زنان بی اختیاری ادرار را جدی بگیرند دستور ویژه پلیس اهواز برای دستگیری قاتل یک زن (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) علت حمله قلبی و راههای پیشگیری حمله به مفتی اعظم تاجیکستان با چاقو (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی منزل مسکونی در بلوار هنرور مشهد (۲۱شهریور ۱۴۰۳) پرونده مرگ مشکوک خانم بلاگر معروف مختومه شد ۲۰ میلیون ملک قولنامه‌ای باید سنددار شود علت تاخیر قطار مسافربری مشهد- سرخس چه بود؟ (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی انبار علوفه در بلوار شاهنامه مشهد(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی دو خودرو در مشهد سه مصدوم برجای گذاشت (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) کدام نوع گل گاوزبان را بهتر است مصرف کنیم؟ چه زمانی برای تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنیم؟ برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟ طوفان و سیلاب در ویتنام ۱۵۲ قربانی گرفت(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شایع‌ترین علل ایجاد «تنبلی چشم» اعلام شد مصدومیت ۱۳ نفر براثر تصادف اتوبوس با تریلی در جاده مشهد به مُلک‌آباد زلزله ۵.۸ ریشتری در پاکستان (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در میدان‌های شهید فهمیده و آزادی و تمامی معابر اصلی اطراف حرم امام‌رضا(ع) (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۳۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) جلوه‌های معلمی جزئیات قتل مرد جوان در مشهد که به‌خاطر محکم‌کوبیدن در رقم خورد + عکس تاکنون نمونه‌ای از پشه آئدس در مشهد گزارش نشده است  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات دارند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند

  • کد خبر: ۲۴۴۸۳۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
  • ۱
دانشگاه علوم پزشکی مشهد: زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات دارند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند
رئیس پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زائرانی که قصد تشرف پیاده به کربلا را دارند با توجه به گرمای هوا ساعات ابتدای صبح و سحر و بعدازظهر را برای پیاده‌روی انتخاب کنند و از پیاده روی در ساعات ۱۰ تا ۱۵ بپرهیزند.

زهرا نهبندانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در خصوص احتمال طغیان وبا در کشور، اظهار کرد: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت از ابتدای سال ۲۰۲۴ (دی ماه ۱۴۰۲ تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳) روند بیماری وبا در دنیا رو به افزایش بوده و بیشترین آمار ابتلا به وبا در منطقه مدیترانه شرقی گزارش شده است‌. حدود ۷۴ درصد موارد جدید گزارش‌شده در سال ۲۰۲۴ در طی ماه ژوئن (۱۲ خرداد ۱۴۰۲ تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳) در کشور‌های پاکستان و افغانستان بوده است.

وی افزود: با توجه به بررسی اطلاعات فوق، احتمال وقوع طغیان بیماری وبا به دلیل وضعیت موجود در کشور‌های همجوار، با توجه به تردد اتباع و مسافرین در قالب تردد‌های قانونی و غیرقانونی و در پیش بودن گردهمایی‌های بزرگ از جمله پیاده‌روی اربعین و عظیمت زائران غیرایرانی از طریق مرز‌های زمینی و هوایی به ایران، وقوع طغیان بیماری وبا درکشور محتمل خواهد بود لذا توصیه می‌شود همه زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات دارند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در ادامه گفت: زائران آب آشامیدنی را از بطری‌های دربسته و منابع آب آشامینی سالم تهیه کنند، همچنین در صورتی که در مسیر سفر خود دچار علائمی از جمله علائم گوارشی، اسهال، سردرد و تب شدند مراتب را به نزدیک‌ترین پایگاه درمانی اعلام کنند، همچنین به هیچ عنوان وعده غذایی را برای وعده بعدی نگهداری نکنند و از خشکبار و غذا‌های خشک که احتمال فساد آنها کمتر است استفاده کنند.

نهبندانی در نهایت گفت: زائرانی که قصد تشرف پیاده به کربلا را دارند با توجه به گرمای هوا ساعات ابتدای صبح و سحر و بعدازظهر را برای پیاده‌روی انتخاب کنند و از پیاده روی در ساعات ۱۰ تا ۱۵ بپرهیزند. همچنین مرتب به شست‌وشوی دست‌ها پرداخته و مواد شوینده لازم را همراه خود بردارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
0
0
هرکی باآل علی درافتادورافتاد اینقدر تبلیغات منفی نکنید باز شروع شد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->