«دیگو بورلا، » دستیار کارگردان «امیلی در پاریس» درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۲ شهریور ۱۴۰۴) روایت لیلا حاتمی از نقشش در «پیرپسر» واکنش صداوسیما به بیانیه جبهه اصلاحات درخواست سینماگران از جشنواره ونیز: «صدای فلسطین را در جشنواره بشنوید» «زن و بچه»، روایت زندگی در سایه خاطرات تاریخی آغاز نهمین جشنواره تلویزیونی مستند سریال «فرمانده» با محوریت زندگی شهید فکوری کلید خورد نگاهی به نقش شبنم مقدمی در سریال «شغال» حامد زمانی پس از ۸ سال دوری با آهنگی برای امام رضا(ع) به عرصه خوانندگی برگشت + دانلود سریال زیر آسمان شهر به آنتن شبکه آی‌فیلم رسید + زمان پخش پایان زودهنگام «دکستر: گناه اصلی» | چرا «دکستر» متوقف شد؟ قسمت جدید جنگ ستارگان با چهره‌هایی متفاوت در راه است رضا صادقی ناجی جوان مینابی شد وعده وزارت ارشاد در پی ایمنی حریق سالن‌ کنسرت‌ها و شفافیت بلیت‌ها بازگشت علی شادمان به تئاتر پس از شش سال وقفه پژمان بازغی سکاندار جدید انجمن صنفی بازیگران شد چندخطی درباره کتاب «بازشناختن غریبه» اثر ایزابلا حماد | نارنجکی زیرِ تانکِ تاریکی اقدامات ویژه صداوسیما خراسان رضوی برای انعکاس برنامه‌های ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد پایان پخش سریال «مهمان‌کُشی» با ۲ قسمت پشت صحنه
سرخط خبرها

درنگی بر نمایشگاه «عکاسی، مرگ ماهی و چند مسئله دیگر»

  • کد خبر: ۲۴۶۶۵۴
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
درنگی بر نمایشگاه «عکاسی، مرگ ماهی و چند مسئله دیگر»
این روز‌ها نگارخانه فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد، میزبان عکس‌های الیاس بهرامی است؛ نمایشگاهی بی‌تکلف که در آن تکلیف عکاس با خودش روشن است.

شهرآرانیوز - فکر کنید شمال رفته‌اید، روبه‌رویتان یک دیوار سیمانی است. بالای دیوار شاخه‌های درخت پرتقال خود را تاب داده‌اند و به سمت زمین سرازیرند و پسر بچه‌ای با لباس قرمز پشت به شما و رو به شکوه درخت پرتقال ایستاده است.

این تصویر ذهنی من از یکی از عکس‌های اکران‌شده در نمایشگاه «عکاسی، مرگ ماهی و چند مسئله دیگر» است. الیاس بهرامی، صاحب آثار این نمایشگاه، هنر‌های نمایشی خوانده و حالا چشم انتظار نتیجه کنکور است و اگر قبول شود _ که می‌شود_  در رشته کارشناسی ارشد فلسفه ادامه تحصیل خواهد داد. این‌ها را گفتم تا به نمایشگاه «عکاسی، مرگ ماهی و چند مسئله دیگر» برسم. نمایشگاهی از عکس‌ها و ایده‌های جذاب الیاس بهرامی که کمتر در بین نمایشگاه‌های عکاسی مشهد شاهد برگزاری چنین نمایشگاهی بوده‌ایم.

او با برگزاری این نمایشگاه کار بزرگی کرده، چون نترسیده از حرف‌ها، برداشت‌ها و انتقادها. او به کاری که انجام داده اطمینان داشته، مثل عکس‌هایش.

الیاس بهرامی در کنار هرکدام از عکس‌هایی که در این نمایشگاه ارائه داده، متنی هم برای مخاطب نوشته است؛ متن‌هایی متناسب با فضای قاب روبه‌روی مخاطب که همه‌شان می‌خواهند یک چیز را بگویند، اینکه او از عکاسی لذت می‌برد.

عکس‌ها و قاب‌های ارائه‌شده در نمایشگاه «عکاسی، مرگ ماهی و چند مسئله دیگر» برخلاف دیگر نمایشگا‌ه‌های عکاسی که در مشهد برگزار می‌شود، چند قاب هم‌اندازه با چاپ‌های آن‌چنانی ندارد، او خیلی ساده به ایده‌اش اعتماد کرده و با استفاده از تجربیات «امین ابراهیمی» به بهترین شکل ممکن آن‌ها را ارائه کرده است.

وقتی در نگارخانه فردوسی قدم می‌زنید و قاب‌ها و عکس‌ها را می‌بینید، رگه‌هایی از هنر‌های نمایشی را در آن‌ها می‌بینید. به نظر می‌رسد، ذهن الیاس به خوبی محتوای درسی که در دوره کارشناسی خوانده را درک کرده و این درس‌ها حالا به کمک او و هنرش آمده.

اینکه مخاطب ناخودآگاه پای قاب‌های نمایشگاه می‌ایستد و جذب متن کنار عکس یا عکس کنار متن می‌شود، دلیلی بر موفقیت این نمایشگاه است.

ورق بزنید:

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->