عملیات حساس آتش‌نشانان مشهدی برای نجات جان شهروند معلق در ارتفاع ۳۵ متری(۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف ۲ پراید در جاده قوچان-مشهد هشت مصدوم بر جای گذاشت (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه تولید ابر در جاده کلات (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف اتوبوس با ساینا در گناباد ۴ کشته و مصدوم بر جای گذاشت (سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) پلیس فراجا: دستگیری پسر خداداد عزیزی صحت ندارد احکام کمیته‌های انضباطی دانشجویان به دستور وزیر بهداشت متوقف شد تخلف بهزیستی و کمیته امداد در اجرای کامل قوانین حمایت از مددجویان ۲۸ شهریور زمان اعزام نخستین گروه از زائران عمره به سرزمین وحی مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله طلاب مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) حمله شیر نر باغ وحش ارم تهران به شیشه و شکستن آن + فیلم چند راهکار موثر برای ترک همیشگی سیگار هزینه استفاده زندانیان از پابند الکترونیکی چقدر است؟ برای کاهش چربی خون چه مواد غذایی مفید است؟ یک متخلف کشتار غیرمجاز گاو در سبزوار به پرداخت هزینه نقدی محکوم شد هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران و دسترسی به تصاویر پزشکی بیماران در سامانه PACS تغذیه سالم و مقوی نقش زیادی در سلامت و یادگیری دانش‌آموزان دارد رئیس جدید دانشگاه تهران منصوب شد + بیوگرافی و سوابق اجساد فوتی‌های واژگونی اتوبوس بوشهر-مشهد، احراز هویت نشده است | همه فوت شدگان، زن هستند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) مشاور وزیر آموزش و پرورش: روز بازگشایی مدارس مشکلی در زمینه نیروی انسانی و فضا در خراسان رضوی نداریم + فیلم واکسیناسیون سالانه مؤثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا وزیر آموزش و پرورش: حدود ۹ میلیون دانش‌آموزِ کشور در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) | باران‌های رگباری همراه با رعدوبرق پراکنده از فردا تا جمعه
سرخط خبرها

هشدار وزارت بهداشت در خصوص دارو‌های سقط جنین موجود در بازار

  • کد خبر: ۲۴۳۵۰۸
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
هشدار وزارت بهداشت در خصوص دارو‌های سقط جنین موجود در بازار
رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت هشدار داد: عمده دارو‌های سقط جنین که در دسترس افراد سالم در بازار آزاد قرار می‌گیرند، دارو‌های قاچاقی هستند که به صورت چمدانی از خارج، وارد کشور می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، صابر جباری با بیان اینکه عللی فرهنگی نظیر عدم تمایل به داشتن فرزندان بیشتر، بدموقع‌بودن بارداری و مسائل اقتصادی سه دلیل اصلی سقط جنین در ایران محسوب می‌شوند، اظهار کرد: در عین حال می‌توان دسترسی آسان به دارو‌های سقط جنین را نیز از علل سقط عمدی شمرد. کل فرایند تولید، توزیع و مصرف دارو‌های سقط جنین باید در سامانه «تی‌تک» سازمان غذا و دارو ثبت شود و بنابراین احتمال نشت این دارو‌ها از داخل شبکه بیمارستانی تقریباً نزدیک به صفر است؛ زیرا این دارو‌ها با دستور پزشک برای بیماران تجویز می‌شود. بنابراین عمده دارو‌های سقط جنین که در دسترس افراد در بازار آزاد قرار می‌گیرند، دارو‌های قاچاقی هستند که به صورت چمدانی از خارج، وارد کشور می‌شوند.

عوارض مرگ‌بار سقط جنین برای زنان

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت هشدار داد: سقط جنین در تمام دنیا عوارض جسمی و روان‌شناختی ثابت‌شده‌ای دارد؛ عوارض جسمانی ناشی از سقط جنین از عفونت و خونریزی تا مرگ را شامل می‌شود و عوارض روانی برای مادران نیز شامل اضطراب، استرس و پشیمانی است و حتی در دنیا موارد بسیار زیادی از ثبت خودکشی را در بین مادران دارای سابقه سقط جنین وجود داشته است.

خطرات دارو‌های سقط جنین بازار سیاه

جباری تأکید کرد: توصیه می‌کنیم زوجین به هیچ عنوان اقدام به سقط عمدی فرزند خود نکنند. اگر دارو‌های سقط جنین از انواع قاچاقی باشد نیز احتمال اینکه دارو عوارض شدید داشته یا اصل نباشد، بسیار زیاد است؛ بنابراین باید نگاه به سقط جنین اصلاح شود تا مردم از انجام این اقدام منصرف شوند.

نجات فرزندان از سقط در کشور

وی با اشاره به فعالیت مراکز نجات فرزندان سقط (نفس) در کشور بیان کرد: برخی تصور می‌کنند کشتن جنین زیر چهار ماه اشکالی ندارد و به همین دلیل اقدام به سقط جنین می‌کنند. در این راستا مراکز نفس راه‌اندازی شده تا به این زوجین، مشاوره‌های پزشکی و روان‌شناختی برای جلوگیری از سقط جنین ارائه شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->