عراقچی: در کنار مردم فلسطین و لبنان ایستاده‌ایم عراقچی: دکتر پزشکیان درمورد کاهش تنش با اسرائیل سخن نگفته است محسن برهانی، آزاد و پرونده او مختومه شد حالت فوق‌العاده در سراسر فلسطین اشغالی اعلام شد (۲ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان: ترور شهید اسماعیل هنیه بدون پاسخ نخواهد ماند حمله جدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت (۲ مهر ۱۴۰۳) دیدار پزشکیان با رئیس‌جمهور فنلاند + فیلم حمله موشکی و پهپادی گسترده حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی (۲ مهر ۱۴۰۳) مسعود پزشکیان در نشست با رسانه‌های آمریکایی چه گفت؟ (۲ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان با رئیس‌جمهور سوئیس دیدار کرد رئیس شورای اروپا با پزشکیان دیدار کرد + فیلم پزشکیان در نیویورک با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی دیدار کرد + فیلم روسیه: آزمایش هسته‌ای انجام نمی‌دهیم تا وقتی آمریکا انجام ندهد دیدار پزشکیان با با گروه «الدر» در نیویورک + فیلم شمار شهدای بمباران جنوب لبنان به ۱۸۲ تن افزایش یافت (۲ مهر ۱۴۰۳) عراقچی با وزیر خارجه آمریکا دیدار می‌کند؟ ظریف به سیدحسن نصرالله نامه نوشت حمله سنگین حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی + فیلم (۲ مهر ۱۴۰۳) ایران درباره عواقب خطرناک ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی هشدار داد مرزبانان فراجا تحرکات خرابکارانه گروهکی تروریستی در مرزهای جنوب شرق را خنثی کردند زمان سخنرانی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور ایران در سازمان ملل + جزئیات
سرخط خبرها

شمار شهدای بمباران جنوب لبنان به ۱۸۲ تن افزایش یافت (۲ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۰۱۸۲
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
شمار شهدای بمباران جنوب لبنان به ۱۸۲ تن افزایش یافت (۲ مهر ۱۴۰۳)
وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد شمار شهدای حملات هوایی اسرائیل به جنوب این کشور از صبح امروز تاکنون به ۱۸۲ شهید و ۷۲۷ مجروح افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی یورش سنگین هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل به روستا‌های و شهرک‌های جنوب لبنان و بمباران خانه‌های مسکونی، آمار شهدا و زخمی‌ها همچنان در حال افزایش است.

اشغالگران اسرائیلی به ادعای واهی وجود موشک و راکت در خانه‌ها، اقدام به بمباران مناطق غیرنظامی می‌کند؛ ادعایی که تازگی ندارد و بار‌ها از زبان مقامات اسرائیلی شنیده شده است.

در این میان از صبح امروز تاکنون سه موج سنگین حمله هوایی به جنوب لبنان صورت گرفته که طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت این کشور، ۱۸۲ تن به شهادت رسیده و ۷۲۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت لبنان همچنین از تمامی کادر بهداشتی و درمانی خواسته است تا وظایف غیراورژانسی خود را رها کرده و به مجروحین رسیدگی کنند.

ظهر امروز ارتش اشغالگر اسرائیل با اعلام قصد خود برای انجام حملات وسیع به جنوب لبنان، با ارسال پیامکی به ساکنان این منطقه، از آنها خواسته تا خانه‌هایشان را تخلیه کنند. در این پیامک ادعا شده است که خانه‌های مسکونی به محلی برای انباشت سلاح‌های حزب‌الله تبدیل شده است.

همزمان هزاران نفر در پی حملات شدید هوایی ارتش اشغالگر به مناطق جنوبی، مجبور به کوچ اجباری به سمت مناطق شمالی‌تر شده‌اند.

یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل نیز در جلسه‌ای با موضوع بررسی شرایط جبهه لبنان که امروز صبح برگزار شد، گفت: «در مرحله جدیدی که وارد آن شده‌ایم، موفقیت ما به عملکرد صحیح جبهه داخلی نیز بستگی دارد؛ در روز‌های آینده، مردم باید صبر و آرامش خود را حفظ کنند».

گالانت ادامه داد: «ما حملات خود را در لبنان تشدید می‌کنیم، عملیات مستمر ادامه خواهد داشت و تا زمانی که به اهدافمان دست نیابیم - بازگشت امن ساکنان شمال به خانه‌هایشان - این حملات طول خواهد کشید».

سخنگوی ارتش اسرائیل، دانیال هاگاری نیز امروز ادعا کرد که حزب‌الله در خانه‌های غیرنظامیان موشک و مهمات ذخیره می‌کند؛ ادعایی که تازگی ندارد و سال‌هاست از زبان اشغالگران گفته می‌شود. دانیال هاگاری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ارتش اسرائیل در حال بررسی حمله زمینی به لبنان است یا خیر، گفت: «ارتش برای بازگشت امن ساکنان شمال به خانه‌هایشان طرح‌هایی را به مقامات سیاسی ارائه کرده است».

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->