جلیل شعبانی درگذشت+بیوگرافی و علت فوت خلق اثر هنری نقاشان مشهدی به یاد شهید «سیدحسن نصرالله» + فیلم دیپلم افتخار جشنواره روسی برای «آوای ابرها» بازیابی هویت غنی دینی و انقلابی‌ از طریق داستان‌نویسی ضروری است یادی از مرحوم غلامعلی پورعطایی، استاد بی بدیل دوتار از خطه تربت جام هم زمان با سالروز درگذشتش جایزه ملی داستان حماسی، احیای هویت ادبی و حماسی خراسان رضوی است + فیلم دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی: ۸۸۹ اثر به جشنواره ارسال شده است بررسی وضعیت نسبت هنر و فرهنگ دفاع مقدس | واجب فراموش شده برگزاری نمایشگاه نقاشی هنرمندان مشهدی با عنوان «ماشین طبیعی» | نگاه هنرمندانه به زیست شناسی در عصر هوش مصنوعی اجلاس همکاری‌های علمی‌فرهنگی زبان و ادبیات فارسی در نیشابور، فرصتی برای تقویت ارتباط در حوزه تمدنی زبان فارسی گفتگو با دکتر محمود اکرامی فر درباره نسبت‌های شعر و رسانه در گذر زمان | شعر بیشتر شده، اما قوی‌تر نشده است اجرای نمایش «برش» با حضور صحرا اسدالهی و آرش عدل‌پرور در مشهد اعلام جدول زمانبندی مسیر بازبینی آثار در جشنواره تئاتر خراسان رضوی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ پخش فیلم‌های پلیسی و استکبارستیزانه از تلویزیون در آخر هفته (۱۲ و ۱۳ مهر ۱۴۰۳) درمیشیان، سینماگر ایرانی، نامزد جایزه «افشین یداللهی» شد درخشش «پریسان» در جشنواره‌های خارجی آرش مجیدی با «تانک‌خورها» روی آنتن شبکه سه + زمان پخش
سرخط خبرها
معرفی فیلم «سه غریبه همسان»

از تجدید دیداری مسرت‌بخش تا آشکارگی نیمه تاریک وجود

  • کد خبر: ۲۴۳۸۳
  • ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
از تجدید دیداری مسرت‌بخش تا آشکارگی نیمه تاریک وجود
باید صادقانه اعتراف کنم من کنج وجودم کودک افسرده‌ای دارم که زانو به بغل می‌گیرد و فکر می‌کند موقع تولد در بیمارستان عوض شده است.
کاظم کلانتری/ شهرآرانیوز- فرصت‌دادن به این کودک می‌تواند کار را به این‌جا برساند که من همزادی دارم که آن‌سوی دنیا زندگی می‌کند. اگر رابطه‌ای ذهنی بین من و همزادهایم وجود داشته باشد آیا تصمیمات زندگی‌ام و یا غم‌ها و شادی‌هایم از درون همین جسمی که هر روز به این طرف و آن‌طرف می‌کشم بیرون می‌آید؟ اگر در خانواده‌ای دیگر پرورش می‌یافتم چه مقدار از خودِ الانم به پرورش خانواده‌ام مربوط می‌شد و چه‌قدر به سرشتم؟ داستان «سه غریبه همسان» همان کودک کنج وجودم را از حالت نشسته نیم‌خیز می‌کند، آن هم با اعتماد به نفسی که قبلا نداشته است. اگر داستان «ادی» و «بابی» و «دیوید» برای ما اتفاق بیفتد چه‌قدر به لایه‌های پنهان این تخیلات فکر کرده‌ایم: سال ۱۹۸۰ در نیویورک دو جوان ۱۹ ساله که هرکدام به فرزندخواندگی گرفته شده بودند به صورت اتفاقی هم دیگر را در دانشگاه پیدا می‌کنند، و داستان از همین‌جا آغاز می‌شود: تجدید دیداری مسرت‌بخش. اما باورکردنش سخت است که برادر سومی هم وجود دارد. آن‌ها شکل هم می‌خندند، هرسه سیگار یکسانی می‌کشند و گاهی درست شبیه هم به سؤالات پاسخ می‌دهند.
 
از تجدید دیداری مسرت‌بخش تا آشکارگی نیمه تاریک وجود

فکر می‌کنید داستان آن‌ها باورکردنی نیست؟ باید بگویم خودشان هم سخت می‌توانند اتفاقی را که بر سرشان رفته باور کنند. تیم واردل، کارگردان مستند، داستان را با سخنان دیوید روبه دوربین شروع می‌کند و بعد زمانی که دو برادر هم دیگر را در دانشگاه پیدا می‌کنند بازسازی می‌شود و بعد تصاویر آرشیوی می‌آید. آن چه که «سه غریبه همسان» را گاهی جذاب و گاهی دردناک و گاهی غیرقابل‌باور می‌کند روش روایت اتفاقات زندگی آن‌هاست. رفت و برگشت بین اتفاقات زندگی سه برادر و آهسته‌آهسته گره‌گشایی از معمایی که پشت جدایی آن‌هاست، به مستند وجهی کارآگاهی هم می‌دهد. «سه غریبه همسان»، به همراه چندین مورد دیگر، موش آزمایشگاهی تحقیقاتی بودند با نام «طبیعت در مقابل پرورش» که نتایج آن هیچ‌گاه منتشر نشد، اما اگر می‌خواهید بدانید بعد از پیدا کردن همزاد‌ها چه بر سر آدم می‌آید باید زندگی «ادی» و «بابی» و «دیوید» را ببینید؛ پایان داستان آن‌ها همان نیمه تاریک وجودمان است.

 


از تجدید دیداری مسرت‌بخش تا آشکارگی نیمه تاریک وجود
  «سه غریبه همسان» (۲۰۱۸)/ Three Identical Strangers

   کارکردان: تیم واردل

  زمان: ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه

   ژانر: مستند



 
اگر از فیلم خوشتان آمد می‌توانید این‌ها را هم ببینید:

* «شباهت کامل» /۱۹۸۸ Dead Ringers / کارگردان: دیوید کراننبرگ

* زندگی ربوده شده/۱۹۴۶  A Stolen Life / کارگردان: کرتیس برنهارت

* ماهیت تاریک عشق/۲۰۱۲ The Dark Matter of Love/ کارگردان: سارا مک‌کارتی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->