محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟ مهم‌ترین مطالبات مشهد و خراسان رضوی از دولت چهاردهم اعتماد مردم، مهم‌ترین سرمایه رئیس‌جمهور منتخب برای ایران... جلسات رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، شهریورماه برگزار می‌شود اذعان روزنامه صهیونیستی به شکست نتانیاهو | حماس حکومت را در غزه در دست خواهد داشت نامه اعتراض‌آمیز سفیر ایران در سازمان ملل به شورای امنیت در پی ادعاهای واهی اتحادیه عرب مقام سابق صهیونیست خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شد ایتالیا پیروزی پزشکیان را تبریک گفت | تاکید بر تقویت روابط دیپلماتیک درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان در تل آویو + فیلم وزیر خارجه انگلیس: برای برقراری آتش‌بس در غزه از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک استفاده می‌کنم جلیلی با رئیس جمهوری منتخب دیدار کرد صهیونیست‌ها برای توافق با حماس کوتاه آمدند | هیات اسرائیلی و رئیس سیا به دوحه می‌روند توصیه‌های عجیب ترامپ به بایدن در برخورد با منتقدان!
سرخط خبرها

مشهد در سپهر سیاسی ایران همیشه تعیین‌کننده است

  • کد خبر: ۲۳۷۲۸۵
  • ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
مشهد در سپهر سیاسی ایران همیشه تعیین‌کننده است
نقش راهبردی مشهد را باید همچون میراثی گران‌بها حفظ کنیم تا بهتر بتوانیم در فردای انتخابات، مطالبات «جهان‌شهر برکت و کرامت» را در جایگاه ملی پی بگیریم.

مشهدالرضا (ع) علاوه بر جایگاهش به‌عنوان «پایتخت معنوی ایران اسلامی» در سپهر سیاسی کشور همواره جایگاهی تعیین‌کننده داشته و دارد. در ادوار مختلف، نامزد‌های محترم ریاست‌جمهوری با حضور در این کلان‌شهر معنوی‌سیاسی، به جایگاه خود در نگاه مردم واقف می‌شدند. به‌واقع مشهد میزان‌الحراره و دماسنج ایران بوده است؛ تا جایی که در دوره‌های پیش با تیتر «مشهد کار را تمام کرد» رسانه‌ها به مانور برای نامزد مورد حمایت خود می‌پرداختند.

امروز هم حکایت همان است. مشهد همچنان تعیین‌کنندگی خود را در معادلات سیاسی و مردمی حفظ کرده است. هم امیدواریم و هم دعوت می‌کنیم همشهریانمان را که برای حفظ این جایگاه، فردا حضوری فاخر در عرصه انتخاب داشته باشند. بدانیم که رأی تک‌تکمان تأثیر خاص خود را دارد و به خشتی می‌ماند که در بنای پرشکوه ایران قرار می‌گیرد. حیف است کسی در این سازه پرشکوه سهمی نداشته باشد.

همت کنیم و دست دیگران را هم بگیریم و برایشان در این جشن ملی جا باز کنیم. همین ۲۴ساعت مانده تا آغاز انتخابات و حتی تا آخرین دقیقه رأی‌گیری بکوشیم دیگران را هم به نقش‌آفرینی ملی و انقلابی تشویق و ترغیب کنیم. نه‌تن‌ها جای دوری نمی‌رود این کوشندگی، که دل‌های دور را نیز به هم نزدیک می‌کند.

این مسیر به همدلی می‌رسد و این همان حسنی است که به گفته لسان‌الغیب، به اتفاق ملاحت می‌تواند جهانگیر شود؛ «آری به‌اتفاق جهان می‌توان گرفت». اتفاق می‌کنیم برای وطن و برای نشان‌دادن عظمت ایران اسلامی در جهان. باری، ما به‌عنوان خدمتگزاران شهر امام‌رضا (ع)، هم کوشیدیم فضا را برای انتخابات در اندازه رقابتی شکوهمند فراهم کنیم و هم امروز از همه مجاوران و زائران حضرت شمس‌الشموس (ع) خاضعانه دعوت می‌کنیم با حضور پای صندوق‌ها، به عظمت ایران اسلامی ضریبی احترام‌برانگیز ببخشند.

نقش راهبردی مشهد را باید همچون میراثی گران‌بها حفظ کنیم تا بهتر بتوانیم در فردای انتخابات، مطالبات «جهان‌شهر برکت و کرامت» را در جایگاه ملی پی بگیریم. حضور و رأی شما پشتوانه مدیران شهری در پیگیری حق و حقوق مشهد است. ما همین امروز فهرست مطالباتمان را برای رئیس‌جمهور فردا آماده کرده‌ایم.

 اعتبار در تراز یک ابرشهر می‌خواهیم. سهم رفاهی‌بهداشتی، حمل‌ونقل، زیرساخت‌ها و.... بیش از ۳۰ میلیون زائر عزیز باید در سبد بودجه‌ای مشهد لحاظ شوند. بودجه زیارت نباید دچار ریزش شود، بلکه با رویش‌های تازه باید تا می‌توانیم مشهد را در شأن حرم و زائران و مجاوران حرم بسازیم؛ شهری که حاشیه نداشته باشد، بلکه همه ساکنان و حتی زائرانش در متن خدمت‌گیری باشند. این شدنی است. بی‌شک دولت چهاردهم هم مشهد را در جایگاه بایسته خواهد دید، ان‌شاءا....

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->