رسانه آمریکایی: ایران و حزب الله لبنان، حمله تروریستی انفجار پیجرها را تلافی می‌کنند تکذیب افزایش شمار شهدا در انفجار پیجرها در لبنان توضیحات نماینده مردم لبنان درباره جراحات ناشی از انفجار پیجرها چهار شرط وزارت خارجه آمریکا برای برادری با ایران چیست؟ «محمد مهاجری» به دادستانی تهران احضار شد جزئیات حمله مسلحانه به یک مرکز آموزش نظامی در مالی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) با دستور نخست وزیر عراق، کمک‌های پزشکی به لبنان اعزام شد کشته شدن ۵۵۳۰ غیرنظامی از زمان کودتای نظامی در میانمار سازمان ملل آسیب به غیرنظامیان در انفجارهای بیروت را محکوم کرد تهدید جدی گردان‌های عراق برای رژیم صهیونیستی: تاوان سنگینی خواهید پرداخت چهار نظامی صهیونیست در رفح به هلاکت رسیدند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تماس تلفنی وزیر امور خارجه با همسر سفیر کشورمان در لبنان (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) احتمالا آمریکایی‌ها از حمله هکری رژیم صهیونیستی به پیجرها در لبنان، باخبر بوده‌اند + تصویر هلال‌احمر ایران برای کمک‌رسانی به مجروحان انفجارهای لبنان اعلام آمادگی کرد مقام نظامی آمریکایی: احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و چین در اقیانوس آرام بیانیه حزب‌الله لبنان در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت سفیر ایران در لبنان کیست؟ حمله سایبری به لبنان | انفجار عجیب دستگاه‌های پیجر در بیروت + فیلم ترور ناموفق رئیس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل ساعت آغاز به کار کارکنان در کلان‌شهر‌ها شناور شد (دو هفته اول مهر ۱۴۰۳) تقدیر آیت‌الله علم‌الهدی از عملکرد تشکل‌های خواهران در عرصه عفاف و حجاب | توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن وظیفه تمام افراد جامعه است
سرخط خبرها

دادستان لاهه خواهان صدور حکم بازداشت «نتانیاهو» و «گالانت» شد

  • کد خبر: ۲۵۰۲۶۴
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
دادستان لاهه خواهان صدور حکم بازداشت «نتانیاهو» و «گالانت» شد
دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه برای دومین بار خواستار تسریع در صدور حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» و «یوآو گالانت» نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی تشدید حملات و جنایات این رژیم در نوار غزه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، یک رسانه صهیونیستی از درخواست دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی برای تسریع در روند صدور بازداشت مقامات نظامی و سیاسی ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت در نوار غزه خبر داد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه برای دومین بار خواستار تسریع در صدور حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» و «یوآو گالانت» نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی تشدید حملات و جنایات این رژیم در نوار غزه شده است.

برپایه گزارش این رسانه، کریم خان خواستار صدور احکام بازداشت، پیش از سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل شده است.

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی ۳۱ اردیبهشت اعلام کرده بود که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین شماری از مقامات حماس است.

این اولین باری است که دیوان کیفری بین‌المللی، یکی از نزدیک‌ترین متحدان، آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

هیاتی از قضات دیوان کیفری بین‌المللی درخواست کریم خان برای صدور حکم بازداشت را بررسی خواهند کرد.

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در گفتگو با سی ان ان، اتهامات علیه نتانیاهو و گالانت را کشتار، ایجاد گرسنگی به عنوان روشی برای جنگ، جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان اعلام کرد.

پیشتر، نتانیاهو در واکنش به بررسی جنایات رژیم اسرائیل در دیوان کیفری بین‌المللی این اقدامات را توهین به تاریخ خطاب کرده بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->