خبر خوش وزیر کار به بازنشستگان: اعتبار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تأمین شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳)+ فیلم برگزاری کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک در مشهد پلاک سوم خودرو چیست؟ مشاهده گونه کمیاب روباه شنی در پناهگاه حیات‌وحش فردوس کمک ۴۰ میلیاردی ایرانی‌ها به جنگ‌زدگان لبنان، غزه و یمن تأثیر قطعی معدل در کنکور لغو نمی‌شود وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است شهر دوستدار سالمند فرصتی مناسب برای ارتقای سلامت این قشر از جامعه حفظ جوانی و زیبایی با مصرف تخم کتان جانباز دفاع مقدس در مشهد زندگی‌بخش ۴ بیمار نیازمند به عضو شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۲ نفر در حادثه واژگونی و حریق خودرو در کمربند سبز مشهد + عکس (۱۵ مهر ۱۴۰۳) پنج مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه فرهنگیان چیست؟ طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها در مجلس اعلام وصول شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳) | روند کاهشی دما تا فردا صبح ادامه دارد بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان منتظر واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق خود هستند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت اعزام دانش‌آموزان به اردو‌های راهیان نور معرفی مهم‌ترین بیماری‌هایی که از حیوانات به انسان‌ها منتقل می‌شوند + راه‌های پیشگیری مصرف مشروبات الکلی در همدان ۹ نفر را به کام مرگ کشاند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) دستگیری تامین‌کننده مشروبات الکلی مرگبار شمال کشور (۱۵ مهر ۱۴۰۳) واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری (۱۵ مهر ۱۴۰۳) مهلت دادستانی تهران برای ترخیص خودروهای وارداتی ورود نخستین خودروهای برقی به ناوگان پلیس راه کشور + فیلم پیگیری‌های مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) راه اندازی سامانه مکان‌یابی تماس‌گیرندگان در اورژانس ۱۱۵
سرخط خبرها

کدام گروه‌های خونی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند؟

  • کد خبر: ۲۶۹۵۷
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کدام گروه‌های خونی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند؟
فوق‌تخصص خون و انکولوژی با تاکید بر اینکه یا تفاوتی میان احتمال ابتلا به کرونا در گروه‌های خونی وجود ندارد یا این اختلاف بسیار کم است.

به گزارش شهرآرنیوز، دکتر قدیانی افزود: تنها برخی مطالعات نشان داده است گروه خونی A، اندکی بیشتر در بیمارانی که به کرونا مبتلا شدند نسبت به جمعیت عادی بیمار شده، دیده می‌شود. 

 وی با بیان اینکه داشتن کم خونی به معنای مستعد بودن در ابتلا به بیماری کووید۱۹ نیست، گفت: احتمال ابتلا به بیماری کرونا در افرادی که دچار کم‌خونی هستند مانند سایر افراد است اما، در صورتی که برخی از افراد کم‌خون به کرونا مبتلا شوند، پیش‌آگهی بدتری خواهند داشت. به عنوان نمونه کم‌خونی داسی شکل یکی از این موارد است که سبب می‌شود لازم باشد افراد مبتلا به آن مراقبت‌های بیشتری از خود داشته باشند.

وی افزود: این در حالی است که اگر انواع کم‌خونی‌های دیگر را دارید، می‌توانید با مشورت پزشک خود مانند سایرین پرهیز کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنید.

این فوق تخصص خون و انکولوژی، در پاسخ به این سوال که آیا نوع گروه خونی با احتمال ابتلا به کرونا ارتباطی دارد یا خیر، تصریح کرد: برخی مطالعات نشان داده است گروه خونی A مختصری بیشتر در بیمارانی که به کرونا مبتلا شدند نسبت به جمعیت عادی دیده می‌شود، اما این افزایش مختصر است و حتی در برخی مطالعات هم نشان داده نشده است. به طور کلی می‌توان گفت یا تفاوتی میان گروه‌های خونی وجود ندارد یا اختلاف به حدی کم است که اصلا اهمیتی ندارد.

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا مبتلایان به کرونا می‌توانند خون اهدا کنند یا خیر، تصریح کرد: بیمارانی که در حال حاضر مبتلا به کرونا هستند نباید خون اهدا کنند، این افراد پس از بهبودی کامل بهتر است اقدام به اهدای پلاسمای خون خود کنند. افرادی که هیچ علامتی از کرونا ندارند نیز بهتر است خون اهدا کنند؛ چرا که بیمارانی هستند که به فرآورده‌های خونی نیاز دارند و ممکن است کمبود فرآورده‌های خونی منجر به فوت آنها شود. بنابراین توصیه می‌کنم همه‌ افراد جامعه که سالم اند و علائم کرونا را ندارند، خون اهدا کنند.

منبع: کانال خبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->