۳ خانه تاریخی جدید تا پایان سال در مشهد به روی مردم باز می‌شود مشهد به عنوان شهر دوستدار خانواده در سطح ملی و بین المللی معرفی شود محدودیت‌های ترافیکی مشهد در رژه روز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد گلایه‌مندی شهروندان از طرح ویژه سازمان اتوبوس‌رانی مشهد | ماجرای نیم‌دور پیشگیری از وقوع حوادث با آموزش‌های شهروندی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: همراهی مردم با مدیریت شهری مهم ترین رکن توسعه شهری است رئیس شورای عالی استان‌ها: هفت‌ساله شدن، بهره‌وری شوراهای اسلامی شهر را افزایش می‌دهد اعمال‌قانون ۱۹۹۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) مترو مشهد روز شنبه (۳۱ شهریور ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی صلواتی اتوبوس‌های درون‌شهری مشهد در روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و اول مهرماه با اجرای طرح انتقال پساب به غرب مشهد مشکل کم‌آبی رفع می‌شود | پایان سراب، در مسیر سیرآب نصب و راه‌اندازی دستگاه آب‌شیرین‌کن در ۹ روستای مشهد آیا تجربه بافت تاریخی یزد برای مشهد مفید است؟ لزوم بازنگری در محدودیت‌های درآمدی شهرداری‌ها اعمال‌قانون ۱۸۰۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) آمادگی کامل حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری مشهد هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ خراسان‌رضوی، رتبه اول به‌روزرسانی اسناد اجاره‌ای در کشور + فیلم مشارکت بی‌سابقه مردم مشهد در اجرای پروژه‌های شهری مشهد، قله نهضت آسفالت کشور ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، خیابان امام‌خمینی(ره) و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: دستگاه حفار تونل خط ۳ متروی مشهد به زودی وارد قاسم‌آباد می‌شود گل‌های پاییزی به زودی میهمان مشهد می‌شوند 
سرخط خبرها

مشارکت بی‌سابقه مردم مشهد در اجرای پروژه‌های شهری

  • کد خبر: ۲۵۱۵۱۱
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
مشارکت بی‌سابقه مردم مشهد در اجرای پروژه‌های شهری
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اعتقاد داریم مشارکت با مردم کمک می‌کند تا سرعت عملیات خدمت و پروژه‌های عمرانی افزایش پیدا کند. مردم می‌توانند تسهیلگر اجرای پروژه‌ها باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با هدف احصا و حل مشکلات ساکنان محلات بولوار توس و در راستای مشارکت مردم با شورای اسلامی شهر مشهد در مسیر تسهیل پروژه‌های شهری، نشست صمیمی شورا‌های اجتماعی این محلات با نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در فرهنگ‌سرای خادم‌الشریعه برگزار شد.

در این نشست مجید طهوریان عسکری گفت: تمام روز‌های ما در شورای اسلامی شهر مشهد به همین شکل به بازدید و بررسی مشکلات مردم در محلات مختلف اختصاص می‌یابد و همه تلاش خود را انجام می‌دهیم که در شورای اسلامی شهر این مشکلات را حل کنیم.

کمبود مالی و حجم بالای مشکلات شهر 

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به حجم بالای مشکلات شهر و کمبود منابع مالی بیان کرد: برخی از پروژه‌ها که با تأخیر مواجه می‌شود به دلیل کمبود منابع مالی است. هر ماه هزارمیلیاردتومان به کارکنان شهرداری حقوق پرداخت می‌شود که در سال این رقم حدود ۱۲ هزارمیلیاردتومان است. از موارد دیگر می‌توان به پروژه مترو اشاره کرد که قبلا هر کیلومتر آن حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بود و امروز هر کیلومتر آن ۳ هزارمیلیاردتومان هزینه دارد. اگر فقط هزینه بخش میانی یک خط ۳۳ کیلومتری که ۶ کیلومتر است را محاسبه کنید این رقم ۱۸ هزارمیلیاردتومان است.

