چهار شرط وزارت خارجه آمریکا برای برادری با ایران چیست؟ «محمد مهاجری» به دادستانی تهران احضار شد جزئیات حمله مسلحانه به یک مرکز آموزش نظامی در مالی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) با دستور نخست وزیر عراق، کمک‌های پزشکی به لبنان اعزام شد کشته شدن ۵۵۳۰ غیرنظامی از زمان کودتای نظامی در میانمار سازمان ملل آسیب به غیرنظامیان در انفجارهای بیروت را محکوم کرد تهدید جدی گردان‌های عراق برای رژیم صهیونیستی: تاوان سنگینی خواهید پرداخت چهار نظامی صهیونیست در رفح به هلاکت رسیدند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تماس تلفنی وزیر امور خارجه با همسر سفیر کشورمان در لبنان (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) احتمالا آمریکایی‌ها از حمله هکری رژیم صهیونیستی به پیجرها در لبنان، باخبر بوده‌اند + تصویر هلال‌احمر ایران برای کمک‌رسانی به مجروحان انفجارهای لبنان اعلام آمادگی کرد مقام نظامی آمریکایی: احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و چین در اقیانوس آرام بیانیه حزب‌الله لبنان در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت سفیر ایران در لبنان کیست؟ حمله سایبری به لبنان | انفجار عجیب دستگاه‌های پیجر در بیروت + فیلم ترور ناموفق رئیس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل ساعت آغاز به کار کارکنان در کلان‌شهر‌ها شناور شد (دو هفته اول مهر ۱۴۰۳) تقدیر آیت‌الله علم‌الهدی از عملکرد تشکل‌های خواهران در عرصه عفاف و حجاب | توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن وظیفه تمام افراد جامعه است رئیس جمهور خطرناک‌ترین منکر را تفرقه و اختلاف دانست رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: پوشش اسلامی، پاسداری از فرهنگ و تمدن اسلامی است خبر خوش نماینده مردم مشهد در مجلس برای کارگران | پیگیری نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگر به اندازه تورم
سرخط خبرها

مولفه های امنیتی مهم کشور، انتخابات و مشارکت مردم است

  • کد خبر: ۲۵۰۵۲۰
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
مولفه های امنیتی مهم کشور، انتخابات و مشارکت مردم است
وزیر کشور، انتخابات و مشارکت را مهمترین مولفه امنیت ملی خواند و گفت: همه باید تلاش کنیم در کمال صحت، سلامت و امنیت انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم معارفه «علی زینی وند» معاون سیاسی جدید وزارت کشور و تکریم شاهچراغی معاون پیشین، عصر چهارشنبه با حضور وزیر کشور و معاونان وزارتخانه و مدیران کل این معاونت، برگزار شد.

اسکندر مومنی در این مراسم، دوران مسوولیت شاهچراغی را سخت توصیف کرد و گفت: در این دوره کوتاه چند مرحله انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری، همراه با آرامش و امنیت برگزار شد.

وی افزود: از بین چند گزینه برای این پست، اولویت اول برای انتخابم از همه جهات آقای زینی‌وند بود چون وی را از دوره خدمتش در استان سیستان و بلوچستان می‌شناختم و ضمن داشتن تحصیلات مرتبط، در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی مدیری پر کار و پرتلاش بوده و از بدنه وزارت کشور است.

وزیر کشور برگزاری انتخابات های سالم و رقابتی در شرایط سخت را یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار کرد: چند مرحله انتخابات در ایران با کمال امنیت و آرامش برگزار شد.

مومنی تاکید کرد: انتخابات، میراث جمهوری اسلامی ایران و امام(ره) و همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات، افزود: ایشان همواره بر انتخابات امن، رقابتی و سالم همراه با مشارکت بالا تاکید داشته اند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و رأی مردم یک امانت است، تصریح کرد: انتخابات ادوار نشان داده که تفکرات مختلف از صندوق های آرا بیرون آمده است و مسیر انتقال قدرت و جابجایی مسئولیت ها از طریق صندوق های رای گذشته است.

مومنی تاکید کرد: یکی از مهمترین مؤلفه‌های امنیت ملی ما انتخابات و میزان مشارکت مردم است، همه باید تلاش کنیم در کمال صحت و سلامت و امنیت انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود و مردم مشاهده کنند که مسیر تغییر از همان رأیی‌ است که به صندوق می‌اندازند.

وی ایجاد سازوکار مناسب برای برگزاری انتخابات سال آینده را مورد تاکید قرار داد و به موضوع اهمیت نقش احزاب و تشکل‌ها در میزان مشارکت مردم و ایجاد نشاط سیاسی پرداخت و افزود: با حضور طیف های مختلف سیاسی در فاصله یک هفته، مشارکت بین دو مرحله انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهور افزایش یافت.

وزیر کشور تصریح کرد: گروه‌ها، احزاب و مردم حس می‌کنند که در این جابجایی قدرت سهیم هستند، بنابراین باید برای هر کدام از ما در جایگاهی که قرار داریم، ارتباط با همه احزاب و گروه‌ها تفاوتی نداشته باشد و احزابی که در چارچوب قانون مجوز گرفته‌اند و در صحنه سیاسی کشور حضور دارند، باید مورد توجه باشند.

مومنی به اهمیت حوزه تقسیمات کشوری نیز اشاره کرد و گفت:کشور نیاز به آرامش دارد، حتماً جناب آقای زینی وند و همکارانشان در حوزه تقسیمات، شاخص‌هایی تدوین و مسیر قانونی صحیح و منطقی را دنبال کنند تا در اجرای این موضوع، عدالت رعایت شود و مردم احساس کنند که حقشان داده می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->