۶۰ درصد اتلاف انرژی در نیروگاه‌های برق کشور است | وجود بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار فرصت صرفه‌جویی در حوزه مصرف انرژی بررسی قیمت امروز گوشی‌های همراه (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی قیمت نوشت‌افزار در مشهد | سود مجاز فروشندگان چقدر است؟ تعلیق ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت میانگین قیمت فروش خانه در بلوار احمدآباد مشهد چند است؟ + ویدئو بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) بورس صعودی شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) عراق واردات هندوانه، گوجه‌فرنگی و خربزه را از ایران ممنوع کرد صنایع غذایی خراسان رضوی، موتور محرک اقتصادی در استان است تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی لوازم‌التحریر و پوشاک هم‌زمان با بازگشایی مدارس رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها برخلاف شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» است بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) صرفه جویی ۱۴۰ میلیون مترمکعبی گاز با تعویض بخاری‌های فرسوده در کشور «خوشا به حالت‌ ای روستایی!» قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) + تحلیل قیمت دلار پرداخت وام ازدواج تا پایان سال به تمام واجدان شرایط الزامی شد مکالمه رایگان و بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت هفته وحدت تولید واقعی در صنایع غذایی خراسان رضوی بسیار کمتر از ظرفیت موجود است کاهش ارزش وام خرید مسکن | با وام ۹۶۰ میلیون تومانی چند متر مسکن می‌توان خرید؟ رئیس سازمان بورس باید کت دربیاورد و از وزیر اقتصاد مطالبه کند | مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان بورس آغاز شد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) برای تهیه رُب، گوجه فرنگی را با این قیمت تهیه کنید | قیمت عمده میوه و صیفی جات در مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) چالش بیمه مربیان تعلیم رانندگی حل شد با وام ۲۸۰ میلیون تومانی بدون محدودیت خودرو بخرید + شرایط کمیسیون اجتماعی مجلس موضوع افزایش حقوق کارگران را دنبال می‌کند قیمت کارخانه‌ای خودرو افزایش یافت؟
سرخط خبرها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: انعطاف‌پذیری صنایع خراسان‌رضوی دربرابر تغییرات ناگهانی متغیر‌های اقتصادی کم است

  • کد خبر: ۲۴۵۹۳۸
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: انعطاف‌پذیری صنایع خراسان‌رضوی دربرابر تغییرات ناگهانی متغیر‌های اقتصادی کم است
نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه شاکله صنعت استان خراسان‌رضوی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است، باعث شده انعطاف‌پذیری این استان در‌برابر تغییرات ناگهانی متغیر‌های اقتصادی کم باشد.

میثم ظهوریان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بخش های صنعتی خصوصی در خراسان با نوسانات زیادی همراه هستند، اظهار کرد: شاکله صنعت و معدن استان خراسان‌رضوی بر پایه بخش خصوصی است. دلیلش هم این بوده که در اسناد آمایشی قبل از پیروزی  انقلاب اسلامی ، این استان هیچ‌وقت به عنوان قطب توسعه تعریف نشده است و این امر باعث شده ما شرکت‌های بزرگ دولتی را در استان خراسان‌رضوی نداشته باشیم.  



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: تولید ناخالص داخلی استان خراسان‌رضوی نسبت به جمعیت و مساحت آن، عدد کمی است و از طرفی باعث شده سهم بنگاه‌های کوچک و متوسط در ساختار استان خراسان‌رضوی پررنگ باشد. این مسئله انعطاف‌پذیری صنایع ما را دربرابر تغییرات ناگهانی متغیر‌های اقتصادی کم کرده است.

وی افزود: شاید بنگاه‌های دولتی نسبت به اتفاقاتی مثل قطع برق و گاز در ایام سال تاب‌آور‌تر باشند، اما استان خراسان‌رضوی که شاکله صنعت آن بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است، از این مسئله بیشتر متأثر می‌شود.

ظهوریان یادآور شد: در بحث نقدینگی که سیاست‌ها در سال‌های اخیر برای کنترل تورم و کنترل نقدینگی بوده است، عمده بار فشارش را بنگاه‌های کوچک و متوسط متحمل شدند و عملاً این بنگاه‌ها از عرصه دریافت تسهیلات بانکی به‌تدریج خارج شدند. این‌ها مسائلی است که بر صنعت و تولیدکننده ما فشار وارد کرده است که ما باید در کمیسیون اقتصادی کمک کنیم که این بار فشار از دوش فعالیت اقتصادی ما در بخش خصوصی برداشته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->