درخواست بازنشستگان از رئیس مجلس: آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق را دوباره بررسی کنید ناجی ١۵٠ زائر اربعین حسینی در گذشت + ویدئو مهارت حلقه مفقوده مهاجرت در ایران سیمایی صراف: دانشگاه را دور از نگاه‌های حزبی اداره کنیم چه زمانی نرخ رشد جمعیت کشور مثبت می‌شود؟ دستگیری سارق خودرو با تیراندازی هوایی پلیس در نیشابور (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) واکسن آنفلوانزا برای استفاده عموم مردم در داروخانه‌های مشهد موجود است ایران در آبان ماه ۱۴۰۳ میزبان المپیاد جهانی ترکیبیات است + جزئیات نخستین واکسن ضد آبله میمونی در جهان تأیید شد راهکارهای مختلف چین از افزایش میزان پیر شدن مردم این کشور جلوگیری نکرد تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سال ۱۴۰۴، ۶۰ درصد خواهد شد ۲۲۵ پروژه آموزشی مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌شود اعمال قانون ۱۰۲۲ خودروی حادثه ساز در مشهد | ۴۱ خودرو متخلف توقیف شدند (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) یادی از مرحوم دکتر علی اکبر فیاض، مؤسس دانشکده ادبیات مشهد | درخت سترگ دانش اولین نمایشگاه خدمات پرستاری در خاورمیانه| تحول نظام سلامت با گسترش مراکز مراقبت در منزل تاثیر بیماری آسم بر افزایش خطر ناباروری زنان برای تعامل با کودکان و نوجوانان نیازمند آموزش و یادگیری هستیم میان‌وعده مناسب برای زنگ تفریح دانش‌آموزان چیست؟ کانون بازنشستگان: بازنشستگان را شرمنده خانواده نکنید | برای درمان بیماریِ صعب‌العلاج وام می‌خواهند و ما شرمنده‌ایم! پسر معتاد به شیشه، پدر و مادرش در اراک را به قتل رساند ابعاد جدیدی از قتل یاسمین رحمتی، استاد موسیقی دانشگاه تهران از زبان یکی از اقوامش
سرخط خبرها

فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۴۰۳۴۹
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از هزار و ۸۰۰ کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست در ۹۵ خانه نگهداری فرزندان این استان، مراقبت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیده محدث در دیدار با فرماندار تایباد، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این کودکان در سنین زیر سه سال (شیرخوار)، سه تا ۶ سال، هفت تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال در این مراکز ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی کودکان از مهم‌ترین اولویت‌های مراکز بهزیستی است، اظهار کرد: ماهیانه ۲۵ میلیون ریال برای هریک از فرزندان این مراکز، مستمری پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خراسان‌رضوی ادامه داد: در حال حاضر، در ۲۱ شهرستان استان، خانه‌های نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه اکثر کودکان کار در خراسان‌رضوی، اتباع خارجی هستند، گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۲، افزون بر ۷۰ درصد کودکان کار خیابانی استان از اتباع خارجی بودند که هزار و ۲۰۰ نفر از آنان سامان‌دهی شده‌اند.

محدث در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۵۰ خانواده خراسان رضوی متقاضی دریافت فرزندخواندگی هستند، بیان کرد: اغلب والدین به دنبال به‌فرزند‌گرفتن کودکان سالم و دارای سلامتی قطعی هستند، به همین دلیل کودکان دارای بیماری و معلولان جزو گروهی از کودکان هستند که در مراکز بهزیستی ماندگار شده و حضورشان دائمی می‌شود.

به گفته وی، اما در این میان هستند افرادی که با نیت خیرخواهانه کودکان دارای بیماری خاص یا معلولیت را به فرزندخواندگی قبول می‌کنند.

اختصاص ۲۰۴ میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان بهزیستی تایباد

همچنین فرماندار تایباد گفت: امسال ۲۰۴ میلیارد ریال اعتبار به حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی این شهرستان اختصاص یافته است که سال قبل، این رقم به ۱۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار رسید و بستر اشتغال ۱۷۵ نفر از معلولان این شهرستان فراهم شد.

مهدی شیردل افزود: هم‌اکنون بهزیستی شهرستان تایباد چهار هزار و ۸۵۳ توان‌یاب را تحت پوشش برنامه‌های حمایتی خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: بهزیستی تایباد برای سه هزار و ۵۴۳ توان‌یاب تحت پوشش خود در این شهرستان، ماهیانه ۵۵ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال مستمری پرداخت می‌کند.

فرماندار تایباد ادامه داد: در زمان حاضر فقط ۱۶۴ نفر از خانواده‌های تایباد در صف انتظار دریافت مستمری قرار دارند.

وی گفت: این نهاد حمایتی در تایباد، ۲۶۲ خانواده دارای دو معلول، ۳۳ خانواده سه معلول، ۶ خانواده چهار معلول و یک خانواده شش معلول را تحت حمایت خود قرار داده‌ است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->