تعداد مصدومان انفجار شهرک صنعتی گرمسار به ۲۲ نفر رسید تصادف اتوبوس با پژو در مشکین‌شهر، ۲۱ مصدوم بر جای گذاشت (۲ مهر ۱۴۰۳) وقوع ۳۹ پس‌لرزه در بجنورد و مصدومیت ۴۸ شهروند ماجرای تلخ جوان مفقود در ارتفاعات بویراحمد که پس از سه روز پیدا شد خراسان‌رضوی سایت دفن پسماندهای صنعتی ندارد سقوط مرد جوان مشهدی در محل گودبرداری پروژه ساختمانی + تصاویر(۲ مهر ۱۴۰۳) هشدار مرگ روزانه ۱۳۷ ایرانی بر اثر مصرف دخانیات جایگاه زن و خانواده از دیدگاه حقوق بشر بررسی شد پاتک غافلگیرانه پلیس آگاهی به سردسته مالخران تلفن همراه در مشهد (دوشنبه ۲مهر ماه ۱۴۰۳) برخورد با ۲۹۰۰ واحد اقامتی غیرمجاز در خراسان رضوی طی دو سال اخیر توزیع ۵۵ هزار بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند خراسان رضوی (۲ مهر ۱۴۰۳) ویدئو| معاون دادستان کل کشور: عدم رعایت ایمنی در معدن طبس مشهود بوده است حریق منزل مسکونی در خیابان مطهری شمالی مشهد ۲ مصدوم برجای گذاشت آتش‌سوزی در کارخانه گرمسار مهار شد (۲ مهر ۱۴۰۳) کشف دو پیکر جدید از جانباختگان حادثه معدن طبس(۲ مهر ۱۴۰۳) تحصیل غیرمجاز ۱۶هزار دانشجوی ایرانی در یکی از کشورهای منطقه فعالیت‌های ذهنی و آرامش‌بخش را جایگزین استفاده بیش از حد از تلفن همراه کنید یکی از ۱۴ معدن‌چی مفقود طبس نجات پیدا کرد| تکذیب شد تأکید رئیس سازمان محیط زیست بر لزوم استفاده از ظرفیت فناوری‌های نو برای پایش آلودگی‌های زیستگاه‌های دریایی اختلال تمرکز و افسردگی در کمین شیفت‌کاران راه‌اندازی ۶۹ پروژه جدید گردشگری در خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

فعالیت‌های ذهنی و آرامش‌بخش را جایگزین استفاده بیش از حد از تلفن همراه کنید

  • کد خبر: ۲۹۰۱۹۱
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
فعالیت‌های ذهنی و آرامش‌بخش را جایگزین استفاده بیش از حد از تلفن همراه کنید
در راستای پیشگیری از عوارض استفاده بیش از حد از گوشی، فعالیت‌های ذهنی و آرامش‌بخش یا پیاده‌روی را جایگزین کنید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ از جمله کار‌هایی که افراد بزرگسال می‌توانند برای محدود کردن استفاده از تلفن همراه به کار ببندند، تعیین مناطق بدون گوشی است، به این صورت که، مناطقی مانند اتاق خواب و میز غذاخوری به عنوان مناطق بدون گوشی انتخاب شوند.

از نرم‌افزارهایی که زمان استفاده از گوشی را محدود می‌کنند و اعلان‌هایی برای کاهش استفاده ارسال می‌کنند، استفاده کنند. به جای استفاده از گوشی برای استراحت، فعالیت‌هایی ذهنی و آرامش‌بخش یا پیاده‌روی را جایگزین کنند. شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و برقراری ارتباط با دوستان و خانواده به صورت حضوری نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

همچنین یادگیری روش‌های مدیریت زمان برای انجام کار‌های روزمره بدون اتلاف وقت در فضای مجازی نیز از راهکار‌های موثر دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد.

علاوه بر این، استفاده بیش از حد از گوشی همراه، به ویژه در کودکان و نوجوانان، می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی جسمی و روانی داشته باشد. خوشبختانه با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی می‌توان این عوارض را به حداقل رساند.

والدین باید خود الگوی مناسبی برای فرزندان باشند و از استفاده بیش از حد از گوشی خودداری کنند.

محدودیت زمانی برای کودکان تعیین کنیم، این که ساعات مشخصی برای استفاده از گوشی تعیین کرده و بر رعایت این محدودیت نظارت داشته باشیم. ایجاد توافق‌نامه‌ای بین والدین و فرزند برای تعیین قوانین استفاده از گوشی می‌تواند کمک کننده باشد.

ایجاد فعالیت‌های جایگزین راهکار دیگری برای کاهش استفاده مداوم کودکان از تلفن همراه است. تشویق به انجام فعالیت‌های فیزیکی، مطالعه، بازی‌های رومیزی و گذراندن وقت با خانواده و دوستان می‌تواند تا حد زیادی آنها را از فضای گوشی دور کند. همچنین فراهم کردن محیطی جذاب و پر از امکانات برای انجام فعالیت‌های غیر از استفاده از گوشی نیز موثر است.

راهکار دیگری است که والدین می‌توانند از آن استفاده کنند، آموزش مهارت‌های ارتباطی موثر به کودکان برای برقراری ارتباط با دیگران به صورت حضوری است. همچنین می‌توانند آنها را تشویق به شرکت در فعالیت‌های گروهی و اجتماعی کنند.

همچنین والدین باید خود الگوی مناسبی برای فرزندان باشند و از استفاده بیش از حد از گوشی خودداری کنند. از گوشی در هنگام صرف غذا، هنگام صحبت با دیگران و در مکان‌های عمومی مانند کتابخانه و پارک استفاده نکنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->