تشکیل ۵۴ پرونده تخلف در حوزه فروش لوازم مدارس در مشهد (۲۲شهریور۱۴۰۳) وزارت جهاد کشاورزی: بیش از ۱۶۰ هزار میلیادر تومان به حساب گندمکاران واریز شد معاملات برخط طلا قانونی شد پیش‌بینی بازار خودرو مشهد در شش‌ماه دوم سال جاری (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت خودرو‌های داخلی افزایشی شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) پنجاهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران چه زمانی برگزار می‌شود؟ وزارت صمت ارز تخصیصی بانک مرکزی را به چه کسی داده است؟ واکنش خنثی بورس به رئیس جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار امروز (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) تعطیلی تمامی میادین میوه و تره‌بار مشهد در روز‌های پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) و شنبه (۳۱ شهریور) بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال املاک و مستغلات در مزایده تملیکی عرضه می شود نرخ امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) سال ۱۴۰۲ کل بودجه عمرانی خراسان رضوی ۳.۳ همت بوده است اعلام نحوه فعالیت طلافروشی‌های مشهد در روز پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) قیمت ۳ خودرو وارداتی جدید اعلام شد ذخیره آب موجود در سد‌های خراسان رضوی رو به کاهش است پول بنزین را روی قیمت خودرو گرفته‌اید، حواستان هست؟ نرخ دلار رشد کرد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد: شرکت‌های خودرویی ماه‌ها پول مردم را نگه می‌دارند و بدقولی می‌کنند سرانه تولید مسکن در کشور «۱۷ متر» است کدام منطقه تهران بین خریداران پرطرفدار است؟ خسارت سرمای زودرس پاییزی به محصولات کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه افزایش حق مسکن کارگران چه شد؟ قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) | محصول جدید پاییزی وارد میوه فروشی‌ها شد آیا نسل زِد موافق اداره کشور با مالیات‌های مردم است؟
سرخط خبرها

خبر مهم درباره سهام عدالت نوزادان + چگونگی ثبت نام

  • کد خبر: ۲۴۴۱۵۱
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
  • ۱
خبر مهم درباره سهام عدالت نوزادان + چگونگی ثبت نام
مشاور رئیس سازمان بورس وزارت اقتصاد و دارایی خبر داد: دولت برای نوزادان متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد باید مبلغی را جهت سرمایه گذاری در صندوق‌های سهامی قابل معامله (ETF) اختصاص دهد که این مطلب به اشتباه این گونه برداشت شده که این سهام همان سهام عدالت است.

به گزارش شهرآرانیوز، والدین نوزادان باید از طریق ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و تکمیل مراحل پیش بینی شده اقدام به دریافت سهام برای نوزادان خود کنند دریافت کد سجام برای نوزادان از سوی والدین جزو شرایط ثبت نام سهام دولتی برای نوزادان است.

بانک‌های ملی و پست بانک هم به عنوان بانک‌های عامل برای واریز وجه به حساب نوزادان تعیین شده اند.

مراحل ثبت نام

مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir

ورود به سامانه از طریق شماره همراه والدین فرزند

ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت

مشاهده اطلاعات فرزند

انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد

پر کردن فرم اطلاعات و ارسال آن

انتخاب بانک عامل و سه صندوق سهام

ثبت نهایی اطلاعات مراحل تکمیلی توسط دستگاه‌های حاکمیتی پس از گرفتن کد سجام انجام می‌شود.

سهام نوزادان چقدر است؟

براساس قانونی که مهر ماه سال ۱۴۰۰ تصویب، شد دولت موظف است به نوزادان از ابتدای سال ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون تومان سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس بدهد که این میزان برای نوزادان سال ۱۴۰۱ به یک و نیم میلیون تومان افزایش یافت.

در حال حاضر تنها اعتبار مالی برای متولدین ۱۴۰۱ فراهم شده است و در آینده پس از تامین، بودجه اوراق صندوق نوزادان متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ نیز به آنها اختصاص می‌یابد.

چه زمانی میتوان سهام را آزاد کرد؟

سهام اختصاص یافته تا پایان ۲۳ سالگی نوزادان بلوکه مانده و سود آن به حساب نوزاد اضافه می‌شود و در نهایت در ۲۴ سالگی مشمولان می‌توانند با برداشت سود سهام سرمایه‌ای برای اشتغال یا زندگی خود تامین کنند و یا با این سرمایه اولیه در بازار بورس به فعالیت بپردازند.

منبع: خبر آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رمضانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
0
0
با سلام
در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند فقط ثبت فرزندانی که در سال 1401 متولد شدند مقدور هست و 1400 نداره
کدومو باور کنیم؟!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->