طهوریان عسکری افزود: در موضوع اتوبوس‌رانی که دغدغه شهروندان و البته جزو وظایف مدیریت شهری است، مشهد را با تبریز مقایسه کنید؛ در مشهد ۲ هزار ناوگان اتوبوس داریم، در حالی‌که تبریز با وسعت و جمعیت مشابه فقط ۴۰۰ اتوبوس دارد، اما با این حال ما هزار ناوگان اتوبوس برای رسیدن به میزان استاندارد نیاز داریم که برای هزینه آن باید تعداد موردنیاز را در ۱۲ میلیاردتومان ضرب کنیم. اینها فقط سه مورد از هزینه‌های مدیریت شهری بود.

بولوار کرامت، ۵۰ سال روی زمین مانده بود

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به مسئله کمبود درآمد‌ها در شهر پرداخت و گفت: به عنوان مثال از مناطق ۱ و ۹ و ۱۲ به دلیل برخوردار بودن ساکنان آن و وجود ساخت‌وساز بالا، به عنوان چاه نفت شهرداری در کسب درآمد نام برده می‌شود، اما در بازدیدی که اواخر مردادماه انجام شد؛ شهردار منطقه یک اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون فقط سی پروژه عملیاتی شده است، درحالی‌که در مدت زمان مشابه سال قبل ۲ هزار پروانه ساخت‌وساز عملیاتی شده بود.

وی افزود: در شورای اسلامی شهر ممکن است کوتاهی داشته باشیم، اما در کنار شما بوده و با مردم زندگی کرده‌ایم. هر اقدامی که انجام می‌دهیم صدقه جاریه است، مانند پروژه بولوار کرامت که به گفته مردم محلی، پنجاه سال بر روی زمین مانده بود و در این دوره تحقق یافت. اگرچه مواردی هم وجود دارد که قابل قبول نیست، مانند وضعیت انتهای بولوار توس ۵۵ که ۴۵ سال بعد از انقلاب هنوز آسفالت ندارد و به هر دلیلی که بوده است تاکنون باید آسفالت می‌شد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: وظیفه همه این است که با تأسی به صحبت‌های رهبر انقلاب، ایمان و امید را در دل مردم تقویت کنیم.

رویکردی بی‌سابقه در ۱۰۰ سال مدیریت شهری

وی همچنین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: اعتقاد داریم مشارکت با مردم کمک می‌کند تا سرعت عملیات خدمت و پروژه‌های عمرانی افزایش پیدا کند. مردم می‌توانند تسهیلگر اجرای پروژه‌ها باشند.

طهوریان عسکری ادامه داد: یکی از رویکرد‌های ما در شورای ششم افزایش تعامل با مردم بوده است. مصداقش هم پروژه‌های زودبازده بود که در این دوره آغاز شد. در سابقه صدساله شهرداری مشهد، موردی نبوده که شهرداری اختیار را به مردم بدهد که پروژه‌ای در این حجم تعریف شود و در سه سال مردم خودشان نحوه هزینه‌کرد ۳ هزارمیلیاردتومان پروژه را تعیین کنند.
وی تصریح کرد: هر چه نقش مردم در سازندگی محله‌ها فعال‌تر باشد، احساس تعلقشان به محله و اجرای پروژه بیشتر می‌شود. طبیعی است که این احساس تعلق باعث می‎‌شود پروژه‌های ما در زوایای مختلف بهتر اجرا شود. مردم خودشان هم ناظر بر پیمانکاران شهرداری هستند.

بیان مشکلات محلات و بررسی چالش‌ها

در این جلسه مطالباتی از سوی اعضای شورای اجتماعی منطقه ۲ و ۱۰ مطرح شد که معاونان فنی شهرداری این مناطق به پاسخ‌گویی موارد مطرح شده پرداختند. موضوع‌هایی نظیر بازگشایی مسیر منتهی به پارک پایداری، بوی نامطلوب ورودی خیابان امام هادی (ع)، تعیین تکلیف پایانه اتوبوس‌رانی محله امام هادی (ع)، نیاز به چراغ خطر دور میدان معراج یا اصلاح هندسی مسیر، مشکلات ترافیک و مسائل مطرح شده در محله حجت، بحث بازگشایی خیابان زمان، نظارت بر حوادث احتمالی در تقاطع این محدوده، سدمعبر حاشیه بولوار توس، تعیین تکلیف ساختمان رویش در محله نوده، زمین‌های رها شده برای استفاده ورزشی و تفریحی، بازگشایی مسیر‌های تسهیل‌کننده ترافیک در این مناطق از جمله موضوع‌های مطرح شده بود که در دستورکار قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->