برخورد مرگبار موتورسیکلت با تیر برق با یک کشته و یک مصدوم در مشهد (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) درباره «پیمان آخال» در دوره قاجار که مناطقی از شمال‌شرق ایران را جدا کرد | «فیروزه» افتاده از انگشتر خراسان راهکارهایی برای مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات در شروع سال تحصیلی | باز آمد بوی ماه ترافیک! جزئیات به‌کارگیری سرباز معلمان برای سال تحصیلی جدید تلاش ۱۲ ساعته آتش‌نشانان مشهد برای اطفای حریق انبار چوب رباط طرق + عکس (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) بیماری‌هایی که مرد‌ها از آن غافل هستند | مردان، ستون‌های قدرت خرما‌های تریاکی با هشیاری پلیس کرمان به مقصد نرسید جزئیات روند بررسی پرونده سرقت ۵۱ میلیون تومان از بانک سپه مشهد خواص استثنایی یک لیوان شیر چقدر است؟ اسامی عطرهای غیرمجاز اعلام شد آیا ۹ تالاب ایران در تابستان جاری خشک شده‌اند؟ ۱۳ هزار معلول در انتظار وصل و واریز مستمری تأمین مایحتاج دانش‌آموزان بهزیستی با اجرای پویش‌های «مشق مهربانی» و «همه حاضر» در کشور | اجرای این پویش‌ها در خراسان رضوی چگونه است؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۳) | برقراری جوّ پایدار از یکشنبه زائران عمره مفرده ۱۴۰۳ به این توصیه‌های سازمان حج و زیارت توجه کنند جان باختن یک مقنی در کاشمر براثر برق گرفتگی در چاه ۱۵ متری (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت در مشهد شبکه تولید و توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد کشف و منهدم شد مقامات قضائی خراسان رضوی، پیگیر رفع مشکلات تولید آخرین وضعیت داروی هموفیلی در شهرستان‌ها | در شهرستان‌ها داروی هموفیلی نیست نوجوانان طرفدار نوشت‌افزار با تصاویر مفاخر شناخته‌شده و شهدا هستند رفاقت طولانی پرستاران با جانبازان در آسایشگاه توان‌بخشی جانبازان امام خمینی (ره) مشهد | اینجا همه یک خانواده‌ایم اورژانس مشهد در ۵ ماه نخست ۱۴۰۳ به حدود ۱۴۶ هزار نفر امدارسانی کرد
سرخط خبرها

هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود

  • کد خبر: ۲۴۱۱۶۰
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به گرمازدگی شدید هشدار داد و گفت: این موضوع می‌تواند منجر به فوت شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی یزدانی با اعلام این مطلب اضافه کرد: معمولا دمای بالاتر از ۳۸ تا ۴۰ درجه را گرمازدگی می‌گوییم که این مسئله علائمی را برای انسان‌ها و موجودات زنده گرمازده ایجاد می‌کند.

وی گفت: مردم از تردد غیرضروری در سطح خیابان پرهیز جدی داشته باشند یا در صورت اجبار، بین ساعت ۱۰ تا ۱۴ در بیرون از منزل، تردد نداشته باشند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه افراد سالمند، خانم‌های باردار، اطفال و نوزادان را بیشتر در معرض آسیب هستند و تحمل بدن این افراد در برابر گرما کمتر از افراد عادی است، تاکید کرد: افرادی که به ناچار مجبور هستند در معرض نور آفتاب قرار بگیرند حتما از وسایلی استفاده کنند که کمترین تابش اشعه به بدنشان برسد و استفاده از کلاه و کرم‌های ضد آفتاب استاندارد را جدی بگیرند.

یزدانی تصریح کرد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود. از ابتدای سال ۶۰ مورد گرمازدگی داشته‌ایم که همکاران ۱۱۵ با توجه به علائم به بالین بیمار مراجعه کرده‌اند و حدودا ۲۵ مورد آن به مراکز درمانی منتقل شدند و خوشبختانه مورد فوتی نداشته‌ایم.

منبع: قدس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->