ویدئو | سقوط موشک فضایی چین روی سکوی فرود آیا تلگرام شماره‌تلفن و IP کاربرانش را به دولت‌ها می‌دهد؟ زمان معرفی سری ردمی نوت ۱۴ رسماً اعلام شد + مشخصات در فصل اول «همستر کامبت» چند درصد کاربران واجد شرایط دریافت توکن شدند؟ + آمار و ارقام توکن WAT بازی گیمی لیست شد + قیمت اولیه راهنمای برداشت توکن راکی رابیت + عکس نتیجه ایردراپ و مقدار توکن‌های راکی ربیت مشخص شد + جزئیات برداشت تفاوت آیفون ۱۶ پرو با آیفون ۱۴ پرو در چیست؟ و اینک هوش مصنوعی برای اولین‌بار در جهان محققان یک ربات را برای بازرسی رآکتور همجوشی هسته‌ای فرستادند مایکروسافت احتمالا در نسل جدید کنسول‌هایش یک ایکس باکس قابل‌حمل هم خواهد داشت ایران در سال چقدر زباله الکترونیکی تولید می‌کند؟ راهنمای مینی‌گیم جدید کلید همسترکامبت برای دریافت الماس (دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳) مقدار توکن‌های همستر کاربران مشخص شد + تاریخ برداشت پاسخ پازل امروز میجر (یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳) راهنمای حل پازل در مینی‌گیم جدید همسترکامبت برای دریافت الماس (یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳) راکی ربیت لیست شد + قیمت اولیه پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا تلگرام شماره‌تلفن و IP کاربرانش را به دولت‌ها می‌دهد؟

  • کد خبر: ۲۹۰۱۹۷
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
آیا تلگرام شماره‌تلفن و IP کاربرانش را به دولت‌ها می‌دهد؟
مدیرعامل تلگرام به تازگی درباره شرایطی که ممکن است شماره تلفن کاربرانش را در اخیتیار دولت‌ها قرار دهد صحبت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیرعامل تلگرام رسما تأیید کرد که این پیام‌رسان ممکن است در پاسخ به درخواست‌های معتبر قانونی، آدرس IP و شماره‌تلفن ناقضان قانون را فاش کند.

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، با انتشار پست جدیدی در کانال شخصی‌اش گفت که مجرمان از موتور جست‌وجوی داخلی این پیام‌رسان (Telegram Search) سوءاستفاده می‌کنند و برای جلوگیری از این موضوع، تغییراتی در سیاست‌های تلگرام اعمال شده است.

بر‌اساس گفته‌ی دورف، ممکن است در پاسخ به درخواست‌های معتبر قانونی، آدرس IP و شماره‌تلفن افراد ناقض قوانین تلگرام را دردسترس نهاد‌های دولتی قرار بگیرد.

این نخستین‌باری است که مدیرعامل تلگرام به ارائه‌ی اطلاعات شخصی ناقضان قوانین اعتراف می‌کند؛ اما پیش‌تر نیز گزارش‌هایی در این زمینه شنیده بودیم. برای نمونه در آذر ۱۴۰۱ گفته شده بود که تلگرام اطلاعات شخصی کاربران ناقض کپی‌رایت را در دادگاه فاش کرده است.

دورف در بخش دیگری از پست جدیدش گفت که به‌دلیل سوءاستفاده از تلگرام سرچ، در هفته‌های اخیر تیمی از ناظران محتوا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی امنیت بخش جست‌و‌جو را بهبود داده‌اند و تمامی محتوا‌های مشکل‌سازی که در بخش جست‌و‌جو شناسایی شده‌اند، دیگر دردسترس نیستند.

مدیرعامل تلگرام که ماه گذشته در فرانسه به‌طور موقتی بازداشت شده بود، می‌گوید بخش جست‌و‌جوی پیام‌رسانش ابزاری برای پیداکردن دوستان و یافتن خبر‌های جدید است، نه تبلیغ کالا‌های غیرقانونی.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->