پیش فروش دو محصول سایپا ویژه دی ماه ۱۴۰۳ اعلام شد + شرایط و قیمت وزیر نیرو خبر داد: کسری گاز در مناطق سردسیر ایران چه تعداد واحد نیروگاهی از مدار خارج شده است؟ تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی و دارو از مرز ۱۱ میلیارد دلار گذشت نیروگاه برق ری از مدار تولید خارج شد | اتمام ذخیره گازوئیل قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ دی ۱۴۰۳) | رشد ۷۵ میلیونی چانگان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۶ دی ۱۴۰۳) | قیمت کراس اوور ایران خودرو مشخص شد رشد بیش از یک‌ میلیون تومانی قیمت سکه و ۱۱۴ هزار تومانی قیمت طلا طی یک روز در مشهد (۶ دی ۱۴۰۳) ارزان‌ترین موبایل‌های آیفون چند؟ (۶ دی ۱۴۰۳) نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۶ دی ۱۴۰۳) | طلا به گرمی ۵ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید توزیع گوشت قرمز رایگان برای خانواده‌های کم برخوردار + جزئیات گزارش ۴ ماهه نهضت ملی مسکن منتشر شد خسارت قطعی چندساعته برق به ۲۲ کارخانه سیمانی کشور | توقف تولید سیمان در تهران و خراسان ملک در این منطقه گران خواهد شد کارخانه تولید کاغذ سنگی در فاروج خراسان‌شمالی با حضور وزیر نیرو افتتاح شد (۶ دی ۱۴۰۳) سوختگیری بنزین با کارت بانکی از سال ۱۴۰۴ بررسی وضعیت احداث پروژه آزادراه حرم تا حرم در دستورکار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی جدول قیمت سکه‌های پارسیان (۶ دی ۱۴۰۳) | سکه پارسیان در آستانه ۸ میلیونی شدن! اعترافات قاتل در بازسازی صحنه جرم: مقتول سال‌ها بازی‌ام داده بود سود مرحله جدید سهام عدالت چقدر است و چه زمانی واریز می‌شود؟ قیمت سکه‌های ضرب ۸۶ حراج مرکز مبادله چقدر است؟ آیا ثبات به بازار ارز برمی‌گردد؟ (۶ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۶ دی ۱۴۰۳) | بادمجان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان کارگران چطور مالیات‌های مازاد بر حقوق را پس‌ بگیرند؟ سازندگان توان فروش و ساخت مسکن را ندارند سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شد وزیر نیرو: هزینه تولید هر کیلووات ساعت برق ۸ هزار تومان است پیش بینی قیمت سکه و طلا (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تحریم، فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت، سد راه تبلیغات دیجیتال در ایران

  • کد خبر: ۲۴۴۹۴۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
تحریم، فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت، سد راه تبلیغات دیجیتال در ایران
تحریم‌ها باعث می‌شود که ما در ایران از یک سری کانال‌های تبلیغات دیجیتال که در تمام دنیا مرسوم است و نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد محروم شویم.

به گزارش شهرآرانیوز، فعال حوزه تبلیغات دیجیتال درباره چالش‌های پیش روی تبلیغات دیجیتال در ایران بیان کرد: صنعت تبلیغات دیجیتال در ایران با مشکلات متعددی روبه‌رو است که اغلب به دو عامل اصلی برمی‌گردد. عامل اول تحریم و فیلترینگ و عامل دوم اختلال و سرعت پایین اینترنت است.

رضا شیرازی ابراز کرد: عامل اول اهمیت بیشتری دارد، زیرا تحریم‌ها باعث می‌شود که ما در ایران از یک سری کانال‌های تبلیغات دیجیتال که در تمام دنیا مرسوم است و نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد محروم شویم. برای مثال در اغلب کشور‌ها با ابزار‌هایی که در ایران فیلتر یا تحریم شده‌اند مانند فیسبوک، اینستاگرام یا تبلیغ بر اساس لوکیشن مانند «گوگل‌مپ» تبلیغات بسیار وسیعی انجام می‌شود. کسب و کار‌ها به صورت منطقه‌ای کاربران خاصی را جذب می‌کنند و دقیقا برای همان شخصیت‌ها تبلیغات خود را تنظیم می‌کنند؛ اما در ایران این امکان وجود ندارد. به همین دلیل کسب و کار‌های ایرانی مجبورند که هزینه‌های خیلی بیشتری نسبت به کشور‌های دیگر برای تبلیغات دیجیتال خود پرداخت کنند و جواب لازم را هم از تبلیغات نگیرند، چون نمی‌توانند مخاطبان خود را به درستی هدف قرار دهند.

وی در مقایسه‌ای بین کشور‌های منطقه و ایران در استفاده از تبلیغات دیجیتال گفت: حدود ۶۰ درصد بودجه تبلیغات دیجیتال کسب و کار‌ها در کشور‌های منطقه به سمت فیسبوک و گوگل ادز است، زیرا این دو ابزار لوکیشن محور  هستند ولی دسترسی به این دو ابزار در ایران به دلیل تحریم و فیلترینگ امکان پذیر نیست. ما در ایران به طور کلی فقط با ۴۰ درصد امکاناتی که در دیگر کشور‌های منطقه وجود دارد مشغول به تبلیغات دیجیتال هستیم؛ لذا همین موارد باعث ضعف تبلیغات دیجیتال در ایران می‌شود.

سهم پایین فروشگاه‌های آنلاین به دلیل سرعت پایین اینترنت

رضا شیرازی همچنین با توجه به وجود اختلال و سرعت پایین اینترنت در کشور و عدم استفاده مناسب کاربران از فضای آنلاین ادامه داد: وقتی صنایع مختلف را بررسی می‌کنید متوجه می‌شوید که سهم فروشگاه‌های آنلاین نسبت به فروشگاه‌های آفلاین بسیار کم است. در صورتی که در کشور‌های منطقه مانند امارات و ترکیه سهم بازار آنلاین نسبت به ایران چندین برابر است و این اختلاف به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم مانند اینترنت پر سرعت است. زیرا مردم نمی‌توانند از اینترنت به عنوان یک زیرساخت برای فعالیت‌های تجاری خودشان استفاده کنند. به طور کلی این دو عامل باعث شده که صنعت تجارت الکترونیک ایران و اقتصاد آنلاین ایران کوچکتر از کشور‌های همسایه باشد و اختلاف زیادی با آنها پیدا کند.

محدودیتی که باعث افزایش هزینه‌ها شد

این فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ در انتها بیان کرد: محدودیت‌های ایجاد شده در صنعت دیجیتال مارکتینگ باعث شده که رقابت در حوزه سئو و اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران نسبت به دیگر کشور‌ها بشدت افزایش یابد و دلیل این امر نبود راهکار‌های دیگر برای کسب و کارهاست. عدم توازن در انتخاب کانال‌های تبلیغات دیجیتال باعث شده که قیمت‌ها و نوع رقابت هم متفاوت شود. از آنجایی که کسب و کار‌ها مجبورند برای تبلیغات دیجیتال صرفا به سراغ دو کانال سئو و اینفلوئنسرمارکتینگ بروند هزینه‌ها بسیار افزایش یافته است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->