱۱ مهر ۱۴۰۳) آغاز نشست اضطراری شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر انقلاب اقامه می‌شود (۱۱ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان وارد قطر شد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) احضار سفیر ایران در برلین به وزارت خارجه آلمان اجازه رهبر انقلاب به استفاده از نصف سهم امام (ع) برای مردم مظلوم جنوب لبنان فرزندان مقام معظم رهبری در دفتر حزب الله در تهران حضور یافتند رئیس جمهور به قطر سفر کرد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) + فیلم عارف با ایرانیان مقیم ارمنستان دیدار کرد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) توضیح معاون اجرایی رئیس‌‎جمهور در خصوص بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام متقاضیان برای دریافت سند رسمی املاک مسکونی در بافت روستایی باید به کدام دستگاه مربوط مراجعه کنند؟ ارتش اسرائیل غیر از «گنبد آهنین» از چه سامانه‌های ضدموشکی استفاده می‌کند؟ + عکس اصلاح انتخابات میان‌دوره‌ای و زمان اخذ رأی در انتخابات شوراها وزیر کشور: جمهوری اسلامی مهاجرستیز نیست پزشکیان: بر سر عزت و غرور ملت ایران با کسی شوخی نداریم آیت‌الله جنتی: تنها راه برقراری آرامش در منطقه، نابودی رژیم صهیونیستی است مجید انصاری: عملیات وعده صادق ۲ در راستای حمایت از شهروندان و سرزمین ماست وزارت دفاع: نیرو‌های مسلح ایران پاسخی سخت و پشیمان‌کننده به رژیم صهیونیستی دادند اسلامی: دیدار گروسی با رئیس‌جمهور نیاز به هماهنگی دارد عراقچی: سیاست ما حمایت از مقاومت است سخنگوی دولت: ساعت شروع به کار ادارات همچنان شناور خواهد بود وزیر ورزش: ورزشگاه آزادی تا پایان پاییز ۱۴۰۳، به بهره‌برداری می‌رسد وزیر دفاع: درصد موفقیت عملیات وعده صادق ۲ بالای ۹۰ درصد بود
سرخط خبرها

چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است

  • کد خبر: ۲۳۷۰۵۷
  • ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است
سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل گفت که فعالان بخش امدادرسانی و بشردوستانه در غزه، به دلیل عملیات نظامی مداوم اسرائیل، تهدیدهای شوکه‌کننده‌ای را تجربه می‌کنند و کشته‌شدن صدها نفر از آنان در تاریخ بی‌سابقه است.

به گزارش شهرآرانیوز، «لیو جی‌ یی»، سفیر و نماینده دائم جدید چین در سازمان ملل، روز سه‌شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه و فلسطین افزود که فعالان بخش بشردوستانه در غزه به دلیل عملیات نظامی مداوم تهدیدهای "شوکه‌کننده" را تجربه می‌کنند درحالی‌که هرگز نباید گرسنگی را به سلاح تبدیل کرد یا کمک را سیاسی کرد.

او درباره وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه هشدار داد و گفت: فاجعه انسانی در باریکه غزه ساخته دست بشر است و صدها نفر از فعالان در بخش بشردوستانه در غزه کشته شدند که این وضعیت در تاریخ بی‌سابقه است.

نماینده چین همچنین گفت که میلیون‌ها نفر که در «زندان روباز» غزه زندگی می‌کنند با گرسنگی و ناامیدی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

او تاکید کرد: عملیات نظامی اسرائیل همچنان به ارسال کمک از طریق گذرگاه رفح را تهدید می‌کند.

سفیر چین همچنین خواستار بررسی عدم اجرای موثر قطع‌نامه ۲۷۲۰ و اراده سیاسی بیشتر برای اطمینان از پیروی از این قطع‌نامه شد و حمایت چین را از "راهکار دوکشوری" تکرار کرد.

پیش از این، هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی غزه با بیان اینکه ۱.۹ میلیون نفر پس از حمله اسرائیل به رفح آواره شده‌اند، گفت: ما نیاز به آتش‌بس فوری و کامل در غزه داریم.

خانم سیگرید کاگ، هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی غزه روز سه‌شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه و فلسطین افزود: ما خواهان آزادی فوری و بدون قیدوشرط همه گروگان‌ها و دسترسی بدون مانع و مستمر برای ارسال کمک گسترده در سراسر غزه هستیم.

این مقام ارشد سازمان ملل تصریح کرد: همه باید به قانون و قوانین بین‌المللی حقوق بشر احترام بگذارند. حفاظت از غیرنظامیان همچنان اولویت اصلی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->