۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی خراسان رضوی امروز چهارشنبه (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ماجرای ضرب و شتم کودکان در یکی از مراکز بهزیستی و تعطیلی این مرکز متخلف (چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ریزش معدن در ارزوییه کرمان حادثه آفرید + جزییات(چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) آیا پرونده «امیر تتلو» به دادگاه تجدید نظر خواهد رفت؟ دستگیری متهم تحت تعقیب در مشهد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) توزیع موادمخدر در پوشش خانواده در مشهد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) رشد بیش از ۱۷ درصدی کشف جرائم به‌وقوع‌پیوسته، توسط کارآگاهان پلیس کشور آتش‌سوزی مخزن سوخت کوره آهنگری در مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اصلاحات احتمالی کنکور چه زمانی اعمال خواهد شد؟ آغاز اعزام عمره از امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ضبط خودرو پورشه به ارزش ۱۳۳ میلیارد ریال در مشهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان کوهسنگی مشهد + تصاویر جلوگیری از ادامه فعالیت معلم‌بلاگر‌ها در مدارس ورود بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز به دوره اول متوسطه پرونده میزبانی استقلال و پرسپولیس در مشهد دوباره به جریان افتاد | قفل در‌های ورزشگاه امام رضا(ع) باز می‌شود؟ نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور بازنشستگان حساب خود را چک کنند | یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای بازنشستگان لشکری واریز شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اورژانس مشهد با کمبود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مواجه است رئیس جمعیت هلال احمر ایران: حال عمومی سفیر ایران در لبنان خوب است + فیلم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) | وزش باد و خیزش گردوخاک در جنوب و شرق استان ترافیک پرحجم اول مهر ۱۴۰۳ در انتظار مشهدی‌ها فعالیت بدون مجوز صد‌ها صرافی رمزارز در داخل کشور «جشن جوانه‌ها» ویژه هفتمی‌ها همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + ویدئو
سرخط خبرها

افزایش ۱۹ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال آبی گذشته

  • کد خبر: ۲۴۰۳۴۳
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
افزایش ۱۹ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال آبی گذشته
میزان بارش‌های ده‌ماهه سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۹ تیر ۱۴۰۳) نسبت به سال گذشته رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، وضعیت بارشی کشور در ده ماه سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۹ تیر ۱۴۰۳) امسال بهبود یافته و رشد خوبی داشته است؛ در حالی که به دلیل افزایش دمای هوا در اکثر مناطق کشور مصرف آب با رشد ۳ تا ۵ درصدی همراه شده و ضرورت دارد با رعایت مدیریت نسبت به مصرف آب اقدام کرد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۹ تیرماه مجموع بارش‌ها به ۲۴۵.۴ میلی‌متر رسیده است. این میزان بارش در مقایسه با دوره بلندمدت که ۲۳۹.۴ میلی‌متر بارش بوده، ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین بارش‌های امسال نسبت به سال آبی گذشته که ۲۰۶.۴ میلی‌متر بوده رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد، البته میزان بارش‌ها در ۱۱ استان کشور نسبت به دوره بلندمدت با کاهش همراه شده است.

میزان بارش‌های ۶ استان نیز در مقایسه با سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد که استان بوشهر با ۲۰۹ میلی‌متر بارش با کاهش ۳۱ درصدی نسبت به سال گذشته دارای بیشترین کاهش بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آب، خدمات مشترکان و کاهش هدررفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز با بیان اینکه در ایران به طور میانگین یک درجه افزایش دما بالای ۴۰ درجه باعث افزایش مصرف آب به میزان ۲.۵ درصد شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در برخی شهر‌ها با افزایش ۵ درصدی مصرف آب روبه‌رو بوده‌ایم.

سیدزاده راهکار آبفا برای عبور از این شرایط سخت را مدیریت و کاهش مصرف دانست و بر پرهیز از مصارف غیرضرور از جمله پرهیز از شست‌وشوی خودرو، حیاط و مشاعات ساختمان، استفاده حداکثری از ظرفیت ماشین‌های ظرف‌شویی و لباس‌شویی، رعایت ساعت مناسب برای آبیاری گیاهان و کاهش مدت‌زمان استحمام به ۵ دقیقه تأکید کرد.

وی بررسی اتصالات آبی کولر‌های آبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: کولر‌های آبی در صورت چکه‌کردن در مصرف آب اثرگذار است و با روشن‌شدن کولر‌های آبی به طور متوسط ۲۰۰ لیتر آب در شبانه‌روز بر مصرف هر خانوار افزوده می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->