هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲ برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد پست اینستاگرامی شهردار مشهدمقدس در خصوص افتتاح گذر‌های تاریخی محلات و رونمایی از بزرگ‌ترین پرده نقاشی نقالی کشور در مشهد رئیس شورای شهر مشهد: فرآیند ثبت دهم دی‌ماه به عنوان روز ملی مشهدمقدس انجام شده است سلیمی: مدیریت شهری باید به مسائل نوجوانان در برنامه‌های خود توجه کند قدردانی استاندار خراسان رضوی از شهردار مشهدمقدس شهروند خبرنگار | درخواست آسفالت خیابان نظام دوست مشهد
سرخط خبرها

بولوار قمر‌بنی‌هاشم(ع) شهرک‌های شرقی مشهد را به هم متصل می‌کند

  • کد خبر: ۲۴۲۲۶۱
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
  • ۵
بولوار قمر‌بنی‌هاشم(ع) شهرک‌های شرقی مشهد را به هم متصل می‌کند
از ابتدای سال ۱۴۰۰ عملیات ساخت بولوار ۴۵متری قمر‌بنی‌هاشم(ع) و همچنین تقاطع قمربنی‌هاشم(ع) با هدف اتصال تقاطع مصلی به بولوار حر آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از سیاست‌های این دوره مدیریت شهری که بار‌ها و بار‌ها از سوی مدیران شهرمان مطرح شده است، موضوع توسعه شهر به سمت شرق است. به طور قطع توسعه به سمت شرق و ایجاد فضای مناسب زندگی و آبادانی در این محدوده در ابتدا نیازمند ایجاد زیرساخت‌های آن است و یکی از این زیرساخت‌ها، ایجاد مسیر‌های مواصلاتی است، از همین رو از ابتدای سال ۱۴۰۰ عملیات ساخت بولوار ۴۵ متری قمر‌بنی‌هاشم (ع) و همچنین تقاطع قمربنی‌هاشم (ع) با هدف اتصال تقاطع مصلی به بولوار حر آغاز شد.

فاز نخست این پروژه به طول ۲ کیلومتر از تقاطع مصلی تا جاده محمد‌آباد در زمستان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید تا با افتتاح این مسیر، بولوار شهدای طرق و شهرک طرق به صورت مستقیم به تقاطع مصلی و در نهایت حرم مطهر رضوی متصل شوند. 

در ادامه اجرای این پروژه ساخت چهار کیلومتر دیگر از این مسیر و همچنین تقاطع مربوط به ریل راه‌آهن سرعت گرفت و در حالی که به دلیل ساخت تقاطع قمر‌بنی‌هاشم (ع)، ریل راه‌آهن منحرف شده بود، با ساخت و تکمیل این پل، اکنون ریل راه‌آهن به خط اصلی خود برگشته است و این تقاطع و به دنبال آن بولوار قمر‌بنی‌هاشم (ع) اکنون در آستانه بهره‌برداری است.

اتصال شهرک‌های شرقی شهر

بولوار قمر‌بنی‌هاشم (ع) متصل‌کننده بخش‌ها و شهرک‌های شرقی شهر همچون شهرک‌های شهید رجایی، شهید باهنر، شهرک طرق و شهرک شیرین به هم است و با توجه به اینکه در ضلع شرقی این پروژه نیز پارک ۷۳ هکتاری در حال احداث است، ایجاد این مسیر و ساخت پارک مجاور آن به طور قطع سبب توسعه این محدوده از حاشیه شهر خواهد شد و همان‌گونه که مدیران شهری وعده توسعه به شرق را داده‌اند، افتتاح بولوار قمر‌بنی‌هاشم (ع) و تقاطع آن گام مهمی در تحقق سیاست توسعه شرق و بهبود کیفیت زندگی در حاشیه شهر خواهد شد.

این روز‌ها مدیران شهری کنترل‌های فنی قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه را انجام می‌دهند و در همین راستا روز گذشته به همراه مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد در محل تقاطع قمربنی‌هاشم (ع) حاضر شدیم و مجتبی زمانیان‌وحیدی در حاشیه این بازدید و در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه عملیات ساخت بولوار و تقاطع قمربنی‌هاشم (ع) از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شد، اظهار کرد: طول این بولوار شش کیلومتر است و این بولوار، تقاطع مصلی را به بولوار حر متصل می‌کند. در دو کیلومتر ابتدایی این مسیر نیز مسیر دسترسی به جاده محمدآباد وجود دارد که دو کیلومتر ابتدایی در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه اکنون نیز چهار کیلومتر دیگر این مسیر به همراه پل قمربنی‌هاشم (ع) آماده افتتاح شده است، ادامه داد: عرض پوسته این بولوار، ۴۵ متری و در دو باند رفت‌وبرگشت است که هر باند نیز شامل سه خط حرکت است. در حاشیه این بولوار نیز مسیر پیاده‌رو و مسیر ویژه دوچرخه‌سواری طراحی شده است و حتی در قسمتی که تقاطع خط راه‌آهن است، مسیر پیاده‌رو و مسیر دوچرخه همچون مسیر تردد خودرو‌ها از زیر پل ایجاد شده است.

آینده‌نگری برای توسعه راه‌آهن

وی در ادامه گفت: همچنین با هماهنگی انجام شده با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در جریان ساخت تقاطع قمربنی‌هاشم (ع)، ریل راه‌آهن منحرف شد و پس از ساخت پل، مسیر ریل به مسیر اصلی خودش بازگشته است و همچنین با هماهنگی انجام شده، پیش‌بینی مهندسی و فنی توسعه خطوط راه‌آهن در هر دو سمت پل انجام شده است. در همین راستا یک دستگاه پل برای ریل راه‌آهن و دو دستگاه پل دیگر برای گردش خودرو‌ها به سمت جاده محمدآباد و جاده حر نیز فراهم شده است.

