به گزارش شهرآرانیوز، از بیستویکم اردیبهشت ۹۹، امکان ارائه درخواست بازنشستگی عادی، در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir ایجاد شده و بیمهشدگان میتوانند با ورود به سامانه با کد کاربری و رمز عبور مختص خودشان و از طریق گزینه درخواست بازنشستگی، نسبت به تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست اقدام کنند.
بر اعلام سازمان تأمین اجتماعی، چنانچه درخواست بازنشستگی خارج از وقت اداری یا ایام تعطیل توسط بیمهشده ارسال شود، ثبت درخواست در سیستم شعبه تأمین اجتماعی، در اولین روز کاری بعدی صورت میگیرد.
همچنین از بیمهشدگان درخواست شده پس از ثبت درخواست بازنشستگی غیرحضوری تا اطلاع ثانوی به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه نکنند. به محض اعلام سابقه از سوی واحد نامنویسی و حسابهای انفرادی، مراحل بعدی انجام فرایند بازنشستگی، به متقاضی اطلاعرسانی میشود.
بدیهی است اخذ و کنترل اصل شناسنامه بیمهشده و امضای فرم درخواست بازنشستگی به منظور احراز هویت وی در اولین مراجعه الزامی است.
منبع: ایسنا