زنان بی اختیاری ادرار را جدی بگیرند دستور ویژه پلیس اهواز برای دستگیری قاتل یک زن (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) علت حمله قلبی و راههای پیشگیری حمله به مفتی اعظم تاجیکستان با چاقو (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی منزل مسکونی در بلوار هنرور مشهد (۲۱شهریور ۱۴۰۳) پرونده مرگ مشکوک خانم بلاگر معروف مختومه شد ۲۰ میلیون ملک قولنامه‌ای باید سنددار شود علت تاخیر قطار مسافربری مشهد- سرخس چه بود؟ (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی انبار علوفه در بلوار شاهنامه مشهد(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی دو خودرو در مشهد سه مصدوم برجای گذاشت (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) کدام نوع گل گاوزبان را بهتر است مصرف کنیم؟ چه زمانی برای تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنیم؟ برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟ طوفان و سیلاب در ویتنام ۱۵۲ قربانی گرفت(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شایع‌ترین علل ایجاد «تنبلی چشم» اعلام شد مصدومیت ۱۳ نفر براثر تصادف اتوبوس با تریلی در جاده مشهد به مُلک‌آباد زلزله ۵.۸ ریشتری در پاکستان (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در میدان‌های شهید فهمیده و آزادی و تمامی معابر اصلی اطراف حرم امام‌رضا(ع) (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۳۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) جلوه‌های معلمی جزئیات قتل مرد جوان در مشهد که به‌خاطر محکم‌کوبیدن در رقم خورد + عکس تاکنون نمونه‌ای از پشه آئدس در مشهد گزارش نشده است  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

متناسب‌سازی حقوق باید به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی هم تعلق بگیرد

  • کد خبر: ۲۴۴۸۴۲
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
  • ۴
متناسب‌سازی حقوق باید به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی هم تعلق بگیرد
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: امروز هرکس وزیر کار باشد، باید بداند خانه کارگر تا آخر پشتیبان مطالبات کارگران و بازنشستگان است و از مطالباتی مثل اجرای قانون کار و متناسب‌سازی عدول نمی‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در گردهمایی روز خبرنگار، حسن صادقی با قدردانی از خبرنگارانی که صدای کارگران و بازنشستگان و مظلومیت آنان هستند، گفت: شغل خبرنگاری از مشاغلی سخت است که وقتی در خدمت محرومان قرار گیرد، ارزشی بسیار بیشتر می‌یابد.

وی افزود: نگاه بازنشستگان این است که چیزی به نام متناسب‌سازی وجود دارد که باید به بازنشستگان و مقرری‌بگیران و بازماندگان هم تعلق بگیرد. اما جزئیاتی از آن شنیده نمی‌شود.

صادقی گفت: مجموعه حداقل‌بگیران کشوری و لشکری ۳۰ هزار نفر است. اگر نفری یک میلیون تومان به حقوق آنان افزوده شود، نهایتاً ۳۰ میلیارد تومان باشد. اما در تأمین‌اجتماعی، بیش‌از ۲ میلیون نفر حداقل‌بگیر با ۳۰ سال سابقه داریم. اما وقتی می‌گوییم همان یک میلیون را به حداقل‌بگیر تأمین‌اجتماعی بدهید، می‌گویند تأمین‌اجتماعی سازمان بیمه‌ای است و سازمان حمایتی و امدادی نیست!

وی تأکید کرد: کسانی هستند که هفت‌برابر حداقل در صندوق کشوری و لشکری می‌گیرند و متناسب‌سازی به آنان هم تعلق می‌گیرد؛ اما آیا امروز عادلانه به همه داده می‌شود؟ ما در خانواده دولت کسی را نداریم که در هنگام اجرای عدالت مشمول ما نیز بشود. چرا سقف‌بگیران حق دارند و کف‌بگیران حقی ندارند؟

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در زمان انتخابات، مبلغ ۳ میلیون تومانی دادند که باید توجیه قانونی پیدا کند. توصیه ما این بود که همه افراد با ضریبی افزایش حقوق داشته باشند. ما نباید صورت مساله را پنهان کنیم؛ و بگوییم استقراض نکردیم و بدهکار نبودیم و حقوق را به موقع دادیم. علم اقتصاد می‌گوید که املاک را نفروش ولو اینکه مجبور شدی که قرض و وام بگیری! اما آقای مدیرعامل تامین اجتماعی به جای استقراض سهام شرکت‌های خوب ما را واگذار کرده که پالایشگاه خلیج فارس و پتروشیمی شازند دو مورد شاخص آن است. امروز دیگر بانک رفاه دیگر با ارزش روز آن سهام که چند برابر شده را به سازمان تامین اجتماعی باز نمی‌گرداند. اما عقل سلیم می‌گوید که اموال فروخته نشد و قرض گرفته شود.

