سیدحسن نصرالله نماد مقاومت شیعه جزئیاتی جدید از ماجرای انفجار پیجر‌های حزب‌الله در لبنان مقاومت عراق از حملات پهپادی به اراضی اشغالی خبر داد رهبری به فرمانده نیروی هوافضای سپاه به دلیل عملیات درخشان «وعده صادق»، «نشان فتح» دادند رئیس پیشین سازمان سیا: در صورت حمله اسرائیل، ایران پاسخ خواهد داد دبیرکل سازمان ملل: زمان خاموش‌کردن آتش اسلحه‌هاست منابعی در نیروهای مسلح از آماده شدن طرح پاسخ سخت به اقدام احتمالی صهیونیست‌ها خبرداد توضیحات پلیس راهور در خصوص افزایش هزینه ثبت‌نام گواهینامه موتورسیکلت  سردار نقدی: روز ۱۳ آبان میدان ابراز وجود ماست | نتانیاهو برای منافع آمریکا می‌جنگد دستگیری عاملان شهادت مأموران پلیس در سیستان و بلوچستان (۱۵ مهر ۱۴۰۳) همه چیز درباره سفیر جدید انگلیس در ایران | کابل، بیروت و حالا تهران تظاهرات حامیان عمران خان در اسلام آباد به خشونت کشیده شد طبل تو خالی | گاردین: ایران ثابت کرد که پدافند اسرائیل آن‌گونه که تبلیغ می‌شد، نیست چند کلام با استاندار آینده! مجلس خبرگان در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، بیانیه صادر کرد به منظور بازدید از تاسیسات نفتی؛ وزیر نفت دقایقی پیش وارد جزیره خارک شد امنیت آسمان ایران به روایت تصویر | وزیر راه به‌منظور بررسی آخرین وضعیت عملیات هوانوردی، از مرکز کنترل فضای کشور بازدید کرد + فیلم قالیباف: نماز جمعه هفته گذشته روشن‌ترین جلوه اقتدار ملی بود + فیلم سردار رادان: کار دادن به اتباع غیرمجاز جُرم است + فیلم حزب‌الله لبنان با صدور ۵ بیانیه، از هدف قرار دادن پایگاه‌ها و نظامیان ارتش اشغالگر خبر داد بمباران شمال غزه ۳۰ شهید و ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت (۱۵ مهر ۱۴۰۳) اعلام گزینه نهایی مجمع نمایندگان خراسان رضوی برای استانداری به وزیر کشور
سرخط خبرها

ورود نفت‌کش‌‌های ایرانی به بنادر ونزوئلا موج تحریم‌های آمریکا را درهم شکست

  • کد خبر: ۲۷۸۵۶
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
ورود نفت‌کش‌‌های ایرانی به بنادر ونزوئلا موج تحریم‌های آمریکا را درهم شکست
«در ۱۸ سال گذشته روابط بین جمهوری بولیواری ونزوئلا و جمهوری اسلامی ایران به شکل چشمگیری گسترش یافته است.»

به گزارش شهرآرانیوز، هم‌زمان با ورود اولین کشتی حامل سوخت جمهوری اسلامی ایران به بنادر ونزوئلا؛ در یادداشتی که در سایت وزارت خارجه این کشور منتشر شد بر ادامه همکاری‌های تهران‌کاراکاس در برابر تحریم‌های آمریکا تأکید شد.

در این یادداشت به قلم «استفانی آریاس» Stefany Arias آمده است: «در ۱۸ سال گذشته روابط بین جمهوری بولیواری ونزوئلا و جمهوری اسلامی ایران به شکل چشمگیری گسترش یافته است.»

«هر ۲ کشورقراردادهای متعددی را در زمینه‌های انرژی، علمی، اقتصادی و صنعتی امضا کرده‌اند و عضو جنبش کشورهای غیرمتعهد و همچنین سازمان اوپک و کشورهای صادرکننده گاز هستند. دولت‌های ایران و ونزوئلا در حال حاضر طرف‌دار برقراری جهانی چند قطبی هستند، جهانی که ملت‌ها در آن حق تعیین سرنوشت خویش را داشته باشند.»

در این یادداشت همچنین به تماس تلفنی اخیر حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران و نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اشاره شده و آمده است: سران دولت‌های ۲ کشور در این مذاکره تلفنی بر ایجاد یک جبهه مشترک برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا تأکید کردند.

در همین پیوند خورخه آره آسا، وزیر خارجه ونزوئلا، امروز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز ما ثمرات جهان چند قطبی، دیپلماسی بولیواریای مبتنی بر صلح و همکاری جنوب-جنوب را می‌بینیم. ایران و ونزوئلا همواره در مواقع سختی از یکدیگر حمایت کرده‌اند. امروز اولین کشتی حامل بنزین برای مردم ما از راه می‌رسد.»

نخستین نفت‌کش از ۵ محموله سوخت ایرانی روز شنبه (به وقت محلی) به منطقه اقتصادی ونزوئلا رسید.
خبرگزاری آمریکایی آسوشتیدپرس نیز به نقل از مقامات دریانوردی در میامی آمریکا گزارش داد که این مقامات موقعیت نفت‌کش فورچون به سمت سواحل ونزوئلا را تأیید کرده‌اند و افزود که نفت‌کش بعدی تا فاصله ۳ روز و نیم پشت سر آن قرار دارد.

محموله‌های سوخت ایران در حالی با هدف کاهش کمبود حاد بنزین در آمریکای جنوبی وارد منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا می‌شوند که هر ۲ کشور (تهران و کاراکاس) زیر تحریم‌های آمریکا هستند.

براساس اطلاعات ارائه شده بر سایت ترافیک دریایی درباره کشتی فورچون، این کشتی نفت‌کش در تاریخ ۱۳ مارس (۲۳ اسفند ۹۷) بندر شهید رجایی ایران را به سوی آب‌های جنوب غربی ترک کرده است.
کشتی نفتی فورچون ساخت سال ۲۰۰۴ بوده و طول عمر آن ۱۶ سال است و هم اکنون با پرچم جمهوری اسلامی ایران فعالیت دریایی می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->