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد با اشاره به اهداف و کارکرد‌های پروژه در راستای توسعه شرق شهر مشهد و لزوم خدمت‌رسانی به حاشیه شهر، افزود: با افتتاح این مسیر ارتباط بولوار حر و جاده سرخس از طریق این مسیر ۴۵ متری با بزرگراه بسیج برقرار می‌شود که نتیجه آن کاهش بارترافیکی بولوار حر است. همچنین ارتباط جاده محمدآباد به شبکه معابر شرقی و بزرگراه بسیج بدون تداخل با بافت متراکم محلی انجام شد. 

کاهش بار ترافیکی معابر نامناسب و کم عرض در محدوده شهرک شهید رجایی، خیابان معقول، خیابان مؤمن و شهرک شیرین و افزایش ایمنی معابر محلی، کاهش بار ترافیکی شهرک آقا مصطفی خمینی و عمار یاسر و هدایت ترافیک بولوار محمدآباد - طرق به طور مستقیم به تقاطع غیر‌هم‌سطح مصلی نیز از دیگر نتایج بهره‌برداری از این مسیر است. 

وی افزود: در جریان اجرای این پروژه ۳‌میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری، ۳۳۰‌هزار مترمکعب اجرای عملیات لایه‌های زیر اساس، ۳۳۰‌هزار مترمکعب اجرای عملیات لایه‌های اساس، ۵۰۰ هزار تن عملیات آسفالت، ۳۰ هزار مترمکعب عملیات بتن‌ریزی، ۲۱۰۰ تن عملیات آرماتوربندی، ۴۵۰ هزار مترمربع اجرای عملیات قالب‌بندی و ۷۷ هزار مترطول اجرای عملیات جدول‌گذاری و کانال انجام شده است. همچنین در محدوده پروژه ۳۰ هزار مترمربع فضای سبز ایجاد شده است.

حل معضل ترافیک بولوار حر

در جریان آخرین وضعیت ساخت پروژه و انجام هماهنگی‌های لازم برای بهره‌برداری مناسب از این مسیر مهم در شرق شهر، شهردار منطقه ۶ نیز در محل پروژه و درباره اهمیت ساخت بولوار و تقاطع قمربنی‌هاشم (ع) به خبرنگار ما گفت: یکی از مشکلات مهم منطقه در شهرک‌های شهید باهنر و شهید رجایی، مشکل ترافیک بولوار حر بوده است. حجم بالای تردد در این بولوار سبب ایجاد ترافیک‌های شدید می‌شود و این موضوع سبب بروز مشکل برای مردم شده است. 

حسین بنایی‌منش با بیان اینکه در جریان ساخت تقاطع قمربنی‌هاشم (ع) موضوع جابه‌جایی ریل راه‌آهن و برگشت آن به مسیر اصلی خودش را عملیاتی کردیم، تصریح کرد: این بولوار به دلیل اینکه چند شهرک مهم در شرق مشهد از جمله شهرک‌های شهید باهنر، شهید رجایی، شهرک طرق و شهرک شیرین را به هم متصل می‌کند و در نهایت این مسیر متصل به تقاطع مصلی می‌شود، عملکردی چند وجهی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
0
1
سلام چرا شهرداری منطقه سه به داد شهرک قدس بعداز پل ابوطالب بلوار سردار محمدزاده ،محمد زاده ۱محمدزاده ۷وتمام شهرک قدس سمت شهرداری منطقه سه خیلی ضعیفه چون ملت محروم در این منطقه داره کسی به داد این منطقه نمیرسد هرکس هرجوری دلش میخواد خانه درست میکند بدون اینکه کسی دخالت کند بعضی از افراد قانونی درست میکنند خرج میکنند هیچ فایده ای ندارد جدول کشی در حد صفر الان این طرف بلوار مربوط به شهرداری منطقه سه هست اون طرف بلوار محمدزاده مربوط به شهرداری منطقه دو هست خودتان تشریف بیاورید نمره بدهید متشکرم
یک شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
0
1
باعرض سلام خسته نباشید خدمت زهمتکشان شورا شهر مهندسین شهرداری ممنون ازخدمت به مردم سپاس فراوان اگرممکن است محله پورسینا درشهرک شهیدر جای ازاین وضع نابسامان دربیاری چند سال است بلوار کشی انجام شود هنوز که خبرنیست مثل شهرهای جنگ زده ممنون ازلطف شمازحمتکشان
علی خان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
1
1
لطفا به مسئول نامگذاری های شهری بگید یخورده از اسم گذاشتنها بر روی اتوبان ها خیابونها بلوارها بیشتر وقت بزارن .
بلوار قمربنی هاشم هم شد اسم .اولیا و انبیا در دل ادمها بلید جاداشته باشن نه سر دره خیابون کوچه بلوار
اینهمه اسامی قشنگ تا کی اخه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
0
1
باسلام میدان شهدا که مرکز شهر مشهد هست هنوز ساخته نشده از نام مقدس شهدا آدم خجالت میکشه جند سال میخواید به روش نه ساختن مرکز شهر مشهد ادامه بدید
توسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
0
0
به توس و بلوار شاهنامه هم کمی توجه هر هفته ترافیک و اعصاب خراب و...
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->