قدردانی جنبش حماس از دبیرکل حزب الله لبنان بعد از سخنرانی امروز پیام سردار سلامی به سیدحسن نصرالله: اقدامات تروریستی به زودی پاسخ داده می‌شود یمن: آماده نبرد طولانی مدت با اسرائیل هستیم سید حسن نصرالله: اسرائیل همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت+ فیلم هلاکت امجد حسین پناهی و ریبوار کریمیان، دوتن از فرماندهان نظامی کومله + عکس (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) رئیس جمهور روز ملی ارمنستان را به رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور تبریک گفت جلسه شورای امنیت درباره انفجار‌های لبنان برگزار می‌شود افزایش سطح هشدارهای امنیتی در عراق یک رسانه عبری از طرح تازه تل‌آویو برای تبادل اسیران خبرداد وزیر حمل و نقل ونزوئلا با رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد پزشکیان: قطعا حرف زور را نمی‌پذیریم و با هیچ کس دعوا نداریم زنگ آغاز سال تحصیلی جدید توسط سخنگوی دولت چهاردهم نواخته خواهد شد وزیر خارجه ترکیه واکنش ایران و حزب‌الله را اجتناب‌ناپذیر دانست پادگان تروریستی اسرائیل، بی‌وقفه رو به زوال + فیلم حملات حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) وزیر امور خارجه از سفیر ایران در لبنان عیادت کرد | وزیر سابق بهداشت، پزشک معالج مجتبی امانی تعطیلی پنجشنبه‌ها با مخالفت کمیسیون اقتصادی همراه شد با حکم رهبر معظم انقلاب، امام جمعه شهرکرد منصوب شد یک شرکت ژاپنی از تحقیق درباره انفجار بی‌سیم‌ها در لبنان خبر داد نمایندگی ایران در سازمان ملل: وارد رقابت‌ها و جنجال‌های داخلی و انتخاباتی آمریکا نمی‌شویم پزشکیان: قدرت مسلمانان بر وحدت و انسجام ماست
سرخط خبرها

وزیر خارجه ترکیه واکنش ایران و حزب‌الله را اجتناب‌ناپذیر دانست

  • کد خبر: ۲۵۱۷۶۰
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
وزیر خارجه ترکیه واکنش ایران و حزب‌الله را اجتناب‌ناپذیر دانست
وزیر امور خارجه ترکیه امروز (پنج‌شنبه) نسبت به افزایش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا ابراز نگرانی کرد و به طور خاص اشاره کرد که اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی تحریک‌آمیزتر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با استفاده از روشی که اغلب در سازمان‌های اطلاعاتی استفاده می‌شود، به دنبال انتقال درگیری خود با فلسطینی‌ها به لبنان است.

فیدان در مورد انفجار‌های ۲ روز گذشته پیجر و بیسیم‌ها در سراسر لبنان که رژیم صهیونیستی مقصر آن بوده است، به سوالات خبرگزاری آناتولی پاسخ داد.

او در یک برنامه زنده خبرگزاری آناتولی گفت که این تشدید وضعیت، اوضاع را به جایی می‌رساند که واکنش ایران و حزب‌الله لبنان اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. فیدان تاکید کرد: «هیچ امکانی وجود ندارد که ایران و حزب‌الله پاسخی ندهند.»

فیدان از سیاست کنونی رژیم صهیونیستی با حمایت غرب انتقاد کرد و آن را افراطی و ویرانگر خواند و به این نکته اشاره کرد که این سیاست فاقد عقلانیت و دارای انگیزه‌های رادیکال است.

هاکان فیدان همچنین درباره یک کشور کاملا به رسمیت شناخته شده برای فلسطین اظهار نظر کرد و گفت که وتوی شورای امنیت سازمان ملل تنها چیزی است که مانع تحقق آن می‌شود؛ در حال حاضر کشور‌های بیشتری به طور یک‌جانبه آن را به رسمیت می‌شناسند.

وزیر خارجه ترکیه گفت: «افراد منطقی باید قدم بردارند و جلوی این جنون را بگیرند. این جنون فقط به فلسطینی‌ها آسیب نمی‌رساند. همچنین آینده اسرائیل و اسرائیلی‌ها را به خطر انداخته است.»

او با اشاره به جنایات مکرر صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین افزود: «اگر شما این همه بی‌گناه را سلاخی کنید، زمین آنها را بدزدید، آنها را تحقیر کنید، تا سال‌ها در زیر واکنش‌های شدیدی خواهید ماند. شما نمی‌دانید این واکنش چه زمانی، چگونه و کجا خودش را نشان خواهد داد. این شما را در یک مارپیچ از ناامنی برای دهه‌ها و قرن‌های آینده نگه می‌دارد. هر اسرائیلی عاقل این را می‌بیند، اما ذهن متعصب و مسلط کنونی سیاستی را اجرا می‌کند که برای نابودی کامل طراحی شده است.»

فیدان درباره عادی‌سازی روابط با رژیم اسد سوریه گفت که ترکیه مشکلی با عادی‌سازی ندارد، اما انتظار دارد اقدامات بیشتری از سمت سوریه انجام شود. او گفت: «آن‌ها ابتدا باید با مردم صلح کنند.»

فیدان درباره روابط ترکیه با اتحادیه اروپا و روند عضویت آن گفت که ظهور راست افراطی در اروپا آنها را تحت‌الشعاع قرار نخواهد داد، زیرا روابط از قبل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی تاکید کرد: «ما همیشه طوری با روابط خود با اتحادیه اروپا برخورد می‌کردیم که انگار راست افراطی از قبل در قدرت بوده است.»

او گفت که اروپا نمی‌تواند یک متحد استراتژیک خود را در ترکیه از دست بدهد. فیدان با ابراز تاسف از روند متوقف شده گفت که یکی از دلایل دستیابی ترکیه به بریکس، شکست اتحادیه اروپا در ادامه روند عضویت است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->