برگزاری مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در آرامگاه فردوسی انتشار فراخوان رویداد ایده‌پردازی فعالیت‌های تبلیغی، دینی در کانون‌های جمعیتی «در فضای شهر» «ابوالفضل پورعرب» ویلچرنشین شد! + عکس محسن تنابنده و سیروس مقدم در پشت صحنه «پایتخت ۷» + عکس دو نکوداشت و یک رونمایی به بهانه روز شعر در تالار فردوسی مشهد ماجرای استاد شهریار و نقد‌هایی که بر سریال کمال تبریزی وارد شد «فرانسیس فورد کاپولا» فیلم جدیدش را می‌سازد نامزد‌های نهایی جایزه ادبی «بوکر» معرفی شدند رونمایی از مستند «حبیب آقا» همزمان با هفته دفاع مقدس علیرضا خمسه: سفارشی‌کارکردن، نوستالژی‌شدن فیلم‌ها و سریال‌ها را از بین می‌برد مجید پُتکی در مسابقه پلیسی «سرنخ» مصطفی مستور: دانشی که از تفکرکردن به دست می‌آید، ارزشمند است ساخت سینما در مجتمع‌های تجاری مشهد؛ فرصتی برای سودآوری یا ارتقای فرهنگی؟ دل با امید وصل به جان خواست درد عشق* به نان و نوا رسیدن از کنار کتاب فارسی پیکر صدرالدین حجازی در خاک آرام گرفت + تصاویر فیلم های برگزیده فنلاند و ایسلند در راه اسکار ۲۰۲۵ ساخت فصل پنجم «امیلی در پاریس»
سرخط خبرها

فراخوان جایزۀ ادبی «نقد زرین» منتشر شد

  • کد خبر: ۲۵۰۶۲۱
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
فراخوان جایزۀ ادبی «نقد زرین» منتشر شد
سومین دورۀ جایزۀ دوسالانۀ «نقد زرین» یادنام عبدالحسین زرین‌کوب فراخوان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، انجمن علمی نقد ادبی ایران با همکاری و حمایت شماری از انجمن‌‏های علمی مردم‌‏نهاد و مراکز دانشگاهی، با هدفِ حمایت و تشویق پژوهش‌های اصیل انتقادی و جریان‌ساز که با رویکرد مدرن به متون ادب فارسی و در قالب مقاله تألیف شده باشند، سومین دورۀ جایزۀ دوسالانۀ نقد زرین را در اسفند ۱۴۰۳ برگزار می‌کند.

نخستین و دومین دوره در اسفند ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱ برگزار شد. از عموم پژوهشگران دعوت می‌شود مقالات چاپ ‏شدۀ خود را که دارای شرایط شرکت در فرایند جایزه است، به دبیرخانۀ دائمی جایزه به نشانی jazarrinkub@gmail.com  ارسال کنند.

علاقه ‏مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر به وبگاه رسمی انجمن به نشانی  http://anjomannaghd.ir/ مراجعه کنند.

شرایط شرکت در جایزه:


الف. چارچوب شکلی و زمانی: مقالات چاپ‏ شده در بازۀ زمانی سال‏های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲در نشریات علمی دانشگاهی و سایر مجلات معتبر.
ب. شاخص‌های مقالات برتر:
· صورت‏بندی متفاوت و جدید از مباحث نظری نقد یا بازخوانی متمایز متن‏ها با هدف نظریه‌پردازی در زمینۀ نقد ادبی معاصر؛
· بازخوانی نظریه‌‏های نقد کلاسیک غربی و شرقی؛
· معرفی نظریه‏‌های مغفول قدیم و جدید؛
· برابرخوانی مفاهیم نقد: درون‏‌فرهنگی و برون‏‌فرهنگی؛
· پیشنهاد روش‌های از آنِ خود کردن نظریه‌‏ها، مفاهیم و کاربست آن‏ها؛
· تبیین تاریخی نقد ادبی: دگردیسی و گسست.

یادآوری مهم: مقالات برخوردار از ویژگی‌های «اصالت در یافته‌ها، دقت و انسجام، روش متقن و شفافیت در نگارش، و جامعیت در منابع و شاخصیت در نتایج» در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

پ. میزان جایزه: تندیس و لوح تقدیر انجمن و جایزۀ نقدی به مقالۀ برگزیدۀ نخست تا سوم.
ت. فرایند داوری: دبیر جایزه،  ابراهیم خدایار، عضو هیئت مدیرۀ انجمن و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس؛ معاون علمی جایزه، سیدعلی قاسم‏زاده، عضو هیئت مدیرۀ انجمن و استاد دانشگاه بین‌‏المللی امام خمینی (ره) قزوین و دبیر اجرایی جایزه، حسن گوهرپور، منتقد و شاعر و عضو انجمن علمی نقد ادبی ایران است. مقالات برای ارزیابی به مجموعه‌‏ای گسترده از داوران متخصص سراسر ایران در کارگروه‌‏های تخصصی تشکیل‏‌شده از سوی انجمن ارسال و پس از دریافت نتایج و جمع‏‌بندی، نامزدهای دریافت جایزه در صحن هیئت مدیرۀ انجمن انتخاب خواهند شد.
ث. حامیان: انجمن علمی نقد ادبی ایران برای حمایت از معرفی اندیشۀ انتقادی ملیِ نهفته در میراث ادب فارسی و گسترش آن به مراکز علمی همسو در ایران و جهان، از همۀ نهادهای علمی ـ فرهنگی و مراکز دانشگاهی برای مشارکت در این رویداد علمی دعوت به همکاری می‌‏کند.
ج. حامیان و همکاران ویژه: دانشگاه‌‏های تربیت مدرس، لرستان و بین‌‏المللی امام خمینی (ره) قزوین
چ. مهلت ارسال مقالات: ۱۵ دی ۱۴۰۳

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->