رهبر کاتولیکهای جهان کشتار کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد حمله حزب الله لبنان به پایگاه‌های موشکی و لجستیکی رژیم صهیونیستی (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) رژیم صهیونیستی به کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل هم رحم نمی‌کند انگلیس مدعی شد: همکاری نظامی ایران و کره شمالی با روسیه تهدید است سازمان ملل خواستار توقف حملات به خبرنگاران در کرانه باختری شد یک شهید و ۴ مجروح در حمله هوایی صهیونیست‌ها به «الاحمدیه» لبنان دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به عراق چه بود؟ شکایت حماس علیه جنایات رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری عراقچی: دیپلماسی عمومی شگفت‌انگیز رئیس‌جمهور افق‌های جدیدی در مقابل ۲ کشور «ایران و عراق» می‌گشاید بهروزآذر: زنان می‌توانند بازیگر اصلی رسیدن به دنیایی عادلانه‌تر باشند هلاکت ۶ سرکرده داعش در عراق هر سه شهید عملیات تروریستی میرجاوه خراسانی هستند آیت‌الله علم‌الهدی: هدایت نقدینگی به سمت تولید، تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند | توجه دولت و مجلس بر توسعه تولید و بازارسازی بین‌المللی رئیس جمهور در بصره: باید با همسایگان با دوستی و برادری رفتار کنیم استاندار بصره: سفر پزشکیان به این استان تاریخی است دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای برخورد با تروریست‌های میرجاوه پزشکیان وارد بصره شد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) نظر چهره‌های عراقی درباره سفر مسعود پزشکیان به کشورشان ایران خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان جنایت «غور» افغانستان شد ۲۲ صهیونیست در پاسخ حزب‌الله به ترور فؤاد شکر کشته شدند انگلیس خواستار توقف ارسال سلاح برای انصارالله یمن شد
سرخط خبرها

عراقچی: سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک حال باشد

  • کد خبر: ۲۴۷۶۷۵
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
عراقچی: سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک حال باشد
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که در جهت منافع ملی مهم‌ترین بخش ما دیپلماسی اقتصادی است تاکید کرد: سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک حال باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عباس عراقچی در آئین تکریم و معارفه وزیر امور خارجه که عصر امروز با حضور رئیس جمهور کشورمان در وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: امروز خدمت مقام معظم رهبری که بودیم بر استفاده از فرصت‌ها تاکید کردند. می‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و این نیازمند این است که تمام همت و تلاش خود را به کار بندیم و در جهت منافع کشور حرکت کنیم.

وی افزود: در شورای معاونین تعبیری را به کار بردم و اینجا نیز می‌خواهم آن را تکرار کنم. من نیامدم وزارت خارجه که وزارت کنم بلکه می‌خواهم کار کنم. مطمئنم همکاران خوبی دارم. ان‌شاءالله دست در دست هم در جهت ماموریت‌هایی که به ما سپرده شده است، حرکت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: من سه مأموریت در وزارت خارجه قائل هستم، تأمین منافع ملی، تحکیم امنیت ملی و افزایش عزت ملی، هر کدام از این سه مأموریت کلی کار و برنامه در آن است که باید انجام دهیم.

عراقچی تصریح کرد: در جهت منافع ملی مهم‌ترین بخش ما دیپلماسی اقتصادی است. سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک حال باشد. باید فرصت ایجاد کند و موانع را از سر راه بردارد و این یک راه تکلیف برای خود می‌دانیم که موانع اقتصادی را از سر راه برداریم. گشایش ایجاد کنیم که بخش‌های اقتصادی کشور بخش دولتی و بخش خصوصی در آن حرکت کند.

وی افزود: در حوزه امنیت ملی وزارت خارجه وظیفه سنگینی در حفظ بازندگی کشور و جلوگیری از اجماع سازی علیه کشور دارد. وظیفه سنگینی داریم که برای سربلندی ایرانیان عزیز گام برداریم.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->