۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کرونا شکست‌دادنی است

  • کد خبر: ۲۸۰۵۷
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کرونا شکست‌دادنی است
مهدی خادمی - روان‌شناس و مدرس دانشگاه
به‌خوبی دقت کنید؛ دنیایی که به‌خاطر کرونایش باید در خانه بمانی و به‌خاطر زلزله‌اش از خانه بیرون بروی، ارزش آن‌چنانی ندارد. در کرونا، قید دیدار‌ها را زدیم و در زلزله، قید مال‌واموال را.
همه این اتفاق‌های بد نشان می‌دهد که نباید این دنیا را آن‌قدر‌ها جدی گرفت. نباید این روز‌ها را فراموش کنیم؛ روز‌های تلخ را. تمام این اتفاقات تلخ به زبان ساده به ما می‌گوید که باهم مهربان باشیم، سخت نگیریم، پول و مال دنیا را جدی نگیریم و از زندگی‌مان لذت ببریم. حدود سه ماه است که عجیب دلمان برای زندگی کردن تنگ شده است، پس بیاییم قدر زندگی کردن با یکدیگر را بدانیم. انگار کرونا آمده است تا حالاحالا‌ها بماند؛ ویروسی که به‌یک‌باره سروکله‌اش از ناکجاآباد مصرف‌زدگی و بی‌مبالاتی انسان مدرن پیدا شد و شهر به شهر، کشور به کشور و قاره به قاره همه جهان را در عرض چند هفته درنوردید و تمام مناسبات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور‌ها را دستخوش تغییروتحول و دگرگونی کرد تا همه انسان‌ها اعم از فقیر و غنی، حساب کار دستشان بیاید و به خود غره نشوند.
همان‌طور که باخبر هستید، ویروس کرونا، پشت در زندان‌ها نمی‌ایستاد و همانند کل کشور‌های دنیا، همه سیستم‌ها را به‌هم ریخته و تحت‌تاثیر خود قرار داده است. در زندان‌های کل کشور هم سیستم ملاقات زندانیان را تاحدی به‌هم ریخته و محدودیت‌هایی ایجاد کرده است. سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی هم با همکاری و موافقت مقامات قضایی، کار بزرگی کردند و مدافعان سلامت زندان‌ها شبانه‌روز تلاش کردند و جمعیت کیفری زندان‌ها را کاهش دادند و تاجایی‌که در خاطر دارم، برای اولین‌بار بود که بیش از ۱۰۰هزار زندانی واجد شرایط را به مرخصی فرستادند. از ابتدای این طرح، نگرانی‌هایی درباره کسانی که می‌خواهند از مرخصی به زندان بروند و اینکه ممکن است ناقل ویروس کرونا باشند، وجود داشته است؛ البته با توجه به اینکه تأمین سلامت و امنیت زندانیان همیشه در اولویت سازمان زندان‌ها قرار داشته است، پروتکل‌هایی با دستور رئیس قوه قضائیه آماده شده است تا با همکاری وزارت بهداشت نهایی شود و براساس آن زندانیانی که از مرخصی بازمی‌گردند یا برای نخستین‌بار وارد زندان می‌شوند، براساس این پروتکل‌ها پذیرش شوند.
در حال حاضر هم مدافعان سلامت زندان‌ها به‌خوبی درحال کنترل شرایط هستند، به‌گونه‌ای که در بخش زندانیان تازه‌وارد، چکاپ اولیه و غربالگری بادقت انجام می‌شود و پذیرش و اسکان زندانیان با حفظ فاصله اجتماعی، صورت می‌گیرد.
متاسفانه ویروس کرونا موجب شد در آغاز سال، ناآرامی‌هایی در تعدادی از زندان‌های کشور ایجاد شود که خوشبختانه شرایط خیلی زود کنترل شد، اما باید بدانیم الحمدا... تاکنون در هیچ‌یک از زندان‌های کشور، فوتی ناشی از ابتلا به کرونا به ثبت نرسیده است و لازم است یاد کنیم از رشادت کادر درمان، پزشکان و پرستارانی که پیش‌گامان مبارزه با کرونا در کشور هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->