رشد بیش از ۱۷ درصدی کشف جرایم به وقوع پیوسته توسط کاراگاهان پلیس کشور آتش‌سوزی مخزن سوخت کوره آهنگری در مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اصلاحات احتمالی کنکور چه زمانی اعمال خواهد شد؟ آغاز اعزام عمره از امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ضبط خودرو پورشه به ارزش ۱۳۳ میلیارد ریال در مشهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان کوهسنگی مشهد + تصاویر جلوگیری از ادامه فعالیت معلم‌بلاگر‌ها در مدارس ورود بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز به دوره اول متوسطه پرونده میزبانی استقلال و پرسپولیس در مشهد دوباره به جریان افتاد | قفل در‌های ورزشگاه امام رضا(ع) باز می‌شود؟ نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور بازنشستگان حساب خود را چک کنند | یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای بازنشستگان لشکری واریز شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اورژانس مشهد با کمبود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مواجه است رئیس جمعیت هلال احمر ایران: حال عمومی سفیر ایران در لبنان خوب است + فیلم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) | وزش باد و خیزش گردوخاک در جنوب و شرق استان ترافیک پرحجم اول مهر ۱۴۰۳ در انتظار مشهدی‌ها فعالیت بدون مجوز صد‌ها صرافی رمزارز در داخل کشور «جشن جوانه‌ها» ویژه هفتمی‌ها همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + ویدئو تأخیر شش‌ماهه در اجرای قوانین «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» و «سامان‌دهی کارمندان دولت» زورگیری خشن اتباع غیرمجاز از موتورسواران در مشهد + عکس سرویس‌دهی اتوبوس و مترو مشهد در روز اول مهر، رایگان است آغاز سال تحصیلی بدون کمبود معلم جزئیات روند رسیدگی به درخواست‌های تغییر جنسیت، در گفتگو با کارشناس پزشکی قانونی مشهد آخرین وضعیت اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران (۲۸ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۶۰ درصد دعاوی حقوقی در حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است

  • کد خبر: ۲۵۰۷۵۷
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
۶۰ درصد دعاوی حقوقی در حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است
رئیس سازمان نقشه برداری گفت: متاسفانه ۶۰ درصد دعاوی حقوقی در حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است و اسناد عادی و غیررسمی منشا فساد شده اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیدرضا بابایی در همایش روز مهندس نقشه بردار سازمان ثبت و اسناد کشور گفت: رویکرد قانون گذار نسبت به موضوع نقشه برداری تغییر کرده است و در عموم تنظیم به اسناد رسمی بسیار جدی شده است.

رئیس سازمان نقشه برداری به کمبود نیروی انسانی و نقشه بردار اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی ما برای تعیین و تکلیف و سندی شدن اراضی و املاک کافی نیست.

وی به موضوع استفاده از فناوری‌های جدید برای رسمی شدن سند و نقشه برداری تاکید کرد و گفت: باید از اسناد عادی فاصله بگیریم.

بابایی تاکید کرد: متاسفانه ۶۰ درصد دعاوی حقوقی در حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است و اسناد عادی و غیررسمی منشا فساد شده اند.

وی بر تثبیت مالکیت و تسهیل در فرایند صدور سند تاکید کرد و گفت: تثبیت سند و سنددار شدن اراضی و املاک مهم‌ترین روش برای جلوگیری از کلاهبرداری وفساد خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان نقشه برداری، سودجویی از اسناد عادی یا قولنامه‌ای راحت‌ترین شیوه برای کلاهبرداری و افزایش دعاوی قضایی شده است صدور اسناد رسمی می‌تواند در کاهش اطاله دادرسی بسیار موثر باشد.

وی بر صدور رای صریح و قاطع از سوی نقشه برداران در حل مناقشات قضایی و حقوقی تاکید کرد و افزود: نقشه برداران باید به قضات در حل پرونده‌ها کمک کرده و با بررسی اسناد آرای قاطع و فاقد شبه ارائه کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->