صادقی گفت: چه آقای پزشکیان در پست ریاست جمهوری بودند که از ایشان حمایت کردیم و چه اینکه هر فردی در پست وزارت کار بوده باشد، باز هم ما به مطالبه‌گری ادامه می‌دهیم. ما بخاطر همین از آقای محجوب به عنوان گزینه وزیر کار حمایت می‌کردیم، زیرا کانون‌های قدرت از ایشان که روابط کار و تامین اجتماعی را می‌شناخت و هم به کسی وابسته نبود، می‌ترسیدند. امروز هم هرکس وزیر کار باشد باید بداند خانه کارگر تا آخر پشتیبان مطالبات کارگران و بازنشستگان است و از مطالباتی مثل اجرای قانون کار و متناسب سازی عدول نمی‌کند.

وی تاکید کرد: ما اصحاب جراید و صاحبان قلم را بخاطر همین نیاز داریم. جامعه کارگری و بازنشستگان کشور انتظار از اصحاب رسانه دارند که قلم و رسانه آنان صدای گروه‌های ضعیف و بی صدایی باشند که برای درمان و معیشت خود وا مانده‌اند. قلمی قابل ستایش است که امنیت خاطر برای فرودستان جامعه بیاورد. قلمی که در دفاع از زر و زور و تزویر و صاحبان ثروت است، لایق ستایش نیست. ما آن قلمی را می‌بوسیم که علیرغم همه خطرات و عواقب، از درمان و معیشت و مشکلات بازنشسته و کارگر می‌نویسد. کسانی که درباره امنیت شغلی و خصوصی سازی و بی سهمی طبقه کارگر می‌نویسند، دستشان را می‌بوسیم، زیرا آنان یاری رسان ما هستند.

در پایان این مراسم، از خبرنگاران و اصحاب رسانه حامی کارگران و بازنشستگان تقدیر به عمل آمد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
0
0
جناب صادقی هرچه بر سر ما کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی می آید از بی‌کفایتی امثال شما هاست شخص محجوب در دهه های قبل که هم در سازمان وهم در دولت وهم در مجلس بودن چه کاری برای کاروکارگروبازنشسته کردن جز این که با دوچرخه آمدند وباماشین رفتند کانونها هم خائنین‌ بیش نیستند نماینده خودشان هستند تا مردم همگی شماها شریکان در منافع باوزارت کار و سازمان تامین اجتماعی شریکیدلعنت خدا و رسول وائمه برکسانی که به ضرر قشر زحمتکش کار می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
0
0
رئیس یعنی ریاکار واقعا ریاکارتراز تو وبیات و اسدی وسردسته محجوب که شکر گزاری خدا هستیم وزیر کار و رفاه نشدکه نشد هرآنچه بر سر ما میآیداز شماست برما نمایندگان ما نیستید ای ریاکاران وکذابان این دوران معاویه بن ابوسفیانی است
لطیف جهانبانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
نیمه سال تمام می‌شود ولی از اجرای قانون هم سان سازی خبری نیست مشکل کجاست سیستم غلط است. قانون وجود ندارد. یا مانع ایجاد کردند .خبر هم سان سازی هم هر روز تیتر اول رسانه شده مردم را اذیت نکنید
معجزه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
0
0
سلام به همه بازنشسته ها من به شما قول میدم به هیچ وجه متناسب سازی انجام نخواهد شد چرا چون تو دولت ما اگر چیزی به نفع دولت نباشه هزاران تبصز وماده برایش میارن تا خود بازنشسته ها دیگر دیگری نکنند واین همان چیزی که دولت می خواهد 6ماه از سال رفت هنوز مشکل حل نشده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->