تشکیل ۵۴ پرونده تخلف در حوزه فروش لوازم مدارس در مشهد (۲۲شهریور۱۴۰۳) وزارت جهاد کشاورزی: بیش از ۱۶۰ هزار میلیادر تومان به حساب گندمکاران واریز شد معاملات برخط طلا قانونی شد پیش‌بینی بازار خودرو مشهد در شش‌ماه دوم سال جاری (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت خودرو‌های داخلی افزایشی شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) پنجاهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران چه زمانی برگزار می‌شود؟ وزارت صمت ارز تخصیصی بانک مرکزی را به چه کسی داده است؟ واکنش خنثی بورس به رئیس جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار امروز (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) تعطیلی تمامی میادین میوه و تره‌بار مشهد در روز‌های پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) و شنبه (۳۱ شهریور) بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال املاک و مستغلات در مزایده تملیکی عرضه می شود نرخ امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) سال ۱۴۰۲ کل بودجه عمرانی خراسان رضوی ۳.۳ همت بوده است اعلام نحوه فعالیت طلافروشی‌های مشهد در روز پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) قیمت ۳ خودرو وارداتی جدید اعلام شد ذخیره آب موجود در سد‌های خراسان رضوی رو به کاهش است پول بنزین را روی قیمت خودرو گرفته‌اید، حواستان هست؟ نرخ دلار رشد کرد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد: شرکت‌های خودرویی ماه‌ها پول مردم را نگه می‌دارند و بدقولی می‌کنند سرانه تولید مسکن در کشور «۱۷ متر» است کدام منطقه تهران بین خریداران پرطرفدار است؟ خسارت سرمای زودرس پاییزی به محصولات کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه افزایش حق مسکن کارگران چه شد؟ قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) | محصول جدید پاییزی وارد میوه فروشی‌ها شد آیا نسل زِد موافق اداره کشور با مالیات‌های مردم است؟
سرخط خبرها

خسارت ۲۱هزار‌ میلیارد تومانی حوادث غیرمترقبه به کشاورزان خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۴۶۲۶۱
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
خسارت ۲۱هزار‌ میلیارد تومانی حوادث غیرمترقبه به کشاورزان خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان: این خسارت شامل حوادثی از جمله سیل، تگرگ و... است و اینکه قطعی برق دقیقا چه میزان خسارت به صنایع غذایی وارد کرده، هنوز محاسبه نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «از ابتدای سال جاری تاکنون خسارت حوادث غیرمترقبه به محصولات کشاورزی، ۲۱‌هزار‌میلیارد تومان برآورد شده است»؛ این برشی از صحبت‌های معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نشست خبری این سازمان در روز گذشته بود.

محمد میری‌دیسفانی افزود: این خسارت شامل حوادثی از جمله سیل، تگرگ و... است و اینکه قطعی برق دقیقا چه میزان خسارت به این صنعت وارد کرده، با توجه به ادامه این قطعی‌ها هنوز به‌صورت جداگانه محاسبه نشده است. او با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی و وابستگی آن به امنیت غذایی کشور اظهار کرد: حدود ۴۰‌درصد از تولید ناخالص داخلی خراسان رضوی وابسته به بخش‌های کشاورزی است.

پنل خورشیدی؛ ۲‌میلیارد تومان

با توجه به قطعی‌های برق و خسارت وارد‌شده به بخش کشاورزی، برق یکی از محور‌های گفتگو در این جلسه بود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از ۱۰ هزار‌و ۱۳۷ حلقه چاه کشاورزی، ۸‌هزار‌و ۷۵۰ حلقه چاه نیاز به برق دارند که با نصب پنل خورشیدی می‌توان این نیاز را رفع کرد. به گفته غلامرضا قنبری، اکنون صاحبان ۲‌هزار‌و ۶۰۰ حلقه چاه برای نصب پنل اعلام‌آمادگی کرده اند و برای ۱۰۰ حلقه چاه، این پنل‌ها راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه مجهز‌شدن هر چاه به پنل خورشیدی بین ۲ تا ۲.۵‌میلیارد تومان است، ادامه داد: مشکل ما در اجرای این طرح مربوط به تأمین نقدینگی است. به‌این‌منظور باید دولت با ارائه تسهیلات و پشتیبانی از کشاورزان پای‌کار بیاید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش دیگری از سخنانش به افزایش تولید محصولات کشاورزی اشاره و اظهار کرد: در دو سال گذشته باوجود کاهش بارندگی و سرمای سخت هوا، محصولات جهاد کشاورزی استان از ۶‌میلیون تن به ۷.۵‌میلیون تن رسیده است.

قنبری طراحی و تدوین سند توسعه و تحول کشاورزی استان را یکی دیگر از دستاورد‌های مهم این سازمان در این مدت دانست و افزود: برای هر شهرستان یک سند جدا به عنوان نقشه راه برای توسعه بر اساس مزیت‌ها و فرصت‌ها طراحی شده است.

جبران کاهش جمعیت دام

معاون تولید بهبود دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست از بهبود وضعیت تولید دام سبک به‌دنبال بهبود شرایط اقلیمی خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته نگران کاهش جمعیت دام سبک به‌ویژه دام مولد بودیم. این کاهش جمعیت ارتباط مستقیمی به شرایط اقلیمی داشت، اما حالا مساعد‌شدن این شرایط باعث شد که دامدار بتواند جمعیت دام خود را افزایش دهد. مجید جعفری افزود: طبق گزارش‌های رسیده، امسال دیگر بره‌های ماده کشتار نشدند؛ بنابراین امیدواریم در پایان امسال تا حدودی شاهد جبران جمعیت دام استان باشیم.

رتبه‌یک کشور در طرح‌های هفته دولت

در این جلسه معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی هم گفت: در اجرای طرح‌های هفته دولت، ۲۳۳ طرح رتبه اول را داریم. ایرج ناصری‌مقدم افزود: از این تعداد ۱۵۱ طرح در آب و خاک، ۲۱ طرح تولید‌های دامی، ۴ طرح شیلات، ۲۹ طرح صنایع کشاورزی تبدیلی، ۱۸ طرح مدیریت باغبانی، یک طرح مدیریت نظام ترویج و ۹ طرح در منابع طبیعی است. به گفته او، جمع اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها ۱۸۴۰ میلیارد تومان است و از طریق اجرای این طرح‌ها ۱۳۵۷ اشتغال مستقیم و ۳۹۰۷ اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد. 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان درباره اعتبارات بند «الف» تبصره ۱۸ مربوط به سال ۱۴۰۱ (این آمار در پایان هر سال ابلاغ، در سال بعد جذب و در نهایت اعلام می‌شود)، گفت: اعتبار مصوب بیش از ۲۴۳ هزار‌میلیارد تومان بوده که ابلاغ شده است. ۸۵ طرح به مبلغ بیش از ۳۸۵‌میلیارد تومان معرفی شدند که از‌این‌تعداد ۵۲ طرح با اعتبار بیش از ۲۳۰‌میلیارد تومان مصوب و پرداخت شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->