عراقچی: در کنار مردم فلسطین و لبنان ایستاده‌ایم عراقچی: دکتر پزشکیان درمورد کاهش تنش با اسرائیل سخن نگفته است محسن برهانی، آزاد و پرونده او مختومه شد حالت فوق‌العاده در سراسر فلسطین اشغالی اعلام شد (۲ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان: ترور شهید اسماعیل هنیه بدون پاسخ نخواهد ماند حمله جدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت (۲ مهر ۱۴۰۳) دیدار پزشکیان با رئیس‌جمهور فنلاند + فیلم حمله موشکی و پهپادی گسترده حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی (۲ مهر ۱۴۰۳) مسعود پزشکیان در نشست با رسانه‌های آمریکایی چه گفت؟ (۲ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان با رئیس‌جمهور سوئیس دیدار کرد رئیس شورای اروپا با پزشکیان دیدار کرد + فیلم پزشکیان در نیویورک با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی دیدار کرد + فیلم روسیه: آزمایش هسته‌ای انجام نمی‌دهیم تا وقتی آمریکا انجام ندهد دیدار پزشکیان با با گروه «الدر» در نیویورک + فیلم شمار شهدای بمباران جنوب لبنان به ۱۸۲ تن افزایش یافت (۲ مهر ۱۴۰۳) عراقچی با وزیر خارجه آمریکا دیدار می‌کند؟ ظریف به سیدحسن نصرالله نامه نوشت حمله سنگین حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی + فیلم (۲ مهر ۱۴۰۳) ایران درباره عواقب خطرناک ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی هشدار داد مرزبانان فراجا تحرکات خرابکارانه گروهکی تروریستی در مرزهای جنوب شرق را خنثی کردند زمان سخنرانی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور ایران در سازمان ملل + جزئیات
سرخط خبرها

عراقچی با وزیر خارجه آمریکا دیدار می‌کند؟

  • کد خبر: ۲۹۰۱۸۰
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
عراقچی با وزیر خارجه آمریکا دیدار می‌کند؟
وزیر امور خارجه به سؤالی درباره اینکه «آیا ممکن است جایی با وزیر خارجه آمریکا دیدار داشته باشید؟» واکنش نشان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ممکن است جایی با وزیر خارجه آمریکا دیدار داشته باشید؟ گفت: خیر، من در حال حاضر امکانی نمی‌بینم و به اعتقاد من الان مصلحتی هم اقتضا نمی‌کند که چنین گفت‌وگویی صورت بگیرد.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد قبل از عزیمت به نیویورک در گفت‌وگویی با برنامه گفتگو محور «مشق میدان» در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر اینکه آیا ممکن است جایی با بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) دیدار داشته باشید؟ پاسخ داد: نه؛ من در حال حاضر امکانی نمی‌بینم و به اعتقاد من الان مصلحتی هم اقتضا نمی‌کند که چنین گفت‌وگویی صورت بگیرد.

وی افزود: بار قبل در برجام چنین دیدار‌ها و گفتگو‌هایی بود، ولی الان زمینه مناسبی وجود ندارد. این نظر کارشناسی من است. جدا از مجوز‌ها فکر می‌کنم هنوز تا رسیدن به نقطه‌ای که مانند مذاکرات قبلی امکان گفتگو بین دو طرف وجود داشته، فاصله هست.

رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: ما (ایران و آمریکا) یک‌بار گفتگو کردیم، گفت‌وگوی مفصلی بین دیپلمات‌ها و وزرای خارجه دو طرف صورت گرفت که منجر به یک توافق (برجام) شد. توافقی که ایران به آن پایبند بود، ولی آمریکایی‌ها از آن خارج شدند و نمی‌شود این تجربه را نادیده گرفت. نمی‌شود توقع داشت که دوباره مانند همان تجربه تکرار شود و دوباره همان مسیر طی شود.

عراقچی اضافه کرد: آمریکایی‌ها باید نشان دهند که رویکرد‌ها عوض شده است. اگر آن مسیری که آمریکایی‌ها بعد از خروج از برجام در پیش گرفتند آمادگی تغییر این مسیر را داشته باشند و بخواهند به میز مذاکره ۱+۵ بازگردند، ممکن است دوباره امکان صحبت مستقیم فراهم شود، آن هم پشت میز مذاکره ۱+۵. امیدوارم شروع مجددی از مذاکره در این سفر آغاز شود، اما ابعاد و چگونگی آن بستگی به این دارد که چه پیش خواهد آمد.

وزیر امور خارجه همچنین در این گفتگو عنوان کرد: تلاش ما این است که دور جدیدی از مذاکرات در حوزه هسته‌ای شروع شود. آمادگی آن را داریم و اگر طرف‌های مقابل آمادگی داشته باشد می‌توانیم در سفر نیویورک شروع مجددی از مذاکرات را داشته باشیم.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->