ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس طوفان گرد و خاک در ۱۲ استان کشور (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کارت ورود به جلسه مرحله دوم آزمون سراسری توزیع شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) عواملی که ممکن است به ریه‌های ما آسیب بزنند جزئیات دستورالعمل بهداشتی وزارت بهداشت برای ایام محرم | نظارت مستمر بر پخت و توزیع نذورات کدام افراد به تب دنگی مبتلا می‌شوند؟ | پشه آئدس از این بو‌ها خوشش نمی‌آید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٧ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان جزئیاتی از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ تنها ۲۰ درصد از حجم ذخیره سد‌های خراسان رضوی آب دارد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بازرسی بهداشتی از مواکب صلواتی در سطح مشهد | مراقب پشه آئدس باشید نتایج آزمون نهایی دوازدهم بعد از کنکور اعلام می‌شود
سرخط خبرها

خدابنده: ۴۰درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی به «شاد» دسترسی ‌ندارند

  • کد خبر: ۲۵۵۶۲
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
خدابنده: ۴۰درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی به «شاد» دسترسی ‌ندارند
تعطیلی مدارس هم‌زمان با شیوع کرونا در کشور، تاکنون ابهامات بسیاری را در سامانه آموزشی کشور به وجود آورده است.

امیررضا وثوقی/شهرآرانیوز- عده‌ای از مسئولان، تعطیلی مدارس را موقتی و تا پایان تعطیلات نوروز می‌دانستند و عده‌ای دیگر امیدی به بازگشایی مجدد آن نداشتند.

به‌هرحال ادامه شرایط ویژه در کشور، باعث تداوم تعطیلی مدارس تا پایان سال تحصیلی شده و پرسش‌های والدین دانش‌آموزان را به‌همراه داشته است.

چگونگی تحصیل دانش‌آموزان، در‌دسترس‌بودن روش‌های مجازی برای همه محصلان، شکل ارزشیابی‌ و نمره‌دهی، در‌زمره این سؤالات به شمار می‌آید که البته بسیاری از آن‌ها بدون پاسخ مانده است.

در هفته پایانی فروردین و پس‌از کش‌وقوس‌های فراوان، وزارت آموزش‌و‌پرورش از شبکه آموزش «شاد» رونمایی کرد؛ سامانه‌ای مجازی که قرار شد از ابتدای اردیبهشت، جایگزین فضای آموزشی در دوران کرونا و تعطیلی مدارس باشد.
با‌اینکه ایجاد این سامانه آموزشی در کشور حرکتی رو‌به‌جلو محسوب می‌شود، بسیاری از معلمان و دانش‌آموزان به کمبود امکانات‌ این سامانه معترضند و بعضی از منتقدان، اجرای این طرح را با‌‌توجه‌به آماده‌نبودن زیر‌ساخت‌های کشور و بی‌توجهی به آموزش در مناطق کم‌برخوردار، پروژه‌ای شکست‌خورده می‌دانند.

این دغدغه‌ها و مشکلات پیش‌رو در اجرای برنامه‌های آموزشی در خراسان‌رضوی، عاملی شد تا در گفت‌وگو با مدیر کل آموزش‌وپرورش استان به بررسی برخی از این مشکلات بپردازیم.

 

۴۰درصد دانش‌آموزان شرایط استفاده از «شاد» را ندارند

به گفته مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی در‌مجموع استان، در مقطع ابتدایی ۳۸‌درصد و در مقطع متوسطه ۳۰‌درصد دانش‌آموزان موفق به ثبت‌نام در این سامانه شده‌اند.

قاسمعلی خدابنده با بیان اینکه ۹۰‌درصد مدارس استان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و در‌حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس‌ها در سامانه شاد هستند، افزود: آموزش دوره ابتدایی در سامانه شاد به‌شکل رسمی از اول اردیبهشت شروع شده است و با ثبت‌نام‌ دانش‌آموزان دوره متوسطه، مدارسی که کلاس‌های خود را تشکیل داده‌اند، می‌توانند آموزش دانش‌آموزان را آغاز کنند.
 
وی ادامه داد: طبق برآورد‌ها بیش‌از ۶۰‌درصد دانش‌آموزان در استان، شرایط و ظرفیت استفاده از این سامانه را دارند، اما اداره آموزش‌و‌پرورش تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی و استفاده از روش‌های دیگر ۴۰‌درصد باقی‌مانده را به شکل‌های مختلف پوشش دهد.


تفاوت «شاد» با تلگرام
سؤال درباره تفاوت عملکردی سامانه شاد با پیام‌رسان‌های مجازی مرسوم مانند تلگرام یا واتس‌اپ که بعضی از معلمان پیش از راه‌اندازی سامانه شاد برای ارتباط با دانش‌آموزان از آن‌ها استفاده می‌کردند، یکی از محورهای اعتراضات اخیر معلمان و دانش‌آموزان است. یکی از انتقادهای آن‌ها این است که سامانه شاد با ورود این تعداد کاربر با مشکلات بیشتری مواجه شده است.


خدابنده درباره علت راه‌اندازی این سامانه و استفاده‌نکردن از شبکه‌های اجتماعی گفت: مزیت سامانه شاد نسبت‌به تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی این است که اطلاعات و سرورها به‌شکل کامل دراختیار آموزش‌و‌پرورش قرار دارد و این موضوع از لحاظ امنیتی حائز اهمیت است.

 

وی افزود: اینکه دانش‌آموزان برای استفاده از تلگرام باید از فیلترشکن استفاده کنند، مشکلات جانبی بیشتری ایجاد می‌کند.


در روزهای گذشته موضوع اینترنت به یکی از معضلات این سامانه تبدیل شده است. مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان دراین‌باره گفت: کاهش سرعت اینترنت مسئله‌ای است که تمام کشور را درگیر کرده و به‌تبع، باعث بروز مشکلاتی در‌زمینه بارگذاری فیلم، عکس و فایل‌های صوتی در این سامانه شده است.

 

وی با اشاره‌به هزینه استفاده از اینترنت در سامانه شاد بیان کرد: موضوع هزینه ترافیک اینترنت معلمان و دانش‌آموزان به تصمیم و اقدام کشوری نیاز دارد، اما با توافقاتی که بین وزیر آموزش‌و‌پرورش با وزارت ارتباطات انجام شده است، به‌دنبال این هستیم که خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای استفاده از سامانه شاد از اینترنت رایگان برخوردار باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->