هیچ نگرانی برای اسکان زائران پیاده امام رضا (ع) وجود ندارد | ۳۸۵ ایستگاه صلواتی و حمام‌های سیار آماده خدمت‌رسانی به زائران پیاده پیکر ۴ تن از شهدای حمله رژیم صهیونیستی به خاک ایران پیدا شد حکایت ما مدینه نرفته‌ها بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر به مشهد مشرف شدند ۱۱۴ میلیون پرس غذا توسط موکب‌های ایرانی در اربعین ۱۴۰۴ توزیع شد قرارگاه ملی مسجد در سطح کشور تشکیل شد سیره پیامبر (ص)؛ الگوی ارتباط مؤثر اندوه حسین (ع) متصل به اندوه رضا (ع) است محمد (ص)؛ پیامبری که درد‌ها را با توحید درمان کرد مراسم جاماندگان اربعین ۱۴۰۴ در سراسر کشور برگزار شد مدارس زیادی در سطح خراسان رضوی فاقد نمازخانه مناسب هستند + فیلم روایتی از سوگواری متفاوت مشهدی‌ها در محرم و صفر امسال و پس از جنگ تحمیلی ۱۲‎‌روزه سفر کاروانی به عتبات دوباره آغاز شد چه افرادی بدون فیش می‌توانند به حج بروند؟ ۲۰۰ هزار عمره‌گزار ایرانی تا سال ۱۴۰۵ به عربستان مشرف می‌شوند ۳ ویژه برنامه در پنج شب پایانی ماه صفر در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود یک کاسه نبات زعفرانی به یاد «شهید مصطفی چمران» هم‌زمان با سالروز پایان یافتن محاصره پاوه | نور خورشید پس از گرگ‌ومیش پاوه عوامل هلاکت مردم در گفتار اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) مظلومیت و غربت امام حسن (ع) در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد | جلوه کرامت در نهایت غربت
سرخط خبرها

مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی: زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است

  • کد خبر: ۲۴۴۲۰۹
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی: زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است
مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی گفت: زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است که باید بخش مهمی از منابع فکری و بودجه‌ای نسبت به آن جهت‌گیری شود.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز؛ محسن نصرپور امروز، ۲۰ مردادماه، در مراسم افتتاح موج اربعین رادیو زیارت که در صداوسیمای خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه ورود به هفتمین سال افتتاح رادیو زیارت هستیم. یاد و خاطره شهید خدمت شهید آیت‌الله رئیسی را گرامی می‌دارم که در افتتاح آزمایشی و رسمی رادیو زیارت خدمت ایشان بودیم. رادیو زیارت یادگار رسانه شهید رئیسی در خدمت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی با بیان اینکه جایگاه رادیو از چند بعد دارای اهمیت است، عنوان کرد: ضرورت گسترش فرهنگ زیارت و برجسته‌سازی جایگاه اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت‌رضا(ع) و تقویت پیوند معنوی مردم و مؤمنان با بارگاه و سایر اماکن مقدس از اهداف اصلی راه‌اندازی رادیو زیارت بوده است.

نصرپور افزود: با توجه به وجود بارگاه منور رضوی و حضور زائران در مشهد، شبکه‌ای در حد تراز جمهوری اسلامی به عنوان رسانه معارف اهل‌بیت(ع) نیاز بود تا در استان و کشور راه‌اندازی شود که با موافقت رئیس سازمان، اتفاق افتاد. با توجه به حضور زائران فارسی‌زبان از کشور‌های هم‌جوار، فرصتی برای تعمیق باور‌های شیعه به فارسی‌زبانان فراهم بود که اثرات خوبی هم داشت.

مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی بیان کرد: یکی از مأموریت‌های جدی رادیو زیارت انعکاس برنامه‌های حرم مطهر رضوی و سایر اماکن مقدس ازجمله حرم حضرت معصومه(س) و حرم حضرت شاهچراغ(ع) بود که این مأموریت نیز به نحو احسن پوشش داده شد.

وی ادامه داد: باوجود کمبود فرستنده‌های اف‌ام در سراسر کشور و محدودبودن، رادیو زیارت شش شهر کشور شامل تهران، قم، شیراز، بجنورد، بیرجند و مشهد را پوشش داد. ظریب نفوذ رادیو زیارت بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال وقتی مسابقه‌ای برگزار می‌کنیم، از بیش‌از ۳۵۰ شهر پیامک داریم که نشان می‌دهد رادیو زیارت شنونده زیادی دارد.

نصرپور گفت: دکتر جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، فرمودند شما باید در رادیو زیارت و شبکه خراسان‌رضوی کاری کنید تا هویت ایران که حضرت‌رضا(ع) است، جاری و ساری شود. زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است که باید بخش مهمی از منابع فکری و بودجه‌ای نسبت به آن جهت‌گیری شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی اضافه کرد: گره‌زدن شئونات مختلف زندگی زائران و مجاوران به حرم امام‌رضا(ع) بیانگر این امیدآفرینی و منبع بزرگ سرمایه اجتماعی است که رادیو زیارت و اصحاب رسانه باید به آن توجه کنند. راهبرد‌ها باید از طریق اندیشکده‌ها تدوین شود که توسط معاونت زیارت استانداری در حال انجام بوده، چندین کتاب چاپ شده و خروجی خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه برای تدوین مناسب‌تر منظومه محتوایی زیارت لازم است در سه حوزه مطالعه دقیق صورت گیرد، تصریح کرد: اول، وظیفه اصحاب رسانه، دانشگاه و اهل علم و حوزه است که فهرستی از دانسته‌های مردم در خصوص حضرت‌رضا(ع) و زیارت تهیه کنند تا براساس این دانسته‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها عملیاتی شود.

نصرپور افزود: دوم، بررسی گزاره‌هایی بوده که از امام‌رضا(ع) در ذهن مردم تثبیت شده است. نکته سوم مطالعه در زمینه تغییر در رفتار و عمل زائر امام‌رضا(ع) است. در منظومه محتوایی، از ظرفیت میلیون‌ها زائر خارجی نباید غافل شد که سفیران انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل‌بیت(ع) خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->