پلیس راهور برای رعایت نکردن مقررات حمل بار چقدر جریمه در نظر گرفته است؟ ۲ فوتی در پی حادثه قطار باری هرمزگان واژگونی خودرو در بزرگراه سبزوار_ نیشابور ۶ مصدوم بر جای گذاشت افزایش مصرف آنتی‌بیوتیک و مقاومت دارویی با تشدید آلودگی هوا تلاش ۲۰ آتش‌نشان برای اطفای حریق گسترده در بزرگراه امام علی (ع) در مشهد+ویدئو طوفان یاگی در چهار کشور آسیایی، ۲۸۰ قربانی گرفت تأیید اولین واکسن آبله میمونی برای استفاده جهانی (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) مصدومیت شدید ۲ کارگر بر اثر سقوط یخچال در سبزوار (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) حریق خودرو پژو پارس در خیابان گلشهر مشهد تسهیل دسترسی به واکسن پنتاولان در کشور هشدار سازمان هواشناسی در مورد فعالیت سامانه بارشی (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (جمعه، ۲۳ شهریور ۱۴۰۳) | وقوع بارش‌های رگباری در روز‌های یک‌شنبه و دوشنبه برای مناطق شمالی استان کشف ۹.۵ کیلو طلای قاچاق در هنگ مرزی تایباد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور از امروز (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) بیش از ۸۰ هزار بیمار در خراسان رضوی از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص استفاده کردند تجویز شیر مصنوعی در روستاهای سبزوار ۵۶ درصد کاهش یافت ترافیک سنگین در چالوس (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان جلال آل احمد مشهد برخورد پژو ۴۰۵ با گاردریل در بزرگراه چراغچی مشهد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنح‌شنبه ٢٢ شهریور ١۴٠٣) | آغاز کاهش دمای روزانه از فردا ترافیک پرحجم در پل غدیر، میدان شهید فهمیده و تمامی مبادی منتهی به حرم مطهر رضوی (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) شرایط بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج اعلام شد + جزئیات دستگیری سارقِ ۳۸ کامپیوتر خودرو در مشهد (۲۲ شهریور ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

آتش سوزی در تالاب هورالعظیم مهار شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۹۵۸۴
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
آتش سوزی در تالاب هورالعظیم مهار شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳)
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آتش‌سوزی اخیر در تالاب هورالعظیم گفت: ۵۰۰ هکتار از نیزار‌های تالاب آتش گرفتند و اکنون آتش‌سوزی در این تالاب به صورت کامل مهار شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، داود میرشکار در خصوص آتش سوزی تالاب هورالعظیم اظهار داشت: این آتش‌سوزی، ۲۵ تیرماه جاری مخزن شماره یک تالاب در بخش ایرانی را درگیر کرده بود.

به گفته وی محل دچار آتش‌سوزی به علت حجم بالای توده‌های نی، صعب العبور بوده و راه دسترسی زمینی برای خاموش کردن آن وجود نداشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده و هماهنگی برای استفاده از بالگرد آب‌پاش ادامه داد: هماهنگی لازم از طرف استانداری خوزستان، سازمان مدیریت بحران و سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد، اما با توجه به فضای تالاب و رسیدن آن به آب یا مناطقی که فاقد نی بود آتش مهار شد.

وی با بیان اینکه علت آتش‌سوزی در دست بررسی است گفت: از ابتدای فصل تابستان تاکنون با توجه به آتش سوزی تالاب هورالعظیم، ۵۸ مورد آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست رخ داده که مساحت آن یک هزار و ۱۷۷ هکتار برآورد شده است.

بر اساس این گزارش، تالاب مرزی هورالعظیم با بیش از ۳۰۰ هزار هکتار وسعت آخرین بازمانده تالاب‌های بین النهرین است که یک سوم آن در ایران و دو سوم آن در کشور عراق قرار دارد، این زیستگاه منحصر به فرد، در جنوب غربی کشور در خوزستان و در انتهای رود کرخه واقع است.

بحران آب در حوضه کرخه از ۳ سال پیش تاکنون این تالاب را نیز با تنش مواجه کرده است.

بر اساس ماده سه آیین‌نامه نحوه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌ها، نحوه تخصیص حقابه محیط زیستی تالاب‌ها از رودخانه‌های بالادست آنها پس از تامین آب شرب نسبت به سایر مصارف دارای اولویت است.

طی سال‌های گذشته در پی خشک شدن بخش‌های وسیعی از هورالعظیم، این تالاب از اوایل تابستان شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده به ویژه در بخش عراقی بوده، به طوری که دود غلیظ ناشی از آن در برخی روز‌ها تا ۶ شهرستان در خوزستان، را دربرمی‌گیرد.

منبع: تسنیم 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->