برخورد مرگبار موتورسیکلت با تیر برق با یک کشته و یک مصدوم در مشهد (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) درباره «پیمان آخال» در دوره قاجار که مناطقی از شمال‌شرق ایران را جدا کرد | «فیروزه» افتاده از انگشتر خراسان راهکارهایی برای مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات در شروع سال تحصیلی | باز آمد بوی ماه ترافیک! جزئیات به‌کارگیری سرباز معلمان برای سال تحصیلی جدید تلاش ۱۲ ساعته آتش‌نشانان مشهد برای اطفای حریق انبار چوب رباط طرق + عکس (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) بیماری‌هایی که مرد‌ها از آن غافل هستند | مردان، ستون‌های قدرت خرما‌های تریاکی با هشیاری پلیس کرمان به مقصد نرسید جزئیات روند بررسی پرونده سرقت ۵۱ میلیون تومان از بانک سپه مشهد خواص استثنایی یک لیوان شیر چقدر است؟ اسامی عطرهای غیرمجاز اعلام شد آیا ۹ تالاب ایران در تابستان جاری خشک شده‌اند؟ ۱۳ هزار معلول در انتظار وصل و واریز مستمری تأمین مایحتاج دانش‌آموزان بهزیستی با اجرای پویش‌های «مشق مهربانی» و «همه حاضر» در کشور | اجرای این پویش‌ها در خراسان رضوی چگونه است؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۳) | برقراری جوّ پایدار از یکشنبه زائران عمره مفرده ۱۴۰۳ به این توصیه‌های سازمان حج و زیارت توجه کنند جان باختن یک مقنی در کاشمر براثر برق گرفتگی در چاه ۱۵ متری (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت در مشهد شبکه تولید و توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد کشف و منهدم شد مقامات قضائی خراسان رضوی، پیگیر رفع مشکلات تولید آخرین وضعیت داروی هموفیلی در شهرستان‌ها | در شهرستان‌ها داروی هموفیلی نیست نوجوانان طرفدار نوشت‌افزار با تصاویر مفاخر شناخته‌شده و شهدا هستند رفاقت طولانی پرستاران با جانبازان در آسایشگاه توان‌بخشی جانبازان امام خمینی (ره) مشهد | اینجا همه یک خانواده‌ایم اورژانس مشهد در ۵ ماه نخست ۱۴۰۳ به حدود ۱۴۶ هزار نفر امدارسانی کرد
سرخط خبرها

هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران و دسترسی به تصاویر پزشکی بیماران در سامانه PACS

  • کد خبر: ۲۵۱۳۶۲
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران و دسترسی به تصاویر پزشکی بیماران در سامانه PACS
مدیر خدمات نرم افزار‌های درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین اجتماعی با بیان اینکه سامانه PACS متمرکز، بستر فوق تخصصی برای ارائه (نمایش و کمک تشخیصی) تصاویر پزشکی و اسناد بالینی به سامانه‌های مورد استفاده در خارج از مراکز اخذ تصاویر پزشکی است گفت: این امر در راستای تحقق هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رامین معتمد افزود: با راه‌اندازی سامانه PACS گامی اساسی در جهت هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران برداشته می‌شود.

به گفته وی، تکنولوژی استفاده شده در این سامانه از موارد بنیادی مورد نیاز تله مدیسن، اورژانس هوشمند، اتاق عمل، بیمارستان مجازی، بیمارستان هوشمند بوده و کمک شایانی به تشخیص پزشکی و افزایش سلامت جامعه خواهد کرد.

مدیر خدمات نرم افزار‌های درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین اجتماعی از جمله ویژگی‌های این سامانه را دسترسی آسان، تخصصی و کاربرپسند پزشکان متخصص به تصاویر پزشکی و اسناد بالینی بیماران، دسترسی آسان و امکان دانلود برای بیماران به تصاویر پزشکی و اسناد بالینی شخصی، دسترسی بیمه‌ها و مراکز مدیریت خرد و کلان، ارائه گزارش‌های مدیریتی، ارائه گزارش‌های آماری کلان، ارائه گزارش html، طراحی اختصاصی Dicom viewer با بالاترین تکنولوژی‌های روز حوزه نرم افزار و تجهیزات پزشکی، رعایت حریم شخص بیمار، رعایت اصول امنیتی، ارائه گزارش‌های مدیریتی خرد و کلان، ارسال و دریافت داده‌ها در چهار سطح جهت ارائه بیشترین بهره وری در استفاده از شبکه و فضای ذخیره سازی، هماهنگی و سازگاری کامل با سامانه درخواست دهنده سرویس HIS. EP. Eservices و ... است.

معتمد در خصوص مهمترین دستاورد‌های این سامانه برای بیماران نیز اظهار کرد: کاهش دز اشعه‌های دریافتی به جهت کاهش نیاز به انجام تصویربرداری‌های تکراری و غیرضروری، صرفه جویی زمانی (کاهش تردد شهری)، صرفه‌جویی هزینه‌های درمانی، دسترسی به تصاویر پزشکی و اسناد بالینی و ... است.

وی در ادامه گفت: دسترسی به آرشیو تصاویر پزشکی، استفاده از ابزار‌های پیش تشخیصی، عدم نیاز به نیروی انسانی برای جوابدهی، هدایت هوشمند بیمار جهت استفاده از تصویربرداری، مدیریت حضور بیماران در مراکز تصویربرداری و. از مزایای این سامانه برای پزشکان و مراکز درمانی است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->