میزبانی مشهد برای بازی «ایران - قطر» قطعی شد پرواز استقلال و پرسپولیس به سوی دربی آتش بس پیشکسوتان استقلال تا دربی ملاقات نکونام و استقلالی‌ها با خطیر؟ هلدینگ همه هزینه استقلال را نمی‌دهد! نتیجه بازی فوتسال ایران و گواتمالا(۲۹ شهریور ۱۴۰۳)+ ویدئو خلاصه بازی| قاطع و پرغرور در جام جهانی عکس‌هایی از بازی تیم‌های ملی فوتسال ایران و گواتمالا مدافع پرسپولیسی در راه خیبر مهدوی کیا سرمربی الجزیره الحمرا امارات شد + عکس پخش زنده بازی ایران و گواتمالا در جام جهانی فوتسال (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرسپولیس - پاختاکور از مشهد به قلعه حسن خان رفت + عکس گاریدو: دنبال ۳ امتیاز بازی با آلومینیوم هستیم تارقلی‌زاده، رئیس گروه فنی و آنالیز فیفا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ است صعود تیم ملی فوتبال ایران به رتبه ۱۹ رنکینگ فیفا دردسر احتمالی سهرابیان برای استقلال اینزاگی: عملکرد خوبی مقابل منچسترسیتی داشتیم تاریخ و ساعت بازی نساجی و استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران | یامگا خیلی زود به استقلال رسید تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در لیگ برتر فوتبال ایران | شهرقدس این بار میزبان سرخ‌های پایتخت مخالفت درویش با وجود اصرار گاریدو: خارجی نمی‌خریم! دلداری بازیکنان پرسپولیس به ستاره مغموم
سرخط خبرها

گره VAR به دست وزیر ورزش باز می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۵۱۶۴۸
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
گره VAR به دست وزیر ورزش باز می‌شود؟
فدراسیون فوتبال برای وارد کردن دیگر تجهیزات ویدیویی با چالش‌های بزرگی مواجه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حتما برای اهالی فوتبال تا الان روشن شده که فدراسیون فوتبال ۶ دستگاه Var را از یک شرکت چینی (شرکت ریگور) خریداری کرده و تا الان توانسته یکی از این دستگاه‌ها را وارد کند چرا که برای وارد کردن ۵ دستگاه دیگر باید به قرارداد مالی اش با این شرکت پایبند باشد. اما از آنجا که بودجه اختصاص پیدا کرده از سوی دولت برای خریداری این دستگاه‌ها چند ماهی است که در اختیار شرکت توسعه و تجهیز بوده، این شرکت هم تا زمانی که صدا و سیما حاضر به تایید تجهیزات ویدیویی این شرکت نباشد بودجه‌ای را به فدراسیون نخواهد داد.

نکته قابل توجه اینکه فدراسیون توانسته تاییدیه فیفا را در جهت استفاده از دستگاه وارد شده بگیرد، اما صدا و سیما زیر بار این مسئله نمی‌رود و بنا به دلایلی حاضر به تایید این دستگاه نیست و اخیرا نیز با نامه‌ای به شرکت توسعه و تجهیز خواستار این شده بود که وارد کردن تجهیزات ویدیویی باید در انحصار آنها باشد نه فدراسیون فوتبال. اما مهدی تاج برای خاتمه دادن به این قضایا اخیرا از وزیر جدید ورزش خواست وارد عمل شده و شرایطی را بوجود آورد که آنها بتوانند بودجه لازمه را از شرکت توسعه و تجهیز بگیرند. واقعیت امر این است که شرکت ریگور تنها شرکت مورد تایید فیفا است که می‌تواند این تجهزات ویدیویی را به ایران بفروشد و ۱۲ شرکت دیگر لایسنس دار فیفا به خاطر تحریم‌ها حاضر به این کار نبوده و نیستند.

 از این رو اگر فدراسیون نتواند ۵ دستگاه دیگر توافق کرده را وارد کند آن وقت ممکن است فدراسیون مجبور شود با همین سه دستگاهی که در حال حاضر در کشورمان موجود است کار را ادامه دهد. این در شرایطی است که فدراسیون هر هفته مجبور است برای جا به جایی دستگاه‌های دو و نیم تنی Var و دیگر تجهیزاتش میلیون‌ها تومان پول جا به جایی از شهرستانی به شهرستان دیگر بدهد که این طبیعتا زیبنده فوتبال ایران نخواهد بود. ناگفته نماند دو دستگاه دیگری که الان در کنار دستگاه شرکت چینی در ایران است از طریق یگ شرکت آمریکایی سال گذشته به همراه ۴ دستگاه دیگر خریداری شده و تا الان فدراسیون توانسته با دور زدن تحریم‌ها آنها را وارد کند در حالی که برای وارد کردن ۴ دستگاه دیگر آن دچار مشکل شده از این جهت که شرکت آمریکایی به نوعی از طریقی لو رفته که این دستگاه‌ها را به ایران فرستاده و به این خاطر در خطر تحریم است. در هر صورت اگر وزیر ورزش نتواند اختلاف بین فدراسیون و صدا و سیما را حل کند هیچ بعید نیست که لیگ برتر فوتبال باز هم از داشتن Var محروم شود و این بدترین خبر برای باشگاه‌ها و هواداران آنها خواهد بود. در واقع این یک چالش بزرگ پیش پای احمد دنیا مالی است که اگر از آن سلامت عبور کند کار بزرگی کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->