پلیس راهور برای رعایت نکردن مقررات حمل بار چقدر جریمه در نظر گرفته است؟ ۲ فوتی در پی حادثه قطار باری هرمزگان واژگونی خودرو در بزرگراه سبزوار_ نیشابور ۶ مصدوم بر جای گذاشت افزایش مصرف آنتی‌بیوتیک و مقاومت دارویی با تشدید آلودگی هوا تلاش ۲۰ آتش‌نشان برای اطفای حریق گسترده در بزرگراه امام علی (ع) در مشهد+ویدئو طوفان یاگی در چهار کشور آسیایی، ۲۸۰ قربانی گرفت تأیید اولین واکسن آبله میمونی برای استفاده جهانی (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) مصدومیت شدید ۲ کارگر بر اثر سقوط یخچال در سبزوار (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) حریق خودرو پژو پارس در خیابان گلشهر مشهد تسهیل دسترسی به واکسن پنتاولان در کشور هشدار سازمان هواشناسی در مورد فعالیت سامانه بارشی (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (جمعه، ۲۳ شهریور ۱۴۰۳) | وقوع بارش‌های رگباری در روز‌های یک‌شنبه و دوشنبه برای مناطق شمالی استان کشف ۹.۵ کیلو طلای قاچاق در هنگ مرزی تایباد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور از امروز (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) بیش از ۸۰ هزار بیمار در خراسان رضوی از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص استفاده کردند تجویز شیر مصنوعی در روستاهای سبزوار ۵۶ درصد کاهش یافت ترافیک سنگین در چالوس (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان جلال آل احمد مشهد برخورد پژو ۴۰۵ با گاردریل در بزرگراه چراغچی مشهد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنح‌شنبه ٢٢ شهریور ١۴٠٣) | آغاز کاهش دمای روزانه از فردا ترافیک پرحجم در پل غدیر، میدان شهید فهمیده و تمامی مبادی منتهی به حرم مطهر رضوی (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) شرایط بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج اعلام شد + جزئیات دستگیری سارقِ ۳۸ کامپیوتر خودرو در مشهد (۲۲ شهریور ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

نماینده مجلس: ۸۰ درصد دشت های خراسان‌رضوی خشک شده است

  • کد خبر: ۲۳۹۵۲۹
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
نماینده مجلس: ۸۰ درصد دشت های خراسان‌رضوی خشک شده است
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر روند خشکسالی همینطور ادامه داشته باشد، طی ۴ سال آینده باید به استفاده از آب‌شیرین‌کن در خراسان رضوی روی بیاوریم.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی محمدپور در هشتمین همایش گنابادی‌های مقیم سراسر کشور که همه‌ساله به همت سرای گناباد در شهرستان گناباد برگزار می‌شود، اظهار کرد: در شهرستان گناباد و بجستان، ظرفیت‌‎های بسیار خوبی داریم که باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرند. اگر به‌دنبال توسعه منطقه هستیم، باید بدانیم که این توسعه یک‌باره محقق نمی‌شود.

وی افزود: فرودگاه گناباد، پروژه‌ای است که بیش‌از ۲۰ سال قبل کلید خورده و هنوز هم کامل نشده است؛ باید مشکلات فرودگاه را برطرف کرده و این پروژه را ایمن‌سازی کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه راه‌آهن، بیان کرد: اسناد مناقصه این پروژه در وزارت راه و شهرسازی بارگذاری شده و به‌زودی شاهد کلنگ‌زنی ایستگاه راه‌آهن مسیر یونسی به گناباد خواهیم بود. در دولت جدید هم با توجه به اینکه رئیس‌جمهور از بدنه مجلس است، می‌توانیم در سایه تعاملات، توسعه و ارتقای شهرستان را در حوزه‌های مختلف باجدیت مضاعف دنبال کنیم.

محمدپور با بیان اینکه در حوزه گردشگری، ظرفیتی مثل «کاخک» در خراسان‌رضوی نداریم، گفت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، به‌زودی شاهد سفر تولیت معزز آستان قدس رضوی به این شهر خواهیم بود. سرمایه مهاجران نباید از شهرستان خارج شود و با تکیه بر همین موضوع، باید موجبات رشد و توسعه را فراهم آوریم و اشتغال‌زایی برای جوانان شهر را داشته باشیم.

وی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسئله در گناباد و بجستان را موضوع «آب» دانست و اظهار کرد: دشت‌های «عمرانی» و «گیسور» هرساله حدود ۲۵ سانتی‌متر افت می‌کنند؛ سطح آب ۴۴۷ حلقه چاه موجود در گناباد هم هر روز درحال کاهش‌ است و سالانه ۶۳ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود. ۸۰ درصد از دشت های خراسان‌رضوی و آب های زیر سطحی خشک شده و با تداوم این روند، ظرف ۴ سال آینده، باید به استفاده از آب‌شیرین‌کن روی بیاوریم. در شهرستان گناباد، ۷ حلقه چاه دیگر نیاز داریم و همین کمبود آب موجب شده که از سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع وابسته به آب دوری کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->