کشف کیف و لوازم التحریر قاچاق به ارزش ۲۳۲ میلیارد تومان کاهش ساعت کاری در هفته به ۴۰ ساعت تصویب شد اختصاص بندر سیریک برای واردات خودرو با ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان چه موبایلی می‌توان خرید؟ جذب صددرصدی اعتبارات عمرانی در راه و شهرسازی خراسان رضوی پراید نیم میلیارد تومان شد! پلمب ۸ سالن زیبایی در محدوده بولوار وکیل‌آباد مشهد (۳ مهر ۱۴۰۳) پربازده‌ترین بازار‌ها در ۵ سال گذشته کدام‌اند؟ بورس ۳۶ هزار واحد صعود کرد | رشد صندوق‌های طلا با تحرکات مثبت دلار (۳ مهر ۱۴۰۳) آخرین قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار (۳ مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ مهر ۱۴۰۳) | قیمت‌ها کاهش یافت تنها ۲۰ درصد چرم مصنوعی مورداستفاده، وارداتی است | حضور پررنگ اتباع غیرمجاز در بخش‌های تولیدی و بنکداری چرم کشور سکه ۴۶ میلیون تومان را رد کرد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۳ مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۳ مهر ۱۴۰۳) | افزایش ۹ میلیون تومانی رانا نرخ زعفران در بازار امروز (۳ مهر ۱۴۰۳) دلار وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد | صعود سکه به نیمه کانال ۴۵ میلیون تومان (۳ مهر ۱۴۰۳) عرضه بلیت قطار در بستر آژانس‌های مسافربری دست دلالال را کوتاه می‌کند پیش فروش ۸ محصول ایران خودرو ویژه مادران از امروز (۳ مهر ۱۴۰۳) + جدول میزان حقوق رئیس جمهور در ایران چقدر است؟ سهمیه پیش‌فروش بلیت قطار به آژانس‌های مسافرتی برگشت بیش از ۴ تن سنگدان مرغ غیربهداشتی در مشهد کشف شد (۳ مهر ۱۴۰۳) نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: نیازمند افزایش تعامل خودروسازان با مدیریت شهری مشهد هستیم  بهای طلا در بازار‌های جهانی امروز (۳ مهر ۱۴۰۳) اعلام شد سد مقاومتی قیمت طلا و سکه شکست | سکه کانال جدید قیمتی را لمس کرد سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو در کشور تولید می‌شود
سرخط خبرها

اختصاص بندر سیریک برای واردات خودرو

  • کد خبر: ۲۹۰۴۱۱
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
اختصاص بندر سیریک برای واردات خودرو
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به تخلیه نخستین محموله ترانزیتی خودرو در بندر سیریک، گفت: با هماهنگی صورت گرفته، واردات خودرو از بندر سیریک به صورت دایمی انجام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین عباس نژاد روز سه شنبه در آیین نمادین ورود نخستین محموله خودرو‌های وارداتی از طریق بندر سیریک اظهار کرد: بندر سیریک با ۵۱ هکتار اراضی پسکرانه، یک سری ویژگی اساسی و مهم دارد که استفاده از ظرفیت‌های بالقوه آن، موجب رونق منطقه مکران می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر فعالیت‌های بندر سیریک در راستای اقتصاد دریامحور، افزود: تعداد شناور‌های ورودی از بندر سیریک از ۶۴ فروند به ۱۲۳ فروند در مدت شش ماهه نخست امسال رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: رونق مناسب و قابل قبولی به این بخش رسیده است، اما در بخش کاپوتاژ نیاز به فعالیت بیشتر داریم.

عباس‌نژاد با بیان اینکه اکنون نیز شاهد ورود نخستین شناور حامل خودرو در این بندر هستیم. گفت: در نخستین محموله خودروی وارداتی از طریق بندر سیریک۵۵ دستگاه خودرو به منظور ترانزیت وارد شده و در مرحله بعد، به ۴۰۰ دستگاه و پس از آن نیز به یک هزار دستگاه می‌رسد. زیرساخت لازم برای رونق بخشی به بندر سیریک توسط سازمان بنادر و دریانوردی با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریالی، ایجاد شده است.

وی از بندر سیریک به عنوان یکی از بنادر مهم در حوزه مکران و شرق استان یاد کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نگاه ویژه‌ای به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مکران داشته و در همین راستا نیز، توسعه خوبی در بندر سیریک صورت گرفته و اکنون نخستین محموله خودروی ترانزیتی آماده تخلیه در این بندر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: ورود خودرو از طریق بندر سیریک با جدیت دنبال می‌شود و با توجه به رغبت شرکت‌های وارد کننده به فعالیت در این بندر، امید داریم این مقوله رونق قابل توجهی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس هماهنگی صورت گرفته، بزودی ورود شناور‌های حمل خودرو در بندر سیریک دائمی می‌شود، گفت: حجم زیادی از واردات خودرو در بندرلنگه و بندر شهید رجایی صورت می‌گیرد که در این رابطه محدودیت زیادی وجود دارد، اما با ویژگی‌های بندر سیریک، ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد.

گفتنی است، عصر امروز سه‌شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۳ نخستین محموله خودرو‌های وارداتی از طریق بندر سیریک شامل ۵۵ دستگاه خودروی ترانزیتی از مبدأ یکی از کشور‌های جنوبی خلیج‌فارس وارد بندر سیریک شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->