سرخط خبرها

پرچم میلان دوباره بالاست

  • کد خبر: ۲۹۰۱۲۹
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
پرچم میلان دوباره بالاست
شهرآورد بزرگ دو تیم همشهری میلان و اینتر با برتری روسونری به پایان رسید تا این تیم بالاخره پس از ۷ بازی، فاتح دلامادونینا شده و پرچمش را در شهر میلان بار دیگر بالا ببرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ابتدای هفته و پیش از دوئل میلان و اینتر، خیلی‌ها میلان را دست کم گرفته بودند و حتی هواداران این باشگاه هم امید چندانی به روسونری نداشته و احتمالا تنها به گرفتن یک تساوی از اینتر آماده این روز‌ها راضی بودند. چنین انتظاری با توجه به نتایج گذشته آنها در این فصل چندان هم بیراه نبود، چون میلانی‌ها تا قبل از جدال با اینتر، در ۵ بازی گذشته ۲ شکست، ۲ مساوی و تنها یک برد را در کارنامه داشتند. اوضاع در اردوی این تیم به قدری آشفته بود که گفته می‌شد اگر میلان برابر اینتر هم بازنده از زمین خارج شود، پائولو فونسکا، سرمربی پرتغالی آنها به سرعت اخراج خواهد شد. اما روسونری در شهرآورد دلامادونینا تمام پیش‌بینی‌ها را نقش بر آب کرد و توانست با گل دقایق پایانی متئو گابیا، مدافع میانی خود برابر اینتر به پیروزی برسد.

در واقع فونسکا که تا به اینجای فصل تصمیمات اشتباه فراوانی داشت، این بار توانست با انتخاب تاکتیکی مناسب از پس اینتر آماده این روز‌ها برآمده و نشان بدهد که شاگردانش هنوز هم برای حضور در جمع مدعیان این فصل سری‌آ شانس دارند.

باخت اینتر، تاوان دست کم گرفتن میلان

شاگردان سیمونه اینزاگی در اینتر این فصل هم یکی از آماده‌ترین تیم‌های ایتالیا به شمار می‌روند، با این وجود به نظر می‌رسد که در جدال برابر میلان حریفشان را دست کم گرفته و انتظار یک برد راحت مقابل همشهری بحران‌زده‌شان را می‌کشیدند. نراتزوری در حالی به مصاف میلان رفته بود که هیچ نشانی از انگیزه و دوندگی بالای آنها در بازی‌های فصل گذشته‌شان مقابل این رقیب یا حتی عملکرد خوبشان در بازی چهارشنبه گذشته مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان، در بازی این هفته شاگردان اینزاگی به چشم نمی‌خورد. آنها در همان دقیقه ۵ بازی یک موقعیت خوب گلزنی را به آلوارو موراتا، مهاجم میلان تقدیم کردند که با خوش‌شانسی به گل تبدیل نشد، اما هنوز دقایقی بیشتر از این ماجرا نگذشته بود که کریستین پولشیچ، هافبک روسونری یک تنه به قلب دفاع اینتر زد و با پشت سر گذاشتن چند بازیکن، دروازه حریف را باز کرد.

با اینکه اینتر در همان نیمه اول روی ضربه زیبای دی‌مارکو توانست به گل مساوی برسد، اما در ادامه بازهم به نظر می‌رسید که شاگردان اینزاگی نسبت به حریفاشان انگیزه کمتری در میدان دارند. دربی دلامادونینا در نیمه دوم به طور کامل متعلق به میلان بود و این تیم در مقابل چشمان بحت‌زده هواداران اینتر، هر چند دقیقه یک بار موقعیت گلزنی روی دروازه حریف ایجاد می‌کرد.

در واقع میلانی‌ها بدشانس بودند که تا دقیقه ۸۸ بازی برای رسیدن به گل برتری صبر کردند، چون قبل از ضربه سر متئو گابیا، مدافع وسط آنها در این دقیقه، شاگردان پائولو فونسکا بار‌ها فرصت داشتند تا دروازه اینتر را باز کنند. با این وجود در نهایت همین گل دقایق پایانی برای رسیدن میلان به بردی ارزشمند کافی بود تا آنها پس از ۶ باخت متوالی برابر اینتر، به شاگردان اینزاگی اجازه ندهند که نوار پیروزی‌های خود در دربی دلامادونینا را به عدد هفت برسانند.

ریسک بزرگ فونسکا جواب داد

در پایان مسابقه پائولو فونسکا، سرمربی پرتغالی میلان بدون شک خوشحال‌ترین مرد در شهر میلان بود. او که فاصله زیادی با اخراج از نیمکت روسونری نداشت، در دوئل حساس برابر اینتر تصمیم گرفت احتیاط را کنار گذاشته و با ترکیبی هجومی شاگردانش را روانه میدان کند. تا به اینجای فصل فونسکا همیشه تنها یک مهاجم مرکزی را در ترکیب قرار می‌داد، اما برابر اینتر او تصمیم گرفت همزمان از موراتا و آبراهام در تیمش استفاده کند. دو وینگر کناری میلان، یعنی لیائو و پولشیچ هم با خصوصیات هجومی بالا در ترکیب قرار گرفتند تا فونسکا نشان دهد برای ریسکی شجاعانه آماده شده است. ریسکی که در نهایت به بهترین شکل جواب داد و فونسکا توانست با بردی مهم برابر اینتر، حالا کمی از انتقاد‌ها فاصله گرفته و طعم محبوبیت در میلان را بچشد. مربی پرتغالی با این نتیجه حداقل تا نیم‌فصل حضور خود روی نیمکت روسونری را تمدید کرد و در این فاصله فرصت دارد تا با بهبود نتایج این تیم، ارزش‌های خود را بیشتر از قبل ثابت کرده و محبوب میلانی‌ها شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->