قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۹ آبان ۱۴۰۳) | گوجه فرنگی گران شد خبر مهم درباره سهام عدالت | مپنا بالاخره قول پرداخت طلب سهام عدالت را داد قولنامه در دادگاه‌ها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد | مشاوران املاک امکان محکوم شدن دارند خبر مهم درباره وام مسکن ۸۰۰ میلیونی زمان ابلاغ قطع یارانه پردرآمد‌ها اعلام شد فروش خودرو کوییک سایپا از روز دوشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۳ + جزئیات و لینک ثبت‌نام پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا (شنبه، ۱۹ آبان ۱۴۰۳) | روند کاهشی در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش‌بینی بورس فردا شنبه (۱۹ آبان ۱۴۰۳) | آیا جان تازه‌ای به بازار سرمایه تزریق می‌شود؟ آیا وضعیت خودروهای برقی بعد از انتخابات آمریکا تغییر می‌کند؟ آغاز حراج ربع سکه جدید از فردا شنبه (۱۹ آبان ۱۴۰۳) + لینک ثبت سفارش توزیع ۲۰۰ تن برنج تنظیم بازار در شبکه صنفی مشهد (۱۸ آبان ۱۴۰۳) افزایش امکان صادرات و ارز آوری با کاهش یک درجه در مصرف گاز خانگی گمرک ایران: دستورالعمل آزاد سازی واردات آیفون به گمرکات کشور ابلاغ شد تحریم‌ها و نوسانات ارزی؛ چالش‌های بزرگ تولیدکنندگان در نمایشگاه کامپیوتر مشهد نرخ سود بین بانکی ثابت ماند (۱۷ آبان ۱۴۰۳) ریزش دوباره قیمت‌ها در بازار طلا و سکه | طلا چند شد؟ (۱۷ آبان ۱۴۰۳) دومین محموله توقیف شده برنج وارداتی ترخیص شد کشنده‌تر از پراید! ثبت نام وام ۳۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد + جزئیات دستور مهم وزیر اقتصاد به گمرکات کشور خراسان‌رضوی در جایگاه ششم فشار بر مستأجران قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۷ آبان ۱۴۰۳) | روند کاهش قیمت‌ ادامه دارد ملاک‌های جدید حذف یارانه‌بگیران اعلام شد + جدول مشمولان حذف یارانه قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۷ آبان ۱۴۰۳) | پیکاپ G۹ دو میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۷ آبان ۱۴۰۳) | افزایش ۱۰ میلیونی قیمت سهند شرایط فروش ۲ محصول فونیکس مدیران خودرو اعلام شد + جزئیات قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۷ آبان ۱۴۰۳) | میوه پاییزی دیگری به بازار آمد + جدول قیمت وزیر صمت با عرضه خودرو در بورس کالا مخالفت کرد تب تورم مصالح ساختمانی فروکش کرد
سرخط خبرها

تولید خودرو‌های دوگانه‌سوز در ایران متوقف شد

  • کد خبر: ۲۴۰۶۹۴
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
تولید خودرو‌های دوگانه‌سوز در ایران متوقف شد
سرپرست برنامه‌ریزی امور انرژی سازمان برنامه و بودجه گفت: تاکنون در کشور، معادل حدود هشت میلیارد دلار برای ایجاد زیرساخت استفاده از خودرو‌های گازسوز سرمایه‌گذاری شده است، اما خودروسازان تولید خودرو‌های دوگانه‌سوز را متوقف کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف بهمنی بیان کرد: تاکنون در کشور، معادل حدود هشت میلیارد دلار برای ایجاد زیرساخت استفاده از خودرو‌های گازسوز سرمایه‌گذاری شده است و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه CNG در کشور داریم؛ اما خودروسازان تولید خودرو‌های دوگانه‌سوز را متوقف کرده‌اند.

وی افزود: مصرف CNG در کشور ۲۳ میلیون متر مکعب در روز است، این ظرفیت را داریم که روزانه تا ۴۵ میلیون متر مکعب عرضه کنیم. اگر خودروسازن ما همت کنند و تولید خودرو‌های گاز سوز را افزایش دهند می‌توان روازنه ۲۰ میلیون لیتر از ناترازی بنزین را از طریق جایگزینی خودرو‌های بنزنی با گازسوز برطرف کنیم.

بهمنی گفت: سازمان برنامه و بودجه مکلف شده تا با همکاری وزارتخانه‌های صمت و نفت، سند نقشه راه انرژی کشور را تدوین و ابلاغ کند که در این سند سهم خودرو‌های گاز سوز و برقی را افزایش خواهیم داد، ما در تلاش هستیم تا سهم بنزین را در سبد انرژی حمل و نقل کشور کاهش دهیم و از تولید خودرو‌های پر مصرف ممانعت کنیم.

وی افزود: اگر ما با همین روند، بنزین را مصرف کنیم باید طی ۵ سال آینده حدود هزار و ۵۰۰ همت صرف واردات بنزین کنیم که این موضوع باعث کسری بودجه دولت می‌شود و تبعات مختلفی خواهد داشت. برای رفع ناترازی بنزین یکی از مهمترین اقدامات بحث متنوع سازی سبد سوخت است یعنی توسعه خودرو‌های گاز سوز و برقی که می‌تواند ناترازی بنزین را کاهش دهد.

سرپرست برنامه‌ریزی امور انرژی سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: امروز اختلاف قیمت یک خودروی دوگانه سوز در بازار و کارخانه به ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد، چون خودروی دوگانه سوز تقاضای زیادی دارد، اما خودروسازان تولید دوگانه سوز را کنار گذاشتند.

وی گفت: سرانه مصرف بنزین در کشور ما به یک و نیم لیتر در روز رسیده و در دنیا متوسط سرانه مصرف ۶ دهم لیتر است، این نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی ما ضعیف عمل کرده است، در سال ۱۴۰۰ اگر استاندارد‌های تعیین شده برای خودرو به طور کامل اجرا می‌شد باید تولید ۱۹ مدل خودروی داخلی متوقف می‌شد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->