جزییات قتل اشتباهی رفیق با کلت کمری در تهران وجود ۷۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر در کشور علت حادثه مرگبار اتوبوس زائران بوشهری مشهد مشخص شد حریق خودرو در عنبرآباد کرمان سه کشته بر جای گذاشت (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) عملیات حساس آتش‌نشانان مشهدی برای نجات جان شهروند معلق در ارتفاع ۳۵ متری+عکس(۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف ۲ پراید در جاده قوچان-مشهد هشت مصدوم بر جای گذاشت (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه تولید ابر در جاده کلات (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف اتوبوس با ساینا در گناباد ۴ کشته و مصدوم بر جای گذاشت (سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) پلیس فراجا: دستگیری پسر خداداد عزیزی صحت ندارد احکام کمیته‌های انضباطی دانشجویان به دستور وزیر بهداشت متوقف شد تخلف بهزیستی و کمیته امداد در اجرای کامل قوانین حمایت از مددجویان ۲۸ شهریور زمان اعزام نخستین گروه از زائران عمره به سرزمین وحی مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله طلاب مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) حمله شیر نر باغ وحش ارم تهران به شیشه و شکستن آن + فیلم چند راهکار موثر برای ترک همیشگی سیگار هزینه استفاده زندانیان از پابند الکترونیکی چقدر است؟ برای کاهش چربی خون چه مواد غذایی مفید است؟ یک متخلف کشتار غیرمجاز گاو در سبزوار به پرداخت هزینه نقدی محکوم شد
سرخط خبرها

سازمان بهداشت عمومی یونان درباره ویروس «نیل غربی» هشدار داد

  • کد خبر: ۲۴۳۵۱۴
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
سازمان بهداشت عمومی یونان درباره ویروس «نیل غربی» هشدار داد
سازمان بهداشت عمومی یونان روز گذشته (دوشنبه) در مورد گسترش ویروس نیل غربی هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سازمان ملی بهداشت عمومی یونان (EODY) در بیانیه ای اعلام کرد: گردش ویروس در فصل انتقال فعلی ۲۰۲۴ شدید است و تعداد موارد ثبت شده در مقایسه با پنج سال گذشته برای مدت مشابه بیشتر است.

این سازمان افزود: در حالی که توزیع جغرافیایی ویروس گسترده است، موارد بیشتری در این کشور و سایر کشورهای اروپایی وجود دارد.

در این زمینه، این سازمان به شهروندان توصیه کرد که اقدامات حفاظتی در برابر پشه ها از جمله استفاده از مواد دافع حشرات، پشه بند و آگاهی از وجود آب های راکد را رعایت کنند.

به گزارش آناتولی، ویروس نیل غربی بیشتر از طریق نیش پشه آلوده منتقل می شود.

علائم آن شامل تب، سردرد، بدن درد، استفراغ، اسهال یا بثورات پوستی است.

افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های منتقله از پشه‌ها بر اساس اطلاعات به دست آمده، ناشی از گرم‌تر شدن هوا و به تبع آن، بیشتر شدن شمار پشه‌هایی است که این بیماری را منتقل می‌کنند.

این ویروس می‌تواند برای افراد مسن تر یا کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده، خطرناک باشد و احتمال ابتلای آنان به مننژیت یا التهاب عضلات وجود دارد. این ویروس بیشتر در کشورهای آسیایی و آفریقایی دیده می‌شود اما دانشمندان وجود آن را در جنوب فرانسه، ایالات متحده، کشورهای جنوب شرقی اروپا و کانادا هم ثابت کرده‌اند. تا به حال واکسنی در برابر آن ساخته نشده و داروی موثری نیز وجود ندارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->