برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان رضوی آغاز شد مهراب قاسم‌خانی همکاری‌اش با مهران مدیری برای ساخت سریال تلویزیونی را تکذیب کرد عطار نیشابوری از نگاه نوجوانان مشهدی | روایت منطق‌الطیر در قاب تصویر و داستان یادی از نورالدین رضوی سروستانی، خواننده و مدرس فقید آواز ایرانی | نسیمی از سوی سروستان نگاهی به نمایش «ترور» با بازی ساعد سهیلی، بازیگر مشهدی | تماشاگر خودت را قاضی کن معاون سیمای شبکه خراسان رضوی: تولید محتوای هویتی روزآمد، زیرساخت‌های جدید می‌طلبد درباره پادکست ادبی و کارکردهای آن | ادبیات شنیدنی است گفت وگو با محمدکاظم کاظمی درباره پادکست «شعر پارسی» | به شنیدن پادکست عادت نداریم رونالدو وارد دنیای سینما می‌شود تتوی سر «شمشیر» در سریال پایتخت ۷ نشانه چیست؟ + توضیحات نقش آفرینی «تاکه هیرو هیرا» در فیلم کاروشی دانلود قسمت هفدهم سریال پایتخت ۷ + تماشای آنلاین اجرای عباس خوشدل، نوازنده معروف ایرانی، در رادیو صبا نظر جیمز کامرون درباره استفاده از هوش مصنوعی در سینما صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴ کتاب جاده‌های ناتمام داستانی منتشر شد
سرخط خبرها

هستیم بر آن عهد که بستیم

  • کد خبر: ۲۷۵۹۷
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
هستیم بر آن عهد که بستیم
هادی فیاضی - مدیرمسئول روزنامه شهرآرا

در عصر ارتباطات، رسانه ابزار انتقال پیام و خبر است و مهم‌ترین عامل تأثیر رسانه بر افکار عمومی، اعتماد است. اعتماد عمومی چالش تنها رسانه‌ها نیست، بلکه همه ارکان کشور در کارکردها و حوزه‌های مختلف به آن نیاز دارند.
سازمان‌ها برای رسیدن به این گنج بزرگ باید مسیری را انتخاب کنند که هدف و مقصدش خدمت به مردم است. اگر اعتماد مردم به سازمان‌ها شکل نگیرد، هر تلاشی محکوم به شکست است.
این روزها اتفاقا نیاز بیشتری به اعتماد و جلب افکار عمومی در جامعه حس می‌شود. برون‌رفت از شرایط سخت اقتصادی و معضلات اجتماعی‌فرهنگی زمانی امکان‌پذیر است که مردم احساس کنند مدیران و تصمیم‌گیران برای حل مشکلات جامعه هدفمند و بابرنامه هستند و از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند. تنها راه خروج از شرایط سخت اعتماد است.
رسانه‌ها نیز به همان میزان که برای ارتباط با مردم نیاز به اعتماد دارند، در شکل‌گیری آن بین حاکمیت و جامعه نقش مهم و اساسی دارند. استفاده درست از ظرفیت رسانه‌های شناسنامه‌دار برای ارکان مختلف کشور می‌تواند زمینه‌ساز تحولات مهمی باشد.
اما در این بین نگاه به رسانه‌ها نیز نیازمند تغییرات اساسی است. حاکمیت باید رسانه‌ها را تقویت کند و آن‌ها را امین و در کنار خود بداند. از سوی دیگر رسانه‌ها نیز باید زبان گویای مردم باشند و برای اعتمادسازی در کنارشان باشند و بمانند.
امروز مهم‌ترین نیاز مردم، رسانه و حاکمیت اعتماد است. عبور از شرایط سخت، همدلی و هم‌زبانی می‌طلبد و این شرایط دور از دسترس نیست.
در آستانه ورود به دوازدهمین سال انتشار روزنامه شهرآرا، با مخاطبان و همراهانمان تجدیدپیمان می‌کنیم که همواره تلاش ماست با صداقت رسانه‌شان باشیم. رسانه مردم مشهد باشیم و برای حفظ و تقویت اعتمادی که همشهریان مشهدی به شهرآرا داشته‌اند، تلاش کنیم و قلم بزنیم. از «جوانی» روح ارزشمندی که بر شهرآرا حاکم است، بهره بگیریم و برای شهر امید و زندگی رسانه مردم بمانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->