رسانه آمریکایی: ایران و حزب الله لبنان، حمله تروریستی انفجار پیجرها را تلافی می‌کنند تکذیب افزایش شمار شهدا در انفجار پیجرها در لبنان توضیحات نماینده مردم لبنان درباره جراحات ناشی از انفجار پیجرها چهار شرط وزارت خارجه آمریکا برای برادری با ایران چیست؟ «محمد مهاجری» به دادستانی تهران احضار شد جزئیات حمله مسلحانه به یک مرکز آموزش نظامی در مالی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) با دستور نخست وزیر عراق، کمک‌های پزشکی به لبنان اعزام شد کشته شدن ۵۵۳۰ غیرنظامی از زمان کودتای نظامی در میانمار سازمان ملل آسیب به غیرنظامیان در انفجارهای بیروت را محکوم کرد تهدید جدی گردان‌های عراق برای رژیم صهیونیستی: تاوان سنگینی خواهید پرداخت چهار نظامی صهیونیست در رفح به هلاکت رسیدند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تماس تلفنی وزیر امور خارجه با همسر سفیر کشورمان در لبنان (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) احتمالا آمریکایی‌ها از حمله هکری رژیم صهیونیستی به پیجرها در لبنان، باخبر بوده‌اند + تصویر هلال‌احمر ایران برای کمک‌رسانی به مجروحان انفجارهای لبنان اعلام آمادگی کرد مقام نظامی آمریکایی: احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و چین در اقیانوس آرام بیانیه حزب‌الله لبنان در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت سفیر ایران در لبنان کیست؟ حمله سایبری به لبنان | انفجار عجیب دستگاه‌های پیجر در بیروت + فیلم ترور ناموفق رئیس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل ساعت آغاز به کار کارکنان در کلان‌شهر‌ها شناور شد (دو هفته اول مهر ۱۴۰۳) تقدیر آیت‌الله علم‌الهدی از عملکرد تشکل‌های خواهران در عرصه عفاف و حجاب | توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن وظیفه تمام افراد جامعه است
سرخط خبرها

سازمان ملل خواستار توقف حملات به خبرنگاران در کرانه باختری شد

  • کد خبر: ۲۵۰۵۹۶
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
سازمان ملل خواستار توقف حملات به خبرنگاران در کرانه باختری شد
کارشناسان سازمان ملل ضمن محکومیت افزایش خشونت، ارعاب و ایجاد مانع برای خبرنگارانی را که در کرانه باختری اشغالی کار می کنند، خواستار توقف آن شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناسان سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی گفتند: «ما شدیداً حملات و آزار و اذیت خبرنگاران در کرانه باختری اشغالی را محکوم می‌کنیم. این اقدامات چیزی جز تلاش‌های خام ارتش اسرائیل برای جلوگیری از گزارش‌های مستقل درباره جنایات جنگی احتمالی نیست.»

این کارشناسان که با آزار و اذیت مواجه بوده اند شامل ایرنه خان، گزارشگر ویژه در مورد حق آزادی عقیده و بیان، و فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین فلسطین اشغالی از سال ۱۹۶۷ است.

این افراد اعلام کرده اند که در حداقل سه حادثه در ماه سپتامبر در جنین و تولکرم، نیرو‌های اسرائیلی هنگام گزارش در مورد حملات نظامی و تلفات غیرنظامیان به خبرنگاران یا خودرو‌های آنها تیراندازی کردند.

در نتیجه، حداقل چهار خبرنگار مجروح شدند، حتی با وجود اینکه تعدادی از آنها ژاکت‌های "خبرنگاری" مشخص بر تن داشتند.

گفته کارشناسان سازمان ملل، بسیار نگران‌کننده است که سربازان اسرائیلی مانند آنچه در غزه انجام می‌دهند در کرانه باختری نیز به تهدید خبرنگاران ادامه می‌دهند که این برخلاف قوانین بین المللی است.

رسانه‌های خارجی همچنان از دسترسی به غزه محروم هستند و اکنون امنیت آنها در کرانه باختری نیز به‌طور جدی در معرض تهدید قرار گرفته است که مانع کار روزنامه‌نگاری آنها